Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:52:25 GMT

مصرف وعده شام بعد از افطار توصیه می شود؟

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۱۶۶۶

مصرف وعده شام بعد از افطار توصیه می شود؟

ایسنا/گیلان یک متخصص تغذیه، از روزه داران خواست به جای مصرف یک وعده افطار سنگین یک افطار سبک داشته باشند و با فاصله حداقل یک ساعت پس از افطار شام مصرف کنند، متذکر شد: این وعده شام نیز باشد سبک باشد.

دکتر مرجان مهدوی روشن در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ویژگی های یک وعده افطار مناسب، اظهار کرد: نوع انتخاب های غذایی ما در وعده افطار می تواند روی سلامت بدن تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روزه داران چندین ساعت در طول روز گرسنه بودند و دستگاه گوارش آنان خالی بوده و لذا می خواهند در وعده افطار با مصرف مواد غذایی، روزه خود را باز و غذا وارد دستگاه گوارش کنند.

این متخصص تغذیه، از روزه داران خواست به نکات تغذیه ای در ماه رمضان توجه کنند و گفت: بهترین حالت در وعده افطار باز کردن روزه با آب گرم وچای است لذا توصیه می شود از آب گرم یا چای به همراه خرما برای باز کردن روزه استفاده کنید و به هیچ عنوان آب سرد برای باز کردن روزه به کار نبرید.

مهدوی روشن، با بیان اینکه وعده افطار باید سبک باشد، عنوان کرد: دستگاه گوارش روزه دار مدت طولانی خالی بوده و اگر به یک باره با حجم زیاد وعده غذایی پر شود، می تواند باعث بروز مشکلات گوارشی شود و لذا لازم است که وعده افطار خیلی سبک داشته باشیم.

وی وعده افطار سبک را شامل یک لقمه ساده مانند نان و پنیر و سبزی خوردن یا نام و شامی و سبزی خوردن دانست که در فرهنگ مردم گیلان نیز رایج بوده و خاطرنشان کرد: از مصرف غذاهای چرب و سرخ کرده و حجم و سنگین در وعده افطار خودداری کنید.

این رژیم درمانگر، از روزه داران خواست به جای مصرف یک وعده افطار سنگین یک افطار سبک داشته باشند و با فاصله حداقل یک ساعت پس از افطار شام مصرف کنند، متذکر شد: این وعده شام نیز باشد سبک باشد.

وی مصرف همزمان دو وعده افطار و شام را یکی از اشتباهات روزه داران دانست و تاکید کرد: مصرف افطار و شام می تواند منجر به بروز مشکلات گوارشی شود لذا فاصله حداقل یک ساعته افطار و شام را رعایت کنید و بهترین انتخاب برای شام آش و سوپ و... است.

مهدوی روشن، مصرف همزمان افطار و شام به صورت حجیم و سنگین را از عواملی دانست که شانس بروز بیماری های گوارشی را بالا می برد و اضافه کرد: بهتر است ادامه وعده افطار را در وعده شام مصرف کرد.

این متخصص تغذیه، با اشاره به چگونگی مصرف میوه جات و لبنیات در ماه رمضان، یادآور شد: بهتر است در فاصله وعده شام تا وعده سحری از میوه جات و شیر استفاده کنید تا ویتامین های مورد نیاز و کلسیم بدن به ویژه در ایام روزه داری تامین شود.

وی از جمله مشکلات گوارشی در ماه رمضان را یبوست دانست که با مصرف کافی میوه جات و سبزی جات بهبود پیدا می کند و گفت: قطعا با رعایت اصول تغذیه ای در ماه رمضان یک روزه داری سالم و مناسب را تجریه خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ماه رمضان افطار تغذيه وعده افطار ماه رمضان افطار و شام روزه داران وعده شام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۱۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه جدید سامانه تجارت/ تامین ارز ۲۰ روزه شد

با توجه به آخرین دستورالعمل ارزی که در سامانه جامع تجارت قرار گرفته است، مهلت واردکنندگان برای تامین ارز واردات پس از دریافت تخصیص وارداتی به ۲۰ روز محدود شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا طی دستورالعملی در سامانه جامع تجارت به بازرگانان اعلام شده است که ظرف 20 روز پس از تخصیص ارز واردات خود، فرصت دارند که برای تامین ارز اقدام کنند. در صورتی که در زمان تعیین شده این اقدام صورت نگیرد، ثبت سفارش انجام شده، باطل می‌شود.

متن این دستورالعمل جدید به شرح زیر است:

امکان مدیریت بهتر و سیگنال مثبت به بازار ارز با دستور العمل جدید

تا پیش از این واردکننده تا 30 روز پس از تخصیص ارز فرصت داشت تا نسبت تامین ارز اقدام کند. بعضاً بانک مرکزی در این بازه زمانی نمی‌توانست تامین را انجام دهد و فرصت طولانی‌تر می‌شد. عده‌ای نیز صبر می‌کردند و از تفاوت قیمت نوسان‌گیری می‌کردند. به طور مثال وقتی اقدام به خرید می‌کردند که اختلاف نرخ دولتی و بازار آزاد به حداکثر میزان خود رسیده باشد.

به نظر می‌رسد که این اقدام برای کاهش فاصله زمانی تخصیص با تامین ارز کالاها انجام شده است و احتمالا می‌تواند جلوی سو استفاده‌های احتمالی را بگیرد. نکته دیگری که وجود دارد این است که معمولا فاصله بین تخصیص و تامین ارز به دلیل محدودیت‌های ارزی با کندی مواجه می‌شد.

اما با در نظر گرفتن دستورالعمل جدید می‌توان این احتمال را مطرح کرد که بانک مرکزی در این بازه زمانی مشکلی در تامین ارز وارداتی ندارد و به همین دلیل محدودیت حداکثر 20 روزه برای تامین ارز در نظر گرفته شده است.

همچنین وقتی بازه 20 روزه یک واردکننده می‌گذرد و نمی‌توان تامین ارز را انجام دهد، مجدد به صف تخصیص بازمی‌گردد. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که صف تامین کوتاه‌تر و قابل مدیریت تر شود.

به گزارش تسنیم، پس از ثبت سفارش کالا توسط صاحبان کالا و فعالان اقتصادی باید تخصیص ارز صادر شده از سوی دفاتر تخصصی وزارت صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت، از سوی بانک مرکزی تایید شود. در مرحله بعد باید تامین ارز انجام شود که از طریق شبکه صرافی‌های بانکی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • آغاز محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال
  • ببینید | فرصت چهار روزه پشت کنکوری‌ها برای مشاهده و چک سوابق تحصیلی
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • سامانه جامع تجارت: تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • اطلاعیه جدید سامانه تجارت/ تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • چین رزمایش دریایی ۹ روزه برگزار می‌کند
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس