Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@12:29:42 GMT

محمدرضا کریمی، هنرمند لرستانی درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۹۳۳۱

محمدرضا کریمی، هنرمند لرستانی درگذشت

آفتاب‌‌نیوز :

استاد محمدرضا کریمی هنرمند سرشناس موسیقی لرستان امروز چهارشنبه درگذشت.

استاد محمدرضا کریمی از پیشکسوتان خوشنام خرم‌آباد لرستان، و از آخرین شاگردان مکتب تنبک‌نوازی مرحوم استاد «حسین تهرانی» که ۵ دهه در عرصه موسیقی لرستان فعالیت داشت و در کنسرت‌های متعدد داخلی و خارجی، موسیقی و فرهنگ لرستان را به مخاطبین عرضه کرد، در ۶۹ سالگی درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم محمدرضا کریمی فردا پنج‌شنبه در استان لرستان، شهرستان خرم‌آباد برگزار خواهد شد و در قطعه هنرمندان قبرستان صالحین روی در نقاب خاک خواهد کشید.

«محمدرضا کریمی مدرس و نوازنده تنبک، متولد ۱۳۳۲، یکم خرداد ۱۳۵۲ به استخدام اداره کل فرهنگ و هنر درآمد. او عضو گروه موسیقی اداره کل فرهنگ و هنر فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و مدرس تنبک بود.

صدای تنبک او در نوارهای کاست موسیقی «سوار»، سفیدکوه»، «یافته»، «کوچ»، «آرزو»، «آئینه اشک»،، «سفره دل»، «نسیم دل»، و «همدنگ»، ماندگار شد. او در جشنواره‌ها و رویدادهای برجسته موسیقی جوایز متعددی دریافت.

این هنرمند در سال ۱۳۵۰ نت‌خوانی و تنبک‌نوازی را به صورت حرفه‌ای نزد مرحوم استاد حسین تهرانی فرا گرفت. نخستین کار او با عنوان «چشمان قشنگ» با صدای زنده‌یاد «رضا سقایی» خواننده اسطوره‌ای لرستان به صورت صفحه در تهران ضبط شد.

استاد فرج علیپور، مرحوم حشمت‌اله رشیدی، محمد میرزاوند، ایرج رحمانپور، بهمن اسکینی، غلام سبزعلی، علی‌حسین شمسی، فضل‌الله صفاری و… از جمله خوانندگانی بوده‌اند که محمدرضا کریمی با آن‌ها در پروژه‌های مختلف موسیقی همکاری کرده است.

وی از نوازندگان مرحوم حسین‎ سالم، رامین دربندی، منصور سالم، فیروز گودرزی، صادق سیف، فرج علی‎پور و با اساتید برجسته کشوری ازجمله مرحوم استاد محمدرضا لطفی، حسین علیزاده و کامکارها همکاری داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محمدرضا کریمی موسیقی لرستان محمدرضا کریمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۹۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، آئین رونمایی از سردیس استاد محمدصادق سیف پدر خوشنویسی خرم‌آباد روز یکشنبه در مراسم یادمان این هنرمند برجسته خوشنویسی لرستان برگزار شد.

زنده‌یاد «محمدصادق سیف» متولد ۱۳۱۴ در خرم‌آباد و از نخستین موسسان انجمن خوشنویسان خرم‌آباد و از شخصیت‌ها و مشاهیر فرهنگی لرستان به شمار می‌رفت که ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ پس از طی یک دوره بیماری در ۸۸ سالگی درگذشت.

این سردیس اثر هنرمند مجسمه‌ساز لرستانی حمید دریکوند است که در مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی خرم‌آباد نصب خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900659

دیگر خبرها

  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید/ پرتره‌ای از استاد علی جهاندار 
  • آغاز اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • درگذشت مادر شهیدان محمدرضایی در شهر زاینده رود
  • قهرمان سنگین وزن جودو ایران درگذشت
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان