Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از فردا شاهد ورود سامانه کم فشار بارشی به استان سمنان خواهیم بود سامانه‌ای که از سمت غرب وارد استان شده و کم کم تمام نقاط استان را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

ورود سامانه بارشی باعث شده تا زنگ هشدار زرد هواشناسی نیز به صدا در بیاید هم اکنون ابرها از سمت غرب وارد استان سمنان شده‌اند اما بارش‌ها از فردا و پس فردا آغاز می‌شود و به ویژه در ارتفاعات و راه‌های مواصلاتی بین شهرها مانند مهدی شهر، فولاد محله، سمنان، فیروز کوه و دیباج و… با وزش باد شدید نیز همراه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است این سامانه کم فشار و بارشی دمای هوا را نیز طبیعتاً تحت تأثیر قرار می‌دهد اما آنطور نیست که کشاورزان استان سمنان نگران سرمازدگی باشند برای امروز مرکز استان سمنان آسمان قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید خواهد بود و از فردا بر میزان ابرها افزوده شده و برای روز شنبه احتمال بارش باران وجود خواهد داشت بارانی که امروز و فردا چهره تهران را نیز خیس می‌کند و از جمعه و شنبه به استان سمنان می‌رسد.

کاهش دما رخ نمی‌دهد

بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان برای امروز و فردا به ترتیب ۲۹ و ۱۶ و همچنین ۲۸ و ۱۷ درجه بالای صفر گزارش شده است که نشان می‌دهد کاهش خاص دما را شاهد نخواهیم بود برای گرمسار نیز افزایش ابر، وزش باد شدید و در نهایت بارش باران گزارش شده است هم اکنون دمای هوا در گرمسار ۱۹ درجه و آسمان نیمه ابری است.

در آرادان و ایوان کی نیز وضعیت مشابه است برای این منطقه اما پیش بینی هواشناسی آسمان ابری، همراه با وزش باد گزارش می‌شود در شهمیرزاد آسمان قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می‌شود بیشینه و کمینه دمای هوا در این شهر نمونه گردشگری استان سمنان برای امروز ۲۹ و ۱۴ درجه بالای صفر گزارش شده است دمایی که معمولاً مردم این منطقه سردسیر در این فصل با آن روبرو نمی‌شوند اما امسال شاهد فرارسیدن زودهنگام گرمای هوا در این منطقه هستیم برای فردا اما در این شهر زیبا نیز افزایش ابر و وزش باد شدید پیش بینی شده است. برای روز شنبه نیز بارش باران در شهمیرزاد پیش بینی می‌شود.

دماسنج‌ها در شاهرود روی عدد ۱۶ هستند پیش بینی هواشناسی نشان می‌دهد که با ورود ابرها به این بزرگترین شهرستان استان سمنان شاهد وزش باد شدید از روز جمعه و به خصوص شنبه خواهیم بود اما وزش باد شدید در روزهای جمعه و شنبه مهمترین پدیده جوی قابل ذکر خواهند بود برای ارتفاعات این شهرستان نیز بارش باران پیش بینی می‌شود. در اواخر هفته آینده شاهد کاهش دمای هوا در این شهرستان خواهیم بود.

میامی بارانی می‌شود

دامغان به خودی خود هم در این فصل شاهد وزش باد است و لذا با ورود سامانه کم فشار بارشی از سمت غرب برای روز شنبه این شهرستان وزش باد شدید گزارش شده است سامانه‌ای که به نظر می‌رسد هر چه در استان پیش می‌رود از قدرت بارندگی آن کاسته خواهد شد به نحوی که در دامغان و شاهرود و میامی چیزی برای بارش نخواهد داشت و تنها رگبار پراکنده در ارتفاعات نصیب این شهرستان‌ها خواهد شد.

در میامی اما اوضاع تفاوت دارد زیرا این شهرستان در منطقه‌ای قرار گرفته که متأثر از سامانه کم فشار بارشی وارده از شمال شرق و استان گلستان نیز خواهد بود در نتیجه تلاقی دو جبهه هوای کم فشار باعث می‌شود تا از روز شنبه چهره میامی با باران و وزش باد شدید دگرگون شود. برای این شهرستان به خصوص کالپوش بارش باران و وزش باد در روزهای شنبه و یکشنبه پیش بینی می‌شود.

در نهایت باید گفت استان سمنان از فردا شاهد ورود سامانه کم فشار بارشی است این همان سامانه‌ای است که در تهران نیز حضور داشت و بارش باران را در این شهر شاهد بودیم این سامانه در شهرهای غربی استان سمنان وزش باد شدید، رگبار پراکنده و بارش باران را از فردا حاکم می‌کند و به مرور پیش می‌رود اوج این سامانه کم فشار در روز شنبه خواهد بود اما هر چه به سمت شرق می‌رویم از قدرت بارش این سامانه کاسته و به قدرت وزش باد آن افزوده می‌شود اما در اواخر هفته آینده دوباره چهره استان سمنان ابری و بارانی خواهد بود و شاهد کاهش دما هستیم.

کد خبر 5461203

منبع: مهر

کلیدواژه: سامانه بارشی آب و هوا اداره کل هواشناسی استان سمنان سمنان بوشهر ویروس کرونا ماه رمضان 1401 کرمانشاه ماه مبارك رمضان خراسان رضوی آمار کرونا مشهد بازگشایی مدارس مسافران نوروزی گرگان سانحه تصادف گردشگری سامانه کم فشار بارشی پیش بینی می شود گزارش شده وزش باد شدید ورود سامانه استان سمنان بارش باران دمای هوا روز شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۰۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار زرد هواشناسی در لرستان

آفتاب‌‌نیوز :

بهروز مرادپور روز شنبه در این خصوص در گفتگو با خبرنگاران گفت: این سامانه از بامداد دوشنبه ۱۷ اردیبهشت آسمان این استان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: بارش پراکنده و رگباری باران، رعدوبرق، رگبار تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خطر اصابت صاعقه و احتمال خیزش گردوخاک در لرستان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان اعلام کرد: رگبار باران و رعدوبرق در تمام نقاط برای روز دوشنبه و بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط این استان برای روز سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.

مرادپور بیان کرد: غزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی‌شدن مسیل‌ها، مه‌آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی در لرستان پیش‌بینی می‌شود.

وی به احتیاط در تردد به‌ویژه در مسیر‌های کوهستانی، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیۀ رودخانه‌های لرستان توصیه کرد.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: فعالیت سامانه بارشی جدید در ساعاتی از روز دوشنبه در مناطق شمالی و غربی نمود بیشتری دارد و وقوع مخاطرات در محدودۀ هشدار نارنجی پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در پایتخت
  • هشدار سطح نارنجی در گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • صدور هشدار هواشناسی نارنجی در چهار محال و بختیاری
  • هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد
  • هشدار مهم هواشناسی به تهرانی‌ها
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در لرستان
  • هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در تهران
  • هشدار هواشناسی کاشان نسبت به وزش باد شدید