Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@10:03:41 GMT

رایزنی مشاور امنیت ملی عراق با سفیر آمریکا در بغداد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۸۵۰۸

رایزنی مشاور امنیت ملی عراق با سفیر آمریکا در بغداد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق امروز چهارشنبه در دیدار با ماتیو تولر سفیر امریکا در بغداد در خصوص آتش‌بس در یمن و پرونده اردوگاه مرزی الهول گفتگو کرد.

مشاور امنیت ملی عراق و سفیر امریکا در این دیدار به موضوع پرونده اردوگاه مرزی الهول و راه‌های کمک به عراق برای بازسازی برخی از بازداشتگاه‌ها پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوگاه الهول واقع در حومه استان حسکه سوریه میزبان بیش از ۶۲ هزار نفر از جمله ۳۰ هزار عراقی و ۲۲ هزار سوری است.پیشتر سازمان ملل، دولت عراق و نیروهای کرد حاکم بر منطقه‌ای که این اردوگاه در آن قرار دارد، بارها نسبت به خطر از کنترل خارج شدن این اردوگاه هشدار داده‌اند اما بسیاری از کشورهای اروپایی که شمار بالایی از ساکنان این اردوگاه تابعیت آنها را دارند حاضر به پذیرش شهروندان خود نیستند.

از سویی الاعرجی بر اهمیت آتش‌بس در یمن و استفاده از این فرصت برای ایجاد تفاهم میان طرف‌های یمنی تاکید کرد.

آتش‌بس در یمن از روز دوم آوریل وارد مرحله اجرایی شد. آتش بس شامل بندهایی مختلفی می‌شود، از جمله اینکه تمامی عملیات نظامی هوایی، زمینی و دریایی در داخل یمن و خارج از آن متوقف می‌شود.

مشاور امنیت ملی عراق و سفیر امریکا در خصوص آخرین تحولات سیاسی و امنیتی در سطح منطقه و جهان و همچنین تقویت همکاری‌ها میان بغداد و واشنگتن در تمامی سطوح نیز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کد خبر 5461020

منبع: مهر

کلیدواژه: قاسم الاعرجی عراق متیو تولر اوکراین روسیه جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین عراق فلسطین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا لبنان عربستان سعودی ولودیمیر زلنسکی عمران خان اتحادیه اروپا مشاور امنیت ملی عراق آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۸۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه در لندن را به اتهام آنچه فعالیت‌های سازمان‌دهی شده و مخرب روسیه در خاک انگلیس نامید احضار کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای افزود که دولت لندن نسبت به «الگوی رفتاری گسترده‌تری که از سوی روسیه برای حمایت از رفتارهای مخرب در قلمرو سایر کشورهای مستقل شاهد هستیم» ابراز نگرانی کرد.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار توقف فوری این فعالیت‌ها هستیم و به همکاری با متحدان خود برای ایجاد بازدارندگی و دفاع در برابر خطرات ناشی از روسیه ادامه خواهیم داد.

سفیر روسیه در حالی احضار شد که دادستانی انگلیس ساعاتی پیش دو شهروند بریتانیایی را به همدستی با سرویس جاسوسی روسیه برای خرابکاری در انگلیس متهم کرد.

بر اساس گزارش‌ها دیلان ارل ۲۰ ساله و جیک ریوز ۲۲ ساله متهم هستند که در عملیات آتش‌سوزی یک انبار تجاری مرتبط با اوکراین در شرق لندن مشارکت داشته‌اند. آن‌ها نخستین کسانی هستند که در چارچوب قانون جدید امنیت ملی انگلیس مصوب سال ۲۰۲۳ متهم شده‌اند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: در حالی که ما باید اجازه دهیم تا این پرونده روند قضایی خود را طی کند، اما من عمیقاً نگران ادعای مشارکت اتباع انگلیسی در عملیات مجرمانه به نفع دولت روسیه هستم.

وی افزود: ما از تمام وزن سیستم کیفری استفاده خواهیم کرد تا هر کسی را که در جرایم مرتبط با دخالت خارجی مجرم شناخته می‌شود، پاسخگو کنیم.

همچنین جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدامات خارجی خصمانه هرگز در خاک بریتانیا قابل تحمل نخواهد بود. اگر امنیت بریتانیا را تهدید کنید، با عدالت روبرو خواهید شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی