Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار غلامرضا جعفری امشب بیان داشت: در پی وقوع سرقت های موتورسیکلت خصوصا در مجتمع های مسکونی که این موضوع حاکی ازفعالیت یک یا چند باند حرفه ای در سطح شهرستان بندرعباس داشت ، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقین احتمالی در دستور کار پلیس استان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و روند افزایشی سرقت موتورسیکلت در سطح شهر بندرعباس تیم ویژه ای از کارآگاهان مجرب و توانمند پلیس آگاهی جهت تجمیع و در اختیار گرفتن پرونده های مشابه تشکیل گردید تا شیوه وشگرد سرقت ها ، تعداد سارقین ، وسیله نقلیه سارقین و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..جمع بندی شود.

این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: در ادامه پایش تصویری در سطح شهرستان و مسیر تردد احتمالی سارقین قبل و بعد از سرقت با استفاده از دوربین های ترافیکی و مسکونی صورت گرفته و نسبت به ردگیری دقیق محل تردد سارقین قبل و بعد از وقوع سرقت اقدام که در این راستا تعداد کثیری از دوربینهای مداربسته محل سرقت واطراف محل وقوع سرقت مورد بازبینی قرار گرفت.

سردار جعفری بیان داشت: پس از بررسی های تخصصی هویت سه نفر از اعضای باند شناسایی که در ادامه ضمن تشکیل جلسات تعاملی کلانتریها و اعلام مشخصات سارقین به واحدهای گشتی، این سه متهم به همراه یک دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی استان منتقل شدند.

وی با بیان اینکه با توجه به گستردگی جرائم که توسط متهمین انجام شده است با قرار صادره از سوی مرجع قضائی نامبردگان دراختیار پلیس آگاهی قرار گرفته وتلاش در جهت دستگیری سرباند متواری ادامه پیدا کرد، افزود: باتوجه به اینکه سردسته این باند از دستگیری سایر همدستان خود مطلع گردیده بود کلیه خطوط مورد استفاده خودرا ازدسترس خارج وبه مکان نا معلومی متواری شده بود.

فرمانده انتظامی هرمزگان تصریح کرد: با همکاری و پشتیبانی اطلاعاتی اداره اطلاعات جنایی وانجام اقدامات فنی صورت گرفته مشخص شد متهم اصلی به یکی از شهرستان غربی استان متواری و قصد دارد دوباره به شهرستان بندرعباس عزیمت نماید.

این مقام ارشد انتظامی ابراز داشت: با انجام اقدامات فنی وتخصصی مخفیگاه متهم در یکی از محلات بندرعباس شناسایی وبا انجام تعقیب ومراقبت بطور نامحسوس تحت نظر قرارگرفت و پس از شناسایی کامل محل اختفا، طی هماهنگی قضائی اکیپی از ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی به آدرس فوق اعزام و نامبرده را به همراه یکی دیگر ازاعضای این باند در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی اذعان داشت: متهم درابتدا منکرهرگونه سرقتی بود اما با مواجهه با مستندات محکم و مستدل پلیس، چاره ای جز اعتراف نداشت وبیان داشت: با اعضای این باند درزندان آشنا شده وبواسطه آشنایی قبلی بعد از مرخصی از زندان، به علت اعتیاد به مواد مخدرمجددا شروع به سرقت موتورسیکلت در مجتمع های مسکونی نموده اند.

سردار جعفری درباره شگرد این باند با توجه به اعترافات متهمان، اظهار داشت: اعضای این باند درابتدای صبح با موتور سیکلت فاقد پلاک به مجتمع‌های مسکونی عزیمت و موتورسیکلت های مورد نظر که اکثرا 150 و 200 سی سی بوده را انتخاب و پس از بریدن قفل و زنجیر، اقدام به سرقت می‌کردند و در ادامه موتور سیکلت‌های مسروقه را به تعدادی مالخرکه در حوزه غرب بندرعباس سکونت داشتند با قیمت هایی بسیار پایین به فروش می رساندند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه در بررسی از حسابهای متهمان مشخص شد اعضای این باند بیش از 5میلیارد ریال مراوده مالی داشته اند، خاطرنشان کرد: متهمان تاکنون به 83 فقره سرقت موتورسیکلت معترف شده اند که کلیه صحنه های سرقت بازسازی وشکات شناسایی شدند.

سردار جعفری در پایان با اشاره به اینکه با توجه به اظهارات متهمان هویت 4 مالخر اصلی شناسایی و در عملیات هایی جداگانه دستگیر شدند ، اظهار داشت: احتمال سرقت های بیشتری ازاعضای این باند متصور است که اقدامات پلیسی جهت کشف سایر سرقت های احتمالی و سایر عناصر این باند ادامه دارد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان اذعان داشت: تا کنون تعداد 30دستگاه موتورسیکلت ازید مالخران کشف وتحویل مالباختگان گردیده و تلاش پلیس جهت کشف سایرموتورسیکلت های مسروقه با جدیت ادامه دارد.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان بندرعباس اعضای این باند پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۸۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند پنجه طلا در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سرهنگ علی اسدبگی گفت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت منزل در نقاط مختلف شهر همدان رسیدگی به این موضوع در دستور کار دایره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

او گفت: بررسی‌های اولیه گویای این بود که سارقان به تخریب توپی قفل در و دیگر شیوه‌ها وارد منزل مالباختگان شده و وجه نقد، زیورآلات، تلویزیون و دیگر اموال با ارزش را سرقت کردند.

رئیس پلیس آگاهی همدان افزود: متهمان هنگام ورود به یکی از منازل با صاحبخانه مواجه شده که درگیری بین آنها رخ می‌دهد.

سرهنگ اسدبگی افزود: صاحبخانه در این درگیری مجروح شد و سارقان پول و دیگر اموال باارزش او را به سرقت بردند.

او گفت: همکاری اطلاعاتی عوامل پلیس آگاهی و ماموران کلانتری ۱۳ منجر به شناسایی مخفیگاه سارقان شد.

اسدبگی گفت: سه نفر از سارقان در مخفیگاه و هنگام تردد در خیابان دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی همدان گفت: متهمان در بازجویی‌ها به سرقت از ۱۶ منزل مسکونی در نقاط مختلف شهر همدان اعتراف کردند.

سرهنگ اسدبگی برای پیشگیری از سرقت به شهروندان توصیه کرد: منزل خود را به دوربین، دزدگیر، در ضد سرقت مجهز کرده تا زمینه ورود سارقان به منزل سلب شود.

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود
  • دستگیری باند سارقان سیم و کابل‌های برق در اسلامیه
  • کشف ۴۲ فقره سرقت در آبادان
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان
  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان