Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا مهاجر عصر امروز در آیین نخستین نشا مکانیزه برنج کشور در آمل با بیان اینکه یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی این است کشت قراردادی را در کشور احیا کند، اظهار کرد: با اجرای کشت قراردادی برنج، نهاده‌ها در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و در زمان برداشت محصول بهای آن از کشاورزان گرفته خواهد شد واین باعث خواهد شد که کشاورزان زمانی که کشت محصول خود را می‌خواهند شروع کنند و نقدینگی و تامین نهاده ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باتوجه به اینکه در دو سه سال گذشته اراضی کشاورزی به دلیل گرانی نهاده‌ها و استفاده از کود به ویژه پتاس و فسفر را پیدا نکردند سیاست وزیر جهاد کشاورزی بر این شد که کشت قراردادی را شروع شود و امسال ۴۰ هزار هکتار به این طرح اختصاص پیدا کرد تا در استان‌های شمالی انجام شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت افزود: امیدواریم با استقبال کشاورزان در سال آینده این عدد را به حداکثر برسانیم و بتوانیم طی دو سه سال آینده تمامی اراضی شالیزاری را زیر کشت قراردادی ببریم تا هم درآمد کشاورزان افزایش پیدا کند و هم نهاده‌ها به موقع و به اندازه و با کیفیت در زمین استفاده شود.

مهاجر اضافه کرد: با اجرای کشت قراردادی برنج، عملکرد محصول افزایش پیدا کند و کشور از واردات بی‌نیاز می‌شود.

استاندار مازندران در این آیین با بیان اینکه مسؤولان وظیفه دارند برای رفع مشکل کشاورران تلاش کنند، گفت: برای تولید بذر دانش بنیان نیاز حمایت است و مسؤولان برای رفع مشکل کشاورزان ورود پیدا کنند.

 

 

سیدمحمود حسینی‌پور با اشاره به اینکه قرارگاه تولید دانش‌بنیان را در استان تشکیل دادیم که یک پیوند خوبی بین دانشگاه و جهادکشاورزی اتفاق افتاده است، افزود: در راستای تولید دانش‌بنیان در بخش کشاورزی باید تلاش کنیم تا تولیدات خوبی داشته باشیم.

 

 

 وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که از طریق تولید دانش‌بنیان بتوانیم در زمینه تولید برنج در کشور خودکفا شویم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: کشت قراردادی مازندران کشت قراردادی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۹۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس هیأت مدیره سندیکای کارخانجات چای شمال با حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان دیدار کرد.

«حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی» رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه وضعیت صنعت چای همواره در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار کرد: دولت برای کمک به چایکاران ۲۵ درصد قیمت مصوب را پرداخت می‌کند تا با حمایت از این صنعت، شاهد افزایش تولید چای در کشور باشیم.

وی با توجه به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» افزود: بخشی از تولیدات استان گیلان به صنعت چای اختصاص دارد باید تلاش شود تا با مشارکت مردم و بخش خصوصی تمام اقدامات لازم در راستای افزایش تولید چای صورت گیرد.

رئیس شورای قضائی استان یکی از مشکلات استان را معضل چای سنواتی دانست و تصریح کرد: چای گیلان همواره در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی جای داشته و مساله چای سنواتی نباید موجب خدشه دار شدن نام و نشان چای گیلان شود.

وی حل دغدغه چای سنواتی را در گرو تدبیر و اتخاذ روش‌های منطقی و عقلانی عنوان نمود و افزود: اراده همه مسؤولان بر این است که این مشکل بدون شتابزدگی و با کمک دولت و بخش‌های خصوصی و مردمی مرتفع گردد.

این مقام ارشد قضائی با اشاره به اینکه چای سنواتی اکنون به یک تهدید برای استان تبدیل شده اضافه کرد: چای سنواتی باید تعیین تکلیف شده و نگرانی کشاورزان و کارخانجات چای، برطرف شود.

وی تصریح کرد: تعیین تکلیف و خروج چای سنواتی از انبارها باید مدبرانه باشد و چای‌های سنواتی تاریخ مصرف گذشته در صورت صرفه اقتصادی کمپوست و در غیر این صورت امحاء گردد.

کد خبر 6090030

دیگر خبرها

  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود