Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی شامگاه چهارشنبه در جلسه تفسیر قرآن در سخنانی با بیان اینکه برنامه‌های قرآن و دستورات قرآن شایسته‌ترین برنامه برای زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی و در همه ساحت‌ها و عرصه‌ها است اظهار داشت: اسلام برای انسان در دوره‌های مختلف زندگی اش برنامه و دستورالعمل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت عمل به برنامه‌های قرآن

وی با تاکید بر اینکه رسول گرامی اسلام با این وجود شکوه می‌کند که قوم من به قرآن عمل نکردند گفت: اسلامی و قرآنی که این چنین احکام و مقرراتی دارد که از قبل از تولد انسان تا زمانی که دفن می‌شود و حتی بعد از دفن، برنامه دارد، مهجور مانده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه به قرآن عمل نمی‌شود، افزود: شکوه پیامبر اسلام از امت اسلامی به زمان حاضر هم مربوط می‌شود، در زمان حاضر نیز جمعی از امت اسلامی تعامل شأن با قرآن این چنین است و بزرگانی مانند ملاصدرا، علامه طباطبایی، جوادی آملی و… که در معارف اسلامی مشهور و صاحب نظر هستند و قرن‌ها نامشان بر سر زبان‌ها بوده، بر ضرورت عمل به قرآن تاکید داشته اند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه قرآن جایگاه والایی دارد و آنهایی هم که در علوم اسلامی قلم فرسایی، تدریس و تألیف کرده اند تاکید می‌کنند که این خلأ در معارف قرآنی پر شود بیان داشت: امام راحل به حوزه‌ها و دانشگاه‌ها سفارش می‌کنند که قرآن را در همه رشته‌ها مقصد اعلای خود قرار دهید تا مبادا در آخر عمر بر ایام جوانی تأسف بخورید که چرا در این ایام در تلاوت قرآن، حفظ قرآن، تدبر در قرآن و در عمل در قرآن کوتاهی انجام شده است.

وی گفت: قرائت نکردن قرآن سبب شکوه رسول خدا از ما می‌شود، ترجیح غیر قرآن بر قرآن، محور قرار ندادن قرآن، تدبر نکردن در قرآن، تعلیم و تعلم نکردن در قرآن، عمل نکردن در قرآن باعث شکوه و شکایت رسول گرامی اسلام از ما می‌شود.

حاکمیت امام زمان (عج) قرآن و سنت است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه امام علی (ع) در خطبه ۱۳۸ نهج البلاغه تاکید دارند روزی خواهد آمد که هدایت بر هوا پرستی غالب خواهد شد، افزود: قرآن حاکم بر تفسیر به رأی می‌شود، این آینده به زودی خواهد آمد، زمان و حوادث این آینده را شما اطلاع ندارید، حاکمی خواهد آمد که جنسش از حاکم‌های موجود نخواهد بود و از غیر این حاکمان است، حاکمان را به خاطر سو حاکمیت شأن و بدی حاکمیتشان مواخذه می‌کند، یقه حاکمان مفسد را خواهد گرفت، زمین گنجینه‌های خودش را برای این شخصیت محترم بیرون می‌ریزد، کلیدهای این گنج را از روی رضایت به این حاکم تقدیم می‌کند، به شما نشان خواهد داد که راه و روش عدالت چگونه است، آن بخشی از کتاب و سنت که به آن عمل نمی شده و مهجور واقع شده، این شخیصت آن را احیا می‌کند، گفته شده این شخص امام زمان (عج) است.

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: در زمان امام عصر هم بحث احیای کتاب و سنت است، عدالت در زمین گسترش پیدا می‌کند، ارزش‌های فراموش شده قرآن و سنت را احیا می‌کنند، مردم از نظر مادی و معنوی در مسیر رشد و کمال قرار می‌گیرند و ارزش‌های اخلاقی، انسانی و اسلامی در زمان امام عصر بر پایه کتاب و سنت زنده می‌شود، به طوری که امام باقر (ع) می‌فرماید: گنج‌ها برای امام عصر آشکار می‌شود، حاکمیتش مشرق و مغرب را فرا می‌گیرد، خدا دین امام عصر که دین اسلام است را بر همه ادیان غالب می‌کند ولو دشمنان نخواهند، بر روی زمین هیچ خرابی نیست مگر به وسیله امام عصر آباد می‌شود.

وی بیان داشت: حاکمیت امام زمان (عج) قرآن و سنت است، روش حکومتی ایشان نیز روش قرآن و سیره پیامبر است، در حکومت امام عصر اصالت با قرآن و سنت است، پایه تمام امور ایشان بر پایه قرآن و سنت نبوی بوده و به کسی اجازه تخطی نمی‌دهد و دعوت به سوی کتاب و سنت رسول می‌کند.

اخلاق و رفتار خود را قرآنی کنیم

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه مبارزه با دولت‌های باطل جز صدر برنامه‌های امام عصر (عج) است و امام باقر (ع) فرمودند که هنگامی امام عصر قیام کند هر دولت باطلی را از بین می‌برد گفت: امام رضا (ع) نیز فرمود که امام عصر (عج) عدالت را در میان مردم می‌گذارد و هیچ انسانی به دیگری ستم نخواهد کرد.

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: روش مدیریتی امام عصر این است که برای اداره جهان، استانداران و وزیرانی را به کار می‌گیرد که اندیشه‌ای غیر از رضایت خداوند و مصالح اسلام در نظر ندارند، در ۴۰ ساله اول انقلاب در این رابطه آسیب دیده ایم، اگر رضایت اسلام و خداوند در صدر برنامه‌های ما بود طبیعتاً پیشرفت‌ها چندین برابر بود، روش اقتصادی امام عصر (عج) بر اساس کتاب خدا این است که فقر را از بین می‌برد، در دورانش خرابی روی زمین باقی نمی‌ماند، قرض‌ها و دیون همه پرداخت می‌شود، چون گنج‌ها در اختیار ایشان است، زمین در دست شیعیان این حضرت قرار می‌گیرد، عدالت و سازندگی در همه شهرها گسترش پیدا می‌کند.

وی گفت: در حکومت امام عصر (عج) سه محور اصالت به کتاب و سنت، اداره جامعه بر اساس روشی که در قرآن آمده و سیره پیامبر و همچنین برپایی عدالت در امور مختلف خواهد بود، اگر می‌خواهیم قرآن ترویج و گسترش پیدا کند باید حساسیت لازم را در اجرای احکام الهی بر اساس قرآن و سنت داشته باشیم، هم مردم و هم حاکمان، ماه رمضان ماهی است که خود را در این ترازو قرار دهیم، با تمام توان خود را با قرآن و سنت رسول عرضه کنیم، خلق، خوی، سخن و رفتار ما، قرآنی باشد، در این صورت دولت و جامعه اسلامی خواهد شد و تمدن اسلامی شکل خواهد گرفت.

کد خبر 5461158

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در لرستان تفسیر قرآن ویروس کرونا بوشهر ماه رمضان 1401 کرمانشاه ماه مبارك رمضان خراسان رضوی آمار کرونا مشهد بازگشایی مدارس مسافران نوروزی گردشگری گرگان سانحه تصادف حجت الاسلام کتاب و سنت قرآن و سنت امام عصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۹۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که هرروز از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود، در روزهای اخیر مورد عنایت و قدردانی رهبر انقلاب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی از پخش تلاوت ترتیل روزانه یک جز از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان شهر مقدس قم، از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل و قدردانی کردند.

مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و شبکه قرآن و معارف سیما و با تحسین از این نوجوانان عزیز علاقه‌مند به قرآن کریم فرمودند: «مکرراً این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه‌ی قرآنی لذت میبرم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

برنامه تلاوت روزانه یک جز از قرآن کریم با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضبط و در ماه مبارک رمضان پخش و هم اکنون نیز بعد از برنامه اذانگاهی ظهر هر روز از شبکه قرآن و معارف سیما رسانه پخش می‌شود.

کد خبر 747941

دیگر خبرها

  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • قرآن همه چیز ماست
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود