Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور با موضوع هم اندیشی و هماهنگی برای تقویت شرکت های دانش بنیان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دیدار و گفت و گو کرد.

تهیه بخشنامه برای حمایت از شرکت های دانش بنیان

وزیر ارتباطات پیشنهاد تشکیل کارگروهی مشترک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را ارایه کرد تا ظرف یک هفته پیش نویس تفاهم نامه ای برای حمایت و توسعه بخش دانش بنیان حوزه آی سی تی آماده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارع پور با بیان اینکه اشتغال فناور پایه از سال گذشته به عنوان یکی از برنامه های وزارت ارتباطات در اولویت ها قرار گرفت، گفت: ریل گذاری در وزارت ارتباطات بر همین اساس انجام شده است و با دستور رهبر معظم انقلاب، عزم ما در این حوزه بیشتر شد.

وی با یادآوری اینکه در حال تهیه بخشنامه ای در سه بخش برای حمایت و توسعه شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوی اطلاعات و ارتباطات هستیم، افزود: بخش نخست به خدماتی اینترنت پرسرعت است که به شرکت های دانش بنیان ارایه می دهیم. بخش دوم، بسترسازی برای اشتغال زایی فناوری پایه است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در این بخش، تجهیزات و پلتفرم ها مورد توجه هستند. در حوزه تجهیزات سخت افزاری با توسعه بازار به سمت بومی سازی حرکت می کنیم و در حوزه پلتفرم های بومی که بستر مناسبی برای اشتغال زایی گسترده هستند، برنامه ویژه ای برای حمایت از آنها پیش بینی شده است.

زارع پور بخش سوم برنامه های حمایتی وزارت متبوع را استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای اجرا و واگذاری پروژه های مجموعه وزارت ارتباطات عنوان کرد.

اجرای چند طرح ملی در حوزه فضایی

ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز در این دیدار با بیان اینکه وزارت ارتباطات در حوزه استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان از گذشته فعال بوده است، گفت: این معاونت، الگویی را با وزارتخانه های مختلف پیگیری می کند که توسعه زیست بوم، طرح های پرچم دار و ملی همچنین حمایت های عمومی از سرفصل های این الگو است.

وی بر اجرای چندین پروژه ملی در حوزه فضایی و سخت افزاری تاکید کرد و افزود: در حوزه سخت افزاری برای رفع عقب ماندگی نیاز به حمایت های قانونی به منظور حضور شرکت های بزرگ داریم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور از آمادگی این معاونت برای همکاری با وزارت ارتباطات برای اجرایی کردن چندین پروژه بزرگ ملی به خصوص در حوزه سخت افزاری خبر داد و درباره توسعه زیست بوم حوزه آی سی تی ، اظهار داشت: توسعه این زیست بوم ها و پارک های فناوری نیاز به تجدید نظر برای تسریع در راه اندازی دارد.

ستاری به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه پارک های فناوری اشاره کرد و گفت: اگر در این حوزه از بخش خصوصی حمایت شود این بخش می تواند با پیگیری های خود بخش دولتی را نیز فعال کند.

وی همچنین از پیشنهاد وزیر ارتباطات برای تشکیل کارگروه تهیه پیش نویسِ حمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استقبال و ابراز امیدواری کرد این پیش نویس ظرف یک هفته آینده آماده شود.

برچسب‌ها عیسی زارع پور سورنا ستاری شرکت دانش بنیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عیسی زارع پور سورنا ستاری شرکت دانش بنیان عیسی زارع پور سورنا ستاری شرکت دانش بنیان شرکت های دانش بنیان وزارت ارتباطات فناوری اطلاعات علمی و فناوری سخت افزاری برای حمایت زارع پور پیش نویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۸۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: بودجه فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان برای سال جاری با ۷۴ درصد رشد به مبلغ ۱,۰۷۴ میلیارد تومان رسید که ۵۴۰ میلیارد تومان آن در سازمان فاوا و مابقی از محل بودجه ستاد، مناطق و سازمان‌ها تامین می‌شود.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه یکی از نکات ویژه در تدوین بودجه ۱۴۰۳، شاخص محورشدن برنامه و بودجه بر اساس اسناد بالا دستی است، اظهار کرد: در این راستا اهداف سازمان فاوای شهرداری اصفهان شامل بهبود تجربه مشتری، افزایش پایداری خدمات، هوشمندسازی خدمات و ارزش‌آفرینی از دارایی‌ها است، همچنین شاخص‌هایی از جمله متوسط پایداری خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، تعداد خدمات الکترونیکی، غیرحضوری و هوشمند و سهم از اقتصاد دیجیتال برای کمی کردن اهداف مذکور تعیین شده است.

وی افزود: بودجه فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان برای سال جاری با ۷۴ درصد رشد به مبلغ ۱,۰۷۴ میلیارد تومان رسید که ۵۴۰ میلیارد تومان آن در سازمان فاوا و باقی‌مانده از محل بودجه ستاد، مناطق و سازمان‌ها در سال آینده تأمین خواهد شد.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان بیان کرد: حدود ۲۰ درصد بودجه موضوع فاوا شهرداری به پشتیبانی خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوشمندسازی تعلق گرفته و باقی‌مانده آن به ایجاد خدمات جدید همچون توسعه فیبرنوری، اصلاح شبکه‌های ارتباطات و محلی، ارتقای مرکز داده موجود و تولید سامانه‌های جدید اختصاص داده شده است.

فردانی با اشاره به سامانه‌های جدید سازمان فاوای شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: طرح «اصفهان من» شامل میز خدمت و اپ، توسعه فیبر نوری در پنج منطقه، سامانه یکپارچه مالی شهرداری، تشخیص هوشمند تخلفات ساختمانی، به‌روزرسانی نقشه‌های پایه شهر بر بستر بانک اطلاعات داده‌های مکانی (SDI) از سامانه‌های با اهمیت این سازمان است.

وی گفت: برای پروژه‌های هوشمندسازی از جمله جانمایی و طراحی مجموعه پردیس فناوری اطلاعات و ارتباطات شامل مرکز داده پشتیبان، مرکز پایش و کنترل هوشمند شهر اصفهان، تأمین پلتفرم شهر هوشمند، راه‌اندازی اشیا هوشمند، تکمیل پروژه نصب پلاک‌های آبی با QR هوشمند، ۱۷۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است.

فردانی ادامه داد: کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان و میز هوشمندسازی به ریاست شهردار اصفهان، با توجه به لزوم یکپارچگی، هماهنگی و تعامل بین‌بخشی برای دستیابی به اهداف سازمان، همچون گذشته نقش بسزایی در رسیدن به شهر هوشمند و شهر زندگی خواهند داشت.

کد خبر 747412

دیگر خبرها

  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند