Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس؛ نسیم راوند_ کودکان کار قصه پر غصه ما ایرانیان و  یکی از آسیب‌های جدی جامعه است و کودکانی که باید در فضای خانواده مورد مهر و محبت قرار گیرند یا در مدرسه مشغول یادگیری علم و دانش باشند به خاطر مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خود را در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار داده و در خیابان مشغول می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع کودکان کار آنجایی حساس و البته نگران کننده می‌شود که متولیان به جای پیدا کردن راحلی به تعریف این واژه می‌پردازند و واژه‌های کودکان کار یا کودکان خیابان را جابه‌جا می‌کنند.

خداخواست روحیانی معاون سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این نهاد حمایتی کودکان کار را شناسایی و حمایت کرده، گفت: متاسفانه حمایت‌ها نتیجه نداشت چون ترک عادت میان کودکان کار سخت است.

 

وی بیان کرد: بچه‌ها می‌گویند چون کار در خیابان درآمد خوبی دارد در خیابان می‌مانیم حتی قصد دارند این کار را ادامه دهند چون به قول خودشان روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان درآمد دارد و در ماه چند میلیون می‌شود.

معاون سلامت کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) بیان کرد: هیچ مشکلی برای خدمات‌دهی به کودکان کار وجود ندارد و هر کمکی توانستیم انجام دادیم اما مشکل آنها که خدمات‌دهی نیست.

وی به جلساتی که برای تصمیم‌گیری برای کودکان کار برگزار  شده اشاره و عنوان کرد: جلسات بیشتر صورتجلسه‌ای است و برخوردی ندارد، جلسه که برگزار می‌شود تا جلسه بعدی خبری نیست و کاری در خصوص کودکان کار انجام نمی‌شود.

در همین خصوص "هدایت عظیمی" معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در یاسوج کودک خیابانی نداریم بلکه کودکان کار خیابانی هستند، گفت: کودکان کار در یاسوج به صورت باندی و گروهی نیستند، بچه‌ها خانواده دارند و تحصیل می‌کنند‌.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری کودکان کار در دستور کار قرار گرفت و قرار بود با همکاری شهرداری جمع‌آوری شوند اما شهرداری در این زمینه کمکی نکرد، گفت: بهزیستی به تنهایی نمی‌تواند آسیب‌های اجتماعی را مدیریت کند شهرداری بیشترین کم‌کاری را در این زمینه داشته است.

 

معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون کار جدی در سطح استان انجام نشده است، گفت: بهزیستی هر کاری که در توانش بوده انجام داده است، اورژانس بهزیستی هم در این زمینه آماده ارائه خدمت است.

عظیمی با اشاره به شناسایی ۲۱۵ کودک کار از طریق سامانه روزنه بهزیستی گفت: خدمات متنوعی به کودکان کار  ارائه شده است،حتی اعتبارات در حوزه کودکان کار ۳۲۰ درصد افزایش یافت.

وی بیان کرد: ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان کمک موردی به خانواده‌های کودکان کار شد و همین امر موجب شد ۱۷۰ تا ۱۸۰ نفر از آنها به خانه بازگردند، البته برخی از کودکان کار اتباع کشور افغانستان هستند.

عظیمی با بیان اینکه مدام در حال شناسایی کودکان کار هستیم، گفت: ۱۰۰ درصد کودکان کار مهاجر و به لحاظ معیشتی جزء دهک‌های یک و دو محسوب می‌شوند، پدر تعداد زیادی از کودکان کار کارگران فصلی هستند، برخی از آنها بدسرپرست، حدود ۹۰ درصد از آنها پسر هستند و اغلب آنها در حاشیه شهر زندگی می‌کنند.

 

معاون بهزیستی با بیان اینکه کودکان کار از کاری که انجام می‌شود رضایت دارند و روحیه خشونت طلبی دارند که باید جدی گرفته شود، گفت: ۲۰ نفر از آنها ترک تحصیل کرده بودند که با همکاری مدیرکل سابق آموزش و پرورش به مدرسه بازگشتند و ۵ نفر دیگر جدیدا شناسایی کردیم که در حال ترک تحصیل هستند.

مسعود نوری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تشکیل ستاد ساماندهی کودکان کار گفت: از طریق ستاد ساماندهی،کودکان کار شناسایی و آسیب شناسی و راه‌حل ارائه شود که فرمانداری بویراحمد موظف به انجام این مورد است.

وی در ادامه در خصوص انتقاد از عدم همکاری شهرداری یاسوج گفت: متاسفانه یکی از معضلات شهر یاسوج، شورای شهر است و بخشی از معضل آسیب‌های اجتماعی یاسوج به شورا باز می‌گردد.

این مسئول بیان کرد: یاسوج تبدیل به یک شهر بی‌روح شده است و کار فرهنگی نه در ایام عید و نه ماه رمضان در شهر شاهد نبودیم، چاله چوله‌های شهر که جای خود دارد.

نوری با بیان اینکه متاسفانه شوراها فلسفه زیرساخت‌های شهری را نمی‌دانند گفت: سایر شهرها هم وضعیت خوبی ندارند البته شهرداری‌ها باید پای کار بیایند و اگر نخواهند در حوزه آسیب‌های اجتماعی کمک کنند معضل بزرگی است.

 

وی با بیان اینکه عدم همکاری شهرداری‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی را به معاون سیاسی و استانداری گزارش می‌کنم، خاطرنشان کرد: شورا و شهرداری یاسوج باید در خصوص کم‌کاری‌ها توضیحات ارائه دهند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس کودکان کار آسیب های اجتماعی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد آسیب های اجتماعی کودکان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، دکتر میعادی فر با هدف بازدید از زیر ساخت‌های فوریت‌های پزشکی و کلنگ زنی ۳ پایگاه اورژانس وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.
با حضور رئیس اورژانس کشور کلنگ ساخت ساختمان پایگاه اورژانس جاده ای آب سفید شهرستان بویراحمد با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و با مساحت ۲۴۰ و زیر بنای ۱۳۵ متر مربع به زمین زده شد.
خبر تکمیل می شود...

دیگر خبرها

  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی