Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خدیجه چنگیز» نامزد «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی اعلام کرد که قصد دارد تصمیم ترکیه برای انتقال پرونده قتل نامزدش به عربستان سعودی را به چالش بکشد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، امروز (پنجشنبه)، رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که آنکارا دادگاه خاشقچی را به تعلیق درآورده است و در پی حکم وزارت دادگستری، این پرونده را به عربستان سعودی منتقل کرده است که چنگیز در واکنش به این اقدام ترکیه تأکید کرد: «ما مطابق با نظام حقوقی خود این تصمیم را به چالش خواهیم کشید».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه درباره بهبود روابط با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس،‌ رسانه‌ها، امروز (پنجشنبه)، خبر دادند که یک دادگاه ترکیه‌ای حکم توقف محاکمه غیابی عاملان قتل «جمال خاشقچی» ستون‌نویس روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» و همچنین واگذاری آن به دادگاه‌های عربستان را صادر کرده است.

خبرگزاری فرانسه در این خصوص نوشت که دستگاه قضایی ترکیه واگذاری پرونده قتل خاشقچی به عربستان سعودی را تأیید کرده است. همزمان رسانه‌های ترکیه‌ای نیز گزارش دادند که وزارت دادگستری این کشور موافقت خود را با ارجاع پرونده به عربستان اعلام کرده است.

جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی در اکتبر سال ۲۰۱۸ در کنسولگری ریاض در استانبول به طرز فجیعی قتل رسید. مقام‌های آنکارا در واکنش به این قتل، دادگاهی غیابی برای محاکمه عاملان ترتیب دادند و این موضوع به همراه برخی دیگر از مسائل، روابط ترکیه و عربستان سعودی را به شدت تیره کرد. دولت آمریکا در گزارشی که درباره این قتل منتشر کرد، اعلام کرد این قتل با دستور مستقیم محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی انجام شد.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه که کشورش در شرایط نابسامان اقتصادی به سر می‌برد، اخیرا تلاش‌هایی را برای همگرایی با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس آغاز کرده و همچنین ابراز تمایل کرده که روابط ترکیه با عربستان سعودی تقویت شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی انتقال پرونده به عربستان عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۳۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم

کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئویی را منتشر کرده‌اند که شهامت و جسارت یک مرد جوان سعودی را در نجات ۴ تن دیگر که در سیل وادی الجعبه در این کشور گرفتار شده بودند، نشان می‌دهد.

به گزارش فرارو، یک مرد جوان که گفته می‌شود عایض الاکلبی نام دارد، با راندن یک لودر و نفوذ به سیلاب وادی الجعبه در شهر بیشه عربستان موفق به نجات این ۴ مرد جوان گرفتار شده است.

در ویدئوی منتشر شده از این اتفاق، یک لودر در وسط آب‌های شدید سیلاب ظاهر می‌شود، سپس دو نفر دیگر توانستند ۴ جوان را که در سیل گیر کرده بودند، نجات دهند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در عربستان سعودی عملیات نجات را که آن را قهرمانانه توصیف کردند، ستودند و به این ویدیو واکنش نشان دادند و از اقدام این شهروند سعودی تمجید کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟