Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت و تاثیر مجمع در موضوعات حساس و اساسی کشور، گفت: صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره واردات خودرو مصوبه‌ای نداشته است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله آملی لاریجانی در حاشیه دیدار جمعی از مسئولان و اعضای قوای مجریه، مقننه و قضاییه با اشاره به محدودیت‌های دو ساله کرونایی در برگزاری جلسات و تأثیر این محدودیت‌ها بر جوانب اجرایی کشور در دستگاه‌های مختلف، افزود: برخی توقف‌ها در کارهای مجمع نیز پیش آمد اما خوشبختانه امور ضروری به خوبی پیش رفت و امیدواریم در سال جدید با فروکش کردن بیشتر این بیماری در جهان و در سطح کشور، کارها تسریع شود و پاره‌ای دستورهای لازم مجمع هم با سرعت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به پاره‌ای تغییرات در ساختار دبیرخانه با کسب اجازه از رهبر معظم انقلاب، ابراز امیدواری کرد که با پشتکار، فکر، درایت و مدیریت همه مدیران و دست‌اندرکاران دبیرخانه و به ویژه ذوالقدر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، وضعیت مطلوب‌تری را در سال جاری شاهد باشیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همین راستا با تأکید بر ضرورت فعال‌تر شدن کمیسیون‌های مجمع از طریق کمیسیون‌های دبیرخانه، اظهار کرد: هیچ نهادی بی‌نیاز از بازوهای قوی کارشناسی نیست و کمیسیون‌ها نیز نیازمند بهره‌مندی از بدنه کارشناسی هستند. زیرا در هیچ کجای دنیا همه افراد در همه امور ورود ندارند لذا باید با تقویت بدنه کارشناسی کمیسیون‌های مجمع و فعال‌تر شدن این کمیسیون‌ها از طریق کمیسیون‌های دبیرخانه، به فعال تر شدن و تأثیرگذاری هرچه بیشتر مجمع در سال جاری کمک کنیم.

آیت الله آملی لاریجانی با تأکید بر لزوم دقت هر چه بیشتر در بررسی مصوبات خاطرنشان کرد: گرچه لزوما همیشه همه مصوبات کمیسیون‌ها در صحن مجمع به تصویب نمی رسد اما باید اصلاحات لازم با دقت انجام شود و لذا کار کارشناسی در کمیسیون‌های مجمع و دبیرخانه دارای اهمیت بسیاری است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از تلاش‌های دبیر و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام قدردانی و ابراز امیدواری کرد که با اثرگذاری تشکیلات جدید، حرکتی نوین در سطح مجمع شکل گیرد.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین، بر لزوم توجه به این تأکیدات در همه اجزای نظام از جمله مجمع تأکید کرد و گفت: گاهی شناخت کافی از وظایف و مسئولیت‌های مجمع و بویژه هیات عالی نظارت وجود ندارد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ممکن است کسی به لحاظ ماهوی به مصوبه‌ای اشکال داشته باشد اما این که اصل ساختار یک نهاد قانونی را زیر سوال می‌برند جای تعجب دارد.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر، ساز و کار هیات عالی نظارت روشن است و ارجاع مصوبات این هیات در مورد مخالفت مصوبات مجلس با سیاست‌های کلی نظام، به شورای نگهبان، حسب نظرمقام معظم رهبری انجام می‌پذیرد، از برخی اظهارات درباره مصوبات هیات عالی نظارت، گلایه کرد و یادآور شد: در همین موضوع واردات خودرو جنجال‌هایی به راه انداختند و آن را بهانه‌ای برای حمله به کلیت مجمع قرار دادند در حالی که صحن مجمع درباره این مصوبه نظری نداده است و برخی بدون توجه و بدون آگاهی، مجمع تشخیص و هیأت عالی نظارت را یکی می‌پندارند.

وی افزود: هیأت عالی نظارت با بررسی‌های مختلف کارشناسی برخی بندهای مصوبه مربوط به واردات خودرو را مغایر سیاست‌های کلی نظام دانسته است این نظر هیات عالی نظارت است که با رأی اکثریت به تصویب رسیده است. ممکن است کسانی به این نظر ایراد داشته باشند، اما نباید باب تخریب و توهین به هیات عالی نظارت را به این بهانه باز کرد. ایراد هیات عالی نظارت در واقع برخی خصوصیات و یا ابهامات این مصوبه است که امیدوارم دلایل آن به صورت دقیق و مشروح برای مردم تبیین شود.

آیت الله آملی لاریجانی با یادآوری نقش موثر و حساس مجمع تشخیص مصلحت نظام در موضوعات مهم و اساسی کشور تصریح کرد: تصور عده‌ای از نام مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که تشخیص و تمهید کل مصالح کشور در همه امور برعهده مجمع است در حالی که این چنین نیست و حسب قانون اساسی وظایف خاص و روشنی برعهده مجمع نهاده شده است و مجمع نیز همواره تلاش می‌کند با دقت، اتقان و صلابت وظیفه خود را انجام دهد نکته مهم این است که در پاره‌ای موضوعات آنجا که مجمع تشخیص یا هیات عالی نظارت نظر می‌دهد در واقع آخرین نقطه تصمیم‌گیری است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های محسن رضایی در شکل‌دهی ساختار دبیرخانه مجمع ابراز امیدواری کرد که با تلاش و تدابیر ذوالقدر و همکاران وی در دبیرخانه مجمع شاهد تحولات جدید و مثبتی در مجمع تشخیص باشیم.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت شورای نگهبان مقام معظم رهبری ماه رمضان آیت الله آملی لاریجانی مجمع تشخیص مصلحت نظام قانون اساسی محسن رضایی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت الله آملی لاریجانی مجمع تشخیص مصلحت نظام هیات عالی نظارت واردات خودرو کمیسیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۹۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت

 وزیر صمت گفت: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت است اما در مناطق آزاد قابل اجر است.

به گزارش تسنیم عباس علی آبادی عصر امروز در حاشیه همایش تجاری ایران و چین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران جمع خبرنگاران اظهار داشت:  ده هزار شرکت دانش بنیان ایرانی برای چینی ها فرصت خوبی است. 

وی افزود: ما در حوزه انرژی از ظرفیت‌های بالایی برخورداریم که می توانیم در اختیار چینی ها قرار دهیم و در حوزه برق نیز توانایی هایی در تراز جهانی داریم، ضمن اینکه چینی ها نیز از توانمندی هایی برخوردار هستند که ما میتوانیم از آن استفاده کنیم.

علی آبادی بیان داشت: وقتی از صد کشور دنیا بیش از 2 هزار و 500 بازرگان و فعال اقتصادی در یک نمایشگاه شرکت میکنند بسیار افتخار آمیز است و فکر میکنم امسال سال توسعه ایران با کشورهای دیگر باشد و بتوانیم رکوردهای تازه ای را ثبت کنیم. 

وی با اشاره به اجلاس آفریقا بیان داشت: در جلسه ای که با مقامات ارشد آفریقایی نیز برگزار شد احساس خوبی داشتم زیرا آفریقایی ها علاقمندند شرکای تازه ای برای خود انتخاب کنند و ایران می تواند یکی از شرکای تجاری آنها باشد. 

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در راستای تحقق شعار سال است اظهار داشت: برای جهش تولید باید در سمت توسعه بازار حرکت کرد و این نمایشگاه می تواند در این زمینه موثر باشد.

وی بیان داشت: از تمام شرکت‌ها خواسته ایم که‌پیش برنامه ارائه دهند که ارز را به چه منظور می خواهند و این مساله ممکن است مورد کدورت تولیدکنندگان قرار گرفته باشد. 

علی آبادی بیان داشت: برای اینکه بتوانیم از منابع ارزی استفاده بهتری داشته باشیم باید کنترل های بیشتری داشته باشیم و خوب این موضوع باعث کندی در تخصیص ارز شده و لذا امروز دستورات تازه ای داده ام که یک مقدار در تخصیص ارز شتاب بدهند. 

وی افزود: البته ممکن است در مواردی که قبلا به راحتی تخصیص ارز میدادیم الان محدودیت ایجاد کرده باشیم و این مساله به علت سیاست های جدید است اما سیاست های ما به سمت بهبود است و هدف ما این است که ضمن استفاده از ظرفیت های داخلی نیازهای جامعه را تامین کنیم لذا بین واردات و تولید سیاست گذاری انجام داده ایم که در نهایت منفعت آن برای مردم است.

وی در خصوص واردات خودروهای کارکرده گفت: در خصوص خودروهای کارکرده دولت لایحه ای به مجلس تقدیم کرد این لایحه تصویب شد و در بازگشت، وزارت صمت متعهد به تهیه آیین‌نامه شد و این آیین نامه تهیه و به دولت ارسال شد و تا زمانی که این آیین‌نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، نظر وزارت صمت به تنهایی قابل اجرا نیست و باید در انتظار مصوبه د‌ولت بود تا زمان ابلاغ کاری نمیتوانم انجام دهم. 

علی آبادی گفت: اما مصوبات خودروهای کارکرده در مناطق آزاد و اقتصادی قابل اجرا است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عارف: باید مسئولانه در صحنه حضور داشت
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • وزیر صمت: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!