Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@08:38:43 GMT

توضیحات آب و فاضلاب بوشهر در مورد یک گزارش

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۸۰۵۶

توضیحات آب و فاضلاب بوشهر در مورد یک گزارش

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته گزارشی با عنوان «دشتستانی‌ها نگران بی‌آبی در تابستان / مدیران استان فکر چاره باشند» در خبرگزاری مهر منتشر شد که شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در این مورد توضیحاتی ارائه کرده است.

روابط عمومی آب و فاضلاب استان بوشهر عنوان کرده است:

«‏ احتراماً پیرو درج مطلب در آن خبر گزاری محترم با عنوان «دشتستانی‌ها نگران بی آبی در تابستان / مدیران استان فکر چاره باشند» لازم است‬ در این زمینه برای تنویر افکار مخاطبان موارد ‏زیر ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اطلاع می‌رساند خشکسالی و کاهش شدید بارندگی‌ها در کشور و نیز استان بوشهر در دو سال اخیر ‏موجب محدودیت شدید منابع تأمین آب در سطح استان شده به طوری که در حال حاضر ۷۰ ‏درصد از منابع آب استان از خارج از استان با طی مسافت‌های طولانی و هزینه‌های تمام شده بسیار بالا ‏تامین می‌شود.

از طرفی مصارف بالای آب در استان بوشهر و افزایش مصارف بالاتر از سرانه استاندارد ‏خصوصا در مناطق روستایی مانند استفاده از آب شرب در مصارف کشاورزی و دامداری، و‬ نیز افزایش ‏خانه باغ‌ها موجب افزایش مصارف آب شرب شده است که در این راستا این شرکت برای خدمت رسانی مطلوب به همه هم استانی‌های محترم اقدام به مدیریت توزیع آب در سطح استان کرده است و برنامه‌هایی را جهت رفع مشکلات در مناطق مختلف شهری و روستایی و در همه‬ شهرستان‌ها ‏در دست اقدام دارد. در شهرستان دشتستان نیز همزمان با سایر مناطق استان اقدامات مؤثری درجهت ‏تامین منابع آب در سال قبل انجام شده است که این اقدامات به شرح ذیل است.‏

حفر و کف شکنی سه حلقه چاه، راه اندازی دو‬ واحد سامانه کلرزنی و یک‬ واحد فیلتر شنی، اجرای ‏‏هزار‬ و ۳۵۰ متر خط انتقال از روستای کمه تا چهوک، اجرای حدود ۱۳ کیلومتر شبکه توزیع در مناطق ‏مختلف شهرستان، نصب، احداث، نوسازی و اصلاح و راه اندازی چهار ایستگاه پمپاژ، نصب و تعویض ‏‏۱۶ دستگاه الکتروپمپ، نصب یک دستگاه پمپ، بررسی بهای راکتیو تأسیسات آبرسانی در شهرستان، مطالعات تحلیل وضع موجود و کالیبراسیون و تهیه دستورالعمل بهره برداری سامانه آبرسانی شهرهای تنگ ارم، بوشکان، کلمه، برازجان، آبپخش، دالکی و وحدتیه، مطالعات خرید پکیج ‏تصفیه آب و بازنگری مطالعات مرحله اول و دوم طراحی خط انتقال، شبکه توزیع و مخازن و تأسیسات بین راهی آبرسانی به مجتمع ارم دهرود شهرستان دشتستان، برگزاری مناقصه و انتخاب ‏پیمانکار عملیات اجرای احداث مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی برازجان، عملیات اجرایی مدیریت فشار و ‏نوسازی شبکه توزیع سامانه آبرسانی دالکی، تعمیرات و بازسازی حوضچه‌های خط انتقال ‏برازجان – گناوه و خط انتقال دوم – سوم آبرسانی، عملیات احداث چهار باب اتاقک‌های کلرزنی ‏در سطح روستاهای شهرستان دشتستان (روستای خیرک، بند محمد عبداله، قراول خانه و بی دو)، عملیات اجرای انشعاب جهت نصب فشارسنج در شهرهای تنگ ارم، بوشکان، کلمه، آب‌پخش، ‏دالکی و وحدتیه و برازجان، تهیه نقشه‌های اجرایی نوسازی بخشی از خط انتقال برازجان – گناوه (‏از پل کلل تا شبانکاره) را اقدام نموده است.

در سال جاری برنامه حفر توسعه و تجهیز ۸ حلقه چاه ‏با دبی تولیدی ۶۱ لیتر بر ثانیه، توسعه خط انتقال به طول ۱۲ کیلومتر، احداث ۲ مخزن ۵۰۰ متر مکعبی ‏، احداث و سرویس و راه اندازی مجدد ۳ باب ایستگاه پمپاژ، احداث ۲ باب تصفیه خانه اضطراری ‏آب، راه اندازی ۵ باب سامانه کلرزنی، نوسازی ۶ کیلومتر شبکه توزیع و مدیریت فشار دالکی و ساماندهی شبکه قدیم و جدید و بازسازی و راه اندازی آب‌شیرین کن سعدآباد، خرید و نصب ۳ تابلو ‏درایو، ۳ دستگاه خازن گذاری در این شهرستان برای رفع مشکلات انجام گرفته است.

‏امیدواریم همزمان با فعالیت‌های این شرکت جهت خدمات آبرسانی به مردم استان و‬ نیز مردم ‏شریف شهرستان دشتستان، مشترکین محترم نیز با رعایت صرفه جویی و همراهی با شرکت آب ‏و‬ فاضلاب استان و در نتیجه افزایش کیفیت و کمیت خدمت رسانی این شرکت به مردم فهیم شهرستان دشتستان شود.‏

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در حالی این توضیحات را ارائه کرده است که مردم در نقاط مختلف شهرستان دشتستان در نخستین روزهای سال از کمبود آب گلایه دارند.

امید می‌رود که اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر منتج به نتیجه‌ای قابل لمس برای مردم شود و در فصل گرم سال شاهد بی‌آبی و کم‌ابی در شهرها و روستاها نباشیم.»

کد خبر 5460628

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر شهرستان دشتستان بوشهر دشتستان ویروس کرونا ماه رمضان 1401 بوشهر کرمانشاه ماه مبارك رمضان خراسان رضوی مشهد آمار کرونا بازگشایی مدارس مسافران نوروزی گردشگری سانحه تصادف گرگان خرم آباد آب و فاضلاب استان بوشهر شهرستان دشتستان شبکه توزیع راه اندازی خط انتقال شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۸۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد

محمد کریمی گفت: در راستای تحقق شعار دولت سیزدهم که مصمم است با تمام توان برای رفع محرومیت و آبادانی ۱۰ هزار روستا در کشور را در قالب جهاد آبرسانی تامین آب نماید این مهم به سرانجام رسید.

کریمی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به این روستا گفت: بهسازی و محوطه سازی یک دهنه چشمه، نصب اتاقک برق، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ همچنین نصب و راه اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کار‌هایی است که در محل آبگیر انجام شده است

وی از اقدامات دیگر در جهت بهره‌مندی مردم کهن دژ از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار را اجرای چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا، اجرای هزار و ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب و... عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت: این پروژه آبرسانی با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی ارتش جمهوری اسلامی و با هدف تامین آب شرب اهالی این روستا اجرا شده است.

بیشتر بخوانید

تامین آب شرب ۵۴ روستا و شهر با طرح آبرسانی آتشگاه

کریمی اعتبار هزینه شده برای این طرح آبرسانی روستایی را ۵۰ میلیارد ریال معادل ۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

 روستای کهن دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود یکصد کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • توضیحات شرکت گاز ‌تهران درباره قطع گاز مسجد المهدی پردیس
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد