Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه محمد بیگی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد اقدامات دولت سیزدهم برای مهار ویروس کرونا گفت: اقدامات این دولت تفاوت فاحشی در مورد مهار ویروس کرونا نسبت به دولت دوازدهم دارد به عنوان عضو کمیسیون بهداشت مجلس شاهد عملکرد هر دو دولت برای مبارزه با کرونا هستم. عملکرد یکپارچه دولت سیزدهم در حوزه مقابله با کرونا قابل تحسین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون بهداشت مجلس اضافه کرد: ایجاد دیپلماسی واکسن پس از نشستن دولت بر کرسی صدرات و پیگیری شخص آیت الله رئیسی، وزیر بهداشت و وزیر امور خارجه برای مهار ویروس کرونا نقطه عطفی در مقابله با این پدیده  بود.

محمد بیگی با اشاره به تسریع واردات واکسن کرونا خاطر نشان کرد: با اقدامات دولت به سرعت ۱۰۰ میلیون دُز واکسن وارد کشور شد و با اینکه در موج کشنده کرونا روزانه بیش از ۶۰۰ نفر جان خود را از دست می دادند این آمار به شدت کاهش پیدا کرد و به خوبی مدیریت شد.

وی با مثبت ارزیابی کردن اقدامات دولت در تسریع  واکسیناسیون عمومی گفت: در این زمینه با سرعت بالا اقدام کردیم و حتی رکورد دنیا را در زمینه ثبت میزان واکسیناسیون در یک روز شکستیم و توانستیم بیش از یک میلیون واکسن در یک روز ثبت کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: حضور گسترده مدافعان سلامت در عملکرد واکسیناسیون عمومی و تهیه واکسن‌های کرونا باعث شد که ما افت شدید فوت ناشی از کرونا را در کشور داشته باشیم که این دستاورد مهمی برای دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

محمد بیگی با اشاره به دستاوردهای کشور در حوزه  بیوتکنولوژی گفت: در این حوزه و ساخت واکسن داخلی هم اتفاقات خوبی را در این زمینه شاهد بودیم و تلاش های کمیسیون بهداشت مجلس همه در زمینه تولید واکسن موثر بوده است که دولت اقدام کرد و پس از حمایت مجلس و اختصاص بودجه در این زمینه شرکت های واکسن سازی متعددی وارد عرصه شدند.

نماینده مردم قزوین اجرای منویات مقام معظم رهبری در تولید واکسن داخلی را مهم خواند و بیان داشت: عملیاتی شدن این نهضت مرهون فرمان مقام معظم رهبری در تولید واکسن داخلی بوده است در شرایط فعلی هم با توجه به شعار سال و تولید دانش بنیان ساخت واکسن داخلی در دستور کار قرار می گیرد و یکی از حوزه های ویژه دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ است که می شود روی آن سرمایه‌گذاری کرد.

وی با اشاره به ایجاد سامانه ای آنلاین الکترونیک در حوزه مقابله با کرونا گفت: کرونا در عین اینکه یک تهدید بود یک فرصتی برای استفاده بیشتر از سامانه های دیجیتال و الکترونیک در حوزه مبارزه با کرونا شد و می توان با برنامه ریزی در این حوزه به سلامت مناطق محروم بیشتر کمک کرد.

  

برچسب‌ها کرونا دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دولت سیزدهم کرونا دولت سیزدهم کمیسیون بهداشت مجلس دولت سیزدهم واکسن داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، عباسعلی نوبخت که در راس هیئتی عازم عراق شده در دیدار با استانداران استان‌های کربلای معلی و نجف اشرف درباره مقابله با پدیده بیابان‌زایی و جلوگیری از تولید گرد و غبار افزود: ایران در زمینه بیابان‌زدایی از دانش و تجربیات بالایی برخوردار است و این آمادگی را دارد تا تجربیات خود را در زمینه مقابله با این پدیده و تثبیت شن‌های روان با کشور دوست و همسایه به اشتراک بگذارد.

وی اظهارداشت: همچنین راهکار‌های مقابله با پدیده بیابان‌زایی و جلوگیری از تولید گرد و غبار در جهت تامین حقوق و منافع مشترک بین دو کشور ایران و عراق بررسی شد.

طرفین در این دیدار ضمن برشمردن چالش‌های زیست‌محیطی و شناسایی منشاء گرد و غبار، مقرر کردند بزودی راهکار‌های برون‌رفت و انجام اقدامات موثر و مشترک در یک بازه زمانی کوتاه اعلام شود.

براساس این گزارش، در حال حاضر منشا بسیاری از پدیده‌های گرد و غبار که کشور ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد به طور عمده از کشور‌های همجوار است و در این دیدار در خصوص تقویت همکاری دوجانبه برای مقابله با آلاینده‌های زیست‌محیطی در جهت تأمین حقوق و منافع مشترک تاکید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • مخالفت دقیقه نودی دولت رئیسی با لایحه عفاف و حجاب/برای مقابله با بی حجابی معطل تصویب قانون جدید نمی مانیم
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • عزم جزم دولت برای به سرانجام رساندن مینی پالایشگاه دهدشت
  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد