Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، "حجت السلام محمد قمی" چهارشنبه شب در حماسه پنجم رمضان در خانه انقلاب اسلامی اصفهان اظهار داشت: مقام معظم رهبری طی شش ماه اخیر بالغ بر ۵۰ بار از "جهاد تبیین" سخن گفت زیرا که امروز یکی از  زیر مجموعه‌های جنگ روایت‌ها و ترکیبی، جنگ تبیین است که تنها با حضور گسترده مردم در فضای مجازی میتوان ورق جنگ تبیین را بنفع انقلاب برگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: "جنگ تبیین" امروز جنگ اصلی است و هر کس توان تبیین کردن به زبان ساده، هنری و فنی را دارد باید وارد میدان شود  و امروز تنها با حضور حجم عظیمی از مردم میتوان در این جنگ پیروز شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه اگر توانستیم جهاد تبیین را مردمی کنیم بطوریکه مردم  مبلغ آن و روایتگر خوبی‌ها شوند میتوان به ظفر دست یافت، ادامه داد: همان عاملی که مبنای شکل‌گیری انقلاب شد همان مبنای تداوم آن خواهد بود و چیزی به جز شکل مردمی آن نیست.

وی ادامه داد: مردمسالاری دینی خروجی از نهج البلاغه است و دین و مردم دو مقوله جدا از یکدیگر نیست بلکه دین تاکید بر مردم دارد و باید مراقبت، برادری، تساوی و حق بین مردم جاری و ساری شود.

حجت السلام قمی با اشاره به اینکه حماسه ۵ رمضان، مردمی بودن آن را نشان می دهد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با پیوند عزم و اراده مردمی شکل گرفت و این همان تاکید رهبری است که هر وقت هر کار به مردم سپرده شد پیشرفت جدی و اهتمام ویژه را شاهدیم و هرگاه کار به دستگاه‌ها واگذار شد، بی‌ثمرو بی‌نتیجه بودیم.

وی با اظهار اینکه تبیین حق باعث استحکام اراده مردم و بپاخاستن آنها می شود، ادامه داد: اساس برنامه راهبردی اسلام تبیین است که باید جدی گرفته شود و بعنوان یک فرضیه جهادی، قطعی و فوری آغاز گردد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون دوره‌های مختلفی را گذراندیم که سفره‌های بسیاری از منافقین برچیده شد، گفت: در دل جریان انقلابی که از سال ۶۱ شکل گرفت یک شکافی ایجاد و از دل آن جریان دیگری رخ داد.

"امیر حسین بانکی‌پور" به پیش‌بینی شکاف در جریان انقلاب اسلامی طی امسال و سال آینده اشاره کرد و گفت: درجریان جبهه انقلاب شکاف‌های عمیقی را شاهدیم که ریشه این شکاف دو ملاحظه‌ای است که باید توامان با هم نگریسته شود اما منفک از هم دیده شد.

وی با بیان اینکه بنیانگذاران و معماران انقلاب اسلامی همواره به بودن دو ملاحظه در کناریکدیگر تاکید کرده‌اند، گفت: "ملاحظات حق "و" ملاحظات اجتماعی" تنها در سایه یکدیگر باید دیده شود و این در حالی است که مجلسیان و دیگر متولیان گاها بر یک ملاحظه افراط و از دیگری غافل می شوند.

رییس هییت مدیره خانه انقلاب جمهوریت را ماحصل ترکیب دو ملاحظه دانست و گفت: جمهوریت که گاها با یک جو تبلیغاتی میتواند به انحراف کشیده شود همواره مورد تاکید بنیانگذار انقلاب بود و زمانی که دو ملاحظه در تعارض باهم قرار می گیرد مطابق با روایات قرانی باید ملاحظات را کنار گذاشته و به اجرای حکم خدا اقدام کرد.

بانکی‌پور گفت: امروزه بسیاری از نمایندگان مجلس تحت تاثیر جو رسانه‌ای ملاحظات حق و شرعی را زیر پا می‌گذارند همچنین برعکس آن که با پافشاری بر ملاحظات شرعی، نتیجه عکس را در جامعه شکل می دهند چون به ملاحظات اجتماعی دقت لازم نداشتند و همین نقطه اختلاف و شکاف در جبهه انقلابیون شده است.

وی ادامه داد: جهاد تبیین حفظ دو ملاحظات در کنار یکدیگر است.

به گزارش ایرنا، حماسه ۵ رمضان یکی از حوادث تاریخ انقلاب اسلامی در اصفهان در روز ۱۹ مرداد ۱۳۵۷ شمسی است که  کشتار بی‌سابقه مردم اصفهان صورت گرفت و جوششی که خونی جدید در رگ‌های انقلاب به جریان انداخت.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصفهان سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصفهان سازمان تبلیغات اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصفهان سازمان تبلیغات اسلامی انقلاب اسلامی دو ملاحظه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۹۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رقابتهای فوتبال جام روستایی مریوان با حضور گسترده مردم

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان این مسابقات با شرکت ۲۶ تیم از روستا‌های مریوان، سروآباد و شویشه با استقبال پرشور مردم در روستای هلیزآباد مریوان برگزار شد.

در دیدار فینال این رقابت‌ها تیم «نی» با سه گُل از سد تیم ((چوین)) گذشت و به مقام قهرمانی رسید.

تیم «به رده سپی» نیز در جایگاه سوم ایستاد.

دیگر خبرها

  • پایان رقابتهای فوتبال جام روستایی مریوان با حضور گسترده مردم
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟