Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پرونده الکترونیک سلامت و نسخه نویسی الکترونیک در سایه توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات محقق می‌شود.
تحقق پرونده الکترونیک سلامت و نسخه نویسی الکترونیک در سایه توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعاتبه
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وبدا، دکتر بهروز رحیمی رویکرد معاونت توسعه وزارت بهداشت را نسبت به حوزه فناوری اطلاعات رویکرد حمایتی برشمرده و عنوان کرد: فناوری اطلاعات حوزه‌ای ضروری و مهم در عرصه مدیریتی است و در حوزه بهره وری می‌تواند برگ برنده و مؤلفه برجسته سازی اقدامات باشد و داده‌های مدیریت را بر مبنای اطلاعات دقیق محاسبه و تحلیل کند و به نظر می‌رسد این حوزه حتی در زندگی روزمره افراد تأثیرات جدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: تأثیراتی که فناوری اطلاعات بر روند عملکرد معاونت توسعه مدیریت و منابع به ویژه در موضوعاتی نظیر نسخه نویسی الکترونیک و پرونده سلامت دارد، حمایت بیش‌ازپیش از این فضا را ضروری می‌کند.
وی در ادامه با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی اقدامات مؤثری در حمایت از حوزه فناوری اطلاعات داشته است، گفت: اطمینان دارم با حضور دکتر بیگلرخانی در حوزه فناوری اطلاعات اتفاقات مثبت و مؤثری رقم خواهد خورد، البته پیشبرد اهداف در این راستا نیازمند همراهی و هم افزایی بیشتر است و همه باید در کنار یکدیگر به تحقق اهداف حوزه سلامت با این امکانات و ظرفیت‌ها دست یابیم.
دکتر رحیمی بیان کرد: استفاده از خرد جمعی در انجام تمامی امور، یکی از ارکان مهم مدیریت است؛ ازاین رو همراهی و همگامی دیگر دوستان و همکاران را در حوزه‌های مختلف به مشارکت می‌طلبیم تا خدمت صادقانه و مدیریت جهادی اتفاق بیفتد.
وی بابیان اینکه ادای وظیفه به نحو مطلوب، گامی جهادی و ارزشمند است، تبیین کرد: سیاستگذاری وزارت بهداشت به نفع مردم و با دیدگاه مصالح مردم است و ادای وظایف به نحو شایسته در این راستا تعریف می‌شود و نفع مردم در هر موقعیتی اولویت این مجموعه است.
 خدمات حوزه سلامت، به دوردست‌ترین نقاط کشور رسیده است
در ادامه این جلسه، دکتر محمدبیگی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: خوشبختانه امروزه خدمات حوزه سلامت، به دوردست‌ترین نقاط کشور رسیده و در هر نقطه محرومی این خدمات به مردم ارائه می‌شود و معتقدم هرکس اگر در جایگاه خود کارش را به درستی انجام دهد حرکت جهادی شکل می‌گیرد و بسیاری از مسائل کشور مرتفع می‌شود.
وی تصریح کرد: در حوزه استاندارد‌های ابلاغی وزارت بهداشت، لازم است سازمان‌های بیمه گر دستورالعمل و ضوابطی را برای پزشک خانواده تدوین کنند که در این راستا به زیرساخت‌های فناوری اطلاعات نیاز مبرم وجود دارد که باید کمیته راهبردی به منظور توسعه و استقرار نظام سلامت الکترونیک تشکیل شود.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تکالیف مرتبط با فناوری اطلاعات را در حوزه سلامت تشریح کرد و افزود: اعلام وضعیت فعال یا غیرفعال بودن سامانه‌های مرتبط با پرونده سلامت که شورای عالی سلامت باید پیگیری کند یکی از تکالیفی است که انتظار می‌رود وزارت بهداشت مدنظر قرار دهد، همچنین سامانه‌های موازی جدید شکل نگیرد و حذف پروژه‌های تکراری در این راستا موردتوجه باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در حوزه سلامت حمایت‌های لازم را به‌جا خواهد آورد و در خصوص تسهیل امور مردم با استناد به پرونده الکترونیک سلامت و نسخه نویسی الکترونیک در سایه توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات همراه و همگام معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پرونده الکترونیک توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات نسخه نویسی الکترونیک توسعه مدیریت و منابع مجلس شورای اسلامی وزارت بهداشت حوزه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۲۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سهرابی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سلامت را یکی از اصول بنیادین در قانون اساسی جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه برقراری دسترسی عادلانه سلامت به عنوان یکی از حقوق اساسی مردم همواره مورد توجه بوده و موفقیت‌های بزرگی نیز در این زمینه به دست آمده است.

وی، استقرار نظام شبکه بهداشتی در شهرها و روستاها را به عنوان یکی از دستاوردهای حوزه سلامت برشمرد که مورد تحسین و توجه جهانیان است.

به گفته سهرابی، به رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته به دلیل وجود بیماری‌های متنوع و بلایای طبیعی و عوامل محیطی تهدید کننده سلامت مانند آلودگی هوا متأسفانه حق سلامت به صورت کامل نمی‌تواند محقق شود و مشکلات و چالش‌هایی زیادی در حوزه سلامت وجود دارد که برای رفع آنها باید برنامه‌ریزی مؤثر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در تمام جهان، چالش‌های سلامت مطرح است به نحوی که در حال حاضر نیمی از مردم دنیا به خدمات ضروری با کیفیت دسترسی مناسبی ندارند.

سهرابی با اشاره به محوریت انسان سالم برای توسعه پایدار؛ زندگی سالم را پایه و اساسی برای زندگی مولد و ایجاد یک جامعه شاد عنوان کرد.

وی تاکید کرد: برای تأمین سلامت در همه ابعاد باید زیرساخت‌های سلامت تقویت شود و مردم از نظر مکانی، زمانی و اقتصادی دسترسی مناسبی به خدمات سلامت داشته باشند.

سهرابی، تقویت بیمه‌ها و ارائه خدمات پیشگیری را راهکار اساسی برای تأمین سلامت عنوان کرد و افزود: خدمات پیشگیرانه مانع از تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی سنگین ناشی از درمان بیماری‌ها به خانواده و جامعه می‌شود. بنابراین توسعه خدمات بیمه و خدمات پیشگیری می‌تواند راهکاری برای تأمین حق سلامت مردم باشد.

وی عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت را از جمله عوامل مهمی دانست که سلامت را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تبعیض، فقر، آلودگی‌های زیست محیطی را از عوامل بسیار مهم تأثیرگذار بر سلامت مردم در تمام دنیا برشمرد.

به گفته وی، با انجام مداخلاتی می‌توان بسیاری از شاخص‌های سلامت را تحت تأثیر قرار داد اما برای انجام مداخلات مؤثر نیاز به حمایت همه جانبه و همکاری‌های بین بخشی است.

سهرابی با اشاره به نقش مهم مشارکت مردم در تأمین سلامت و حمایت‌طلبی تاکید کرد: آحاد جامعه باید با نمایندگان خود در حوزه قانونگذاری و اجرایی در تماس باشند تا منجر به وضع و اجرای قوانینی شود که موجب ارتقای سلامت می‌شود.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با ترویج فرهنگ سلامت و استفاده از ابزارهای پیشگیری که حوزه سلامت در اختیار مردم قرار می‌دهد باید همه افراد را برای پیروی از الگوی زندگی سالم توانمند ساخت.

وی به افراد توصیه کرد که ضمن ارتقای سطح سواد سلامت خود حتماً اطلاعات مورد نیاز را از منابع معتبر تهیه کنند.

سهرابی، ابراز امیدواری کرد با همکاری بخش‌های مختلف اجرایی و قانونگذاری و مشارکت هرچه بیشتر مردم با حوزه سلامت، شاهد تحقق شعار امسال هفته سلامت با عنوان «سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت» باشیم.

کد خبر 6094021 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه