Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از "سی ان ان" وی چهارشنبه شب گفت: بر اساس ارزیابی‌های آمریکا، نیروهای روسیه به طور کامل از اطراف شهرهای کی‌یف و چرنیهیو عقب نشینی کرده‌اند تا در روسیه و بلاروس تجدید قوا کنند. 
این مقام آمریکایی همچنین ادعا کرد، روسیه با وجود محاصره شهر ماریوپل هنوز نتوانسته کنترل این شهر را بدست گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد، از آغاز تهاجم تاکنون، روسیه یک هزار و ۴۵۰ موشک به سمت اوکراین شلیک کرده است. 

این مقام آمریکایی که به نامش اشاره نشده افزود: به نظر می‌رسد جنایت‌ها در شهر بوچا، از پیش طراحی شده و بسیار عمدی بوده است، اما دلیل چنین اقداماتی از سوی نیروهای روسیه مشخص نیست. 

به گزارش ایرنا، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) هدف از خروج نیروهای روسیه از حومه کی‌یف پایتخت اوکراین را نشان دادن حسن نیت برای بهبود شرایط در مذاکرات صلح ۲ کشور درگیر در جنگ عنوان کرد. 

رسانه‌های غربی ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ با انتشار تصاویری از شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف مدعی شدند نیروهای روسیه حین خروج از اطراف پایتخت اوکراین غیرنظامیان را هدف گلوله قرار داده‌اند. 

کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که قاطعانه اتهام دست داشتن در کشتار غیرنظامیان شهر بوچا در اوکراین را رد می‌کند. 

به گزارش اسپوتنیک،  (دولت)  «کی یف» و رسانه‌های اوکراینی تصاویر ویدیویی را از شهر بوچا در شمال اوکراین نشان داده‌اند که در آن اجساد کشته شدگان دیده می‌شود. کی‌یف روسیه را در این رابطه مقصر دانسته درحالی که مسکو این اتهامات را به شدت محکوم و تقبیح می‌کند و به این موضوع اشاره دارد که نیروهای روسی چند روز قبل از این شهر عقب نشسته‌اند. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد. 

برچسب‌ها روسیه ایالات متحده آمریکا لوگانسک پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه ایالات متحده آمریکا لوگانسک روسیه ایالات متحده آمریکا لوگانسک نیروهای روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۹۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند

به گزارش همشهری‌آنلاین، وی که رئیس سابق حزب اپوزیسیون «برای زندگی» (FLP) و حزبی غیرقانونی در اوکراین شناخته می شود در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت: آمریکایی ها مسیر را برای این منظور فراهم کرده اند، چرا که (قوای) اوکراینی ها رو به اتمام است و آمریکایی که بدنبال قربانیان جدید برای این جنگ که به نفع آنها می باشد، هستند.

بنابراین گزارش رهبر اپوزوسیون «کی یف» در ادامه گفت: دیگر بر کسی پوشیده نست که بخش دفاعی آمریکا (پنتاگون) به بهای مرگ صدها هزار اوکراینی کسب درآمد می کند و ناتو نیز (با ادامه این جنگ) احتمالا درصدد خارج ساختن پول از اروپاست؛ آنها بدنبال آن هستند تا ملت های منطقه بالتیک، لهستان، آلمان و فرانسه در آتش این جنگ بیافکنند.

مدودچوگ افزود: غرب به سرکردگی آمریکا، خشونت و جنایت علیه مخالفان را بعنوان یک روند معمول سیاسی به کار می بندند.

به گزارش ایرنا، کنگره آمریکا و بدنبال آن کاخ سفید طی هفته های اخیر بسته کمک های مالی به ارزش ۶۱ میلیارد دلار برای کی یف را تصویب و پنتاگون نیز کمک ۶ میلیارد دلاری برای ادامه جنگ در اوکراین را اعلام کرد.

این درحالی است که روسیه در مورخ ۵ اسفند ۱۴۰۰ بدنبال نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی از سوی غرب به سرکردگی آمریکا عملیات نظامی علیه اوکراین را به اجرا گذاشت و از آنزمان تاکنون کشورهای غربی در راس آنها آمریکا با حمایت های هنگفت مالی و نظامی، مسیر هرگونه دیپلماسی برای پایان دادن به آتش این جنگ را مسدود ساختند.

کد خبر 848893 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه روسیه - اوکراین ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند
  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند