Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران  «عبدالله عبدالله»، رئیس پیشین شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در واکنش به حمله تروریستی اخیر در حرم مطهر رضوی با انتشار بیانیه‌ای گفت: با تأسف آگاه شدیم که روز گذشته فردی مسلح به سلاح سرد (چاقو) در حرم امام رضا علیه السلام در شهر مشهد با حمله به سه طلبه یکی از آن‌ها را به شهادت رساند و دو تن دیگر را زخمی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمله به روحانیون نشانهٔ آشکار زبونی و درماندگی است.

رئیس پیشین شورای عالی مصالحه افغانستان همچنین تاکید کرد: برخی حلقه‌های معلوم الحال تلاش کردند تا با نسبت دادن هویت عامل این حادثه به افغانستان، فضای روابط دوستانه میان دو ملت را متشنج سازند که خوشبختانه با موضع‌گیری معقول مقامات جمهوری اسلامی ایران این شیطنت خنثی شد. مردم افغانستان طرفدار قاطع صلح، همدیگر پذیری و همزیستی مسالمت آمیز با خود و با دیگران هستند.

در پایان این بیانیه، عبدالله عبدالله حمله تروریستی در مشهد را محکوم و تسلیت خود و مردم افغانستان را به رهبری جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران ابراز کرد.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: رئیس پیشین شورای عالی افغانستان عبدالله عبدالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۹۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، براساس اعلام عبدالمتین قانع، سخنگوی حکومت سرپرست طالبان، یورش یک فرد مسلح به مسجدی در غرب افغانستان ۶ کشته برجا گذاشت.

به گفته قانع یک فرد ناشناس با اسلحه گرم در مسجدی در منطقه «گذره» هرات، به روی نمازگزاران غیر نظامی آتش گشود. وی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: ۶ غیر نظامی به شهادت رسیدند و یک نفر نیز زخمی شد.

هرچند هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شاخه منطقه‌ای گروه تروریستی داعش عمده تهدید امنیتی در افغانستان محسوب شده و به طور دائم جوامع شیعه‌مذهب را هدف قرار می‌دهد.

کد خبر 6092904

دیگر خبرها

  • عوامل حمله تروریستی در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا