Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد کاظم رحمانی گفت: محصولات صنایع دستی در نمایشگاه های ورودی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد و غرفه های عرضه این محصولات به فروش رسیده و ۴۵میلیارد ریال محصول صنایع دستی هنرمندان استان در تعطیلات نوروزی امسال خریداری شده است.

او می گوید: گلیم،جاجیم، محصولات ساخته شده از چرم،البسه محلی و منبت از مهمترین محصولات صنایع دستی فروخته شده در تعطیلات نوروزی امسال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان رونق گردشگری نقش مهمی در افزایش درآمد هنرمندان صنایع دستی دارد.

تعطیلات نوروزی امسال بیش از ۹۰۰ هزار تن از جاذبه های دیدنی کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند.

رحمانی با اشاره به اینکه آموزش یکی از راهبردهای میراث فرهنگی برای حمایت از هنرمندان است می گوید: هم اکنون بیش از ۱۰۰هنرمند استان در حال فراگیری آموزش های تخصصی صنایع دستی در رشته های چرم،گلیم و البسه محلی و سایر رشته ها هستند.

او گفت: این کارگاه های آموزشی در قالب دوره آموزشی ۱۸۰ ساعته در مدت زمان سه ماه برای هنرمندان  صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

رحمانی با بیان اینکه ۹۰درصد از این دوره های آموزشی در مناطق روستایی برگزار شده است می گوید: زیلایی،دیشموک،لوداب و چرام از جمله مناطق برگزاری آموزش های صنایع دستی مذکور بوده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: به شرکت کنندگان در این دوره های مهارتی که موفق به کسی حد نصاب لازم علمی و عملی در آزمون پایان دوره ها شوند افزون بر اعطای مدرک مهارتی فنی وحرفه ای  تسهیلات بانکی ارزان قیمت نیز داده می شود.

سالانه ۲۰ هزار مترمربع انواع محصولات صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود. 

جاجیم بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبد بافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین دست بافته‌های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار تن جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.

  باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد میراث فرهنگی و گردشگری تعطیلات نوروز کهگیلویه و بویراحمد صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران در نمایشگاه ایران اکسپو اظهار کرد: غرفه صنایع‌دستی فارس به‌صورت کاملاً تخصصی محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی خود را در معرض دید عموم قرار داده است. 

او بیان کرد: ۲۶ استاد هنرمند و پیشکسوت صنایع‌دستی استان فارس در این نمایشگاه حضور دارند که ۶ هنرمند دارای مدرک درجه یک هنری هستند و ۳۰ رشته تخصصی صنایع‌دستی فارس شامل دست بافته‌های داری، منبت، معرق، خاتم، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، مسگری، گره چینی و حصیربافی در این نمایشگاه معرفی می‌شود.

ثابت اقلیدی افزود: غرفه صنایع‌دستی استان فارس در سالن شماره ۲۵ نمایشگاه و در متراژ ۱۸۰ متر است که در ۴ روز برگزاری نمایشگاه مورد استقبال کم نظیر شهروندان قرار گرفته است.

 او به حضور راهنمایان گردشگری و مترجمان به زبان‌های چینی، فرانسوی، عربی و انگلیسی در غرفه صنایع‌دستی فارس اشاره کرد و افزود: در این غرفه، کارگاه‌های زنده محصولات صنایع‌دستی فعال و اساتید و پیشکسوتان صنایع‌دستی استان به تولید محصولات مشغول‌اند که مورد استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی نمایشگاه قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس