Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@11:25:36 GMT

رئیس دادگستری و دادستان جدید تکاب معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۳۲۳۱

رئیس دادگستری و دادستان جدید تکاب معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان ‌غربی ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در آیین تکریم و معارفه روساء و دادستان‌های سابق و جدید دادگستری تکاب در عصر چهارشنبه 17 فروردین اظهار داشت: خدمت در یک نظام ولایی یک فرصت است که باید آن را مغتنم شمرد و قدردان آن بود و این قدردانی با خدمت و تلاش مضاعف امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عتباتی ادامه داد: تلاش در سنگر عدالت شرایط و ویژگی‌های خود را دارد چرا که مراجعین به دستگاه قضایی عمدتاً افراد ستم دیده هستند که به دادگستری به عنوان ملجاء و پناهگاه پناه آورده اند.

وی افزود: صبوری، شکیبایی، آرامش و رعایت کرامت و حرمت مراجعین یکی از اصول دستگاه قضایی می باشد که همواره مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه اظهار داشت: اقدام به موقع در تشکیلات قضایی بسیار مهم است و باید فرصت شناس بود و در تصمیم گیری تاخیر نکرد چرا که تاخیر در احقاق حق ظلم است و می بایست مانع اطاله تحقیقات و رسیدگی ها شد.

رئیس شورای قضایی استان تاکید کرد، افزودن قاضی و شعبه تنها بخشی از مشکلات دستگاه قضایی را در تسریع در رسیدگی‌ها مرتفع خواهد کرد، می‌بایست به سمت اقدامات بنیادی حرکت کرد و از ظرفیت روحانیت، ریش سفیدان، بزرگان قبایل، شوراهای حل اختلاف و هسته های جهادی بخشایش در  امر صلح و سازش و نهادینه کردن این فرهنگ استفاده کرد.

عتباتی همچنین گفت: نباید از برنامه‌های پیشگیرانه و بلکه بالاتر از آن پیش‌بینانه غافل شد و با بکار بردن این اقدامات موجب کاهش ورودی پرونده به محاکم شد تا دستگاه قضایی توان خود را برای رسیدگی به پرونده‌های مهم و برخورد با افرادی که با برنامه درصدد بر هم زدن امنیت روانی و ایجاد اخلال در جامعه می باشند بگذارد.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه شهرستان تکاب یک شهر دارای فرهنگ و تاریخی و غنی از معادن همچون طلا است گفت: همه مسئولین و نهادها باید دست به دست هم بدهند و با اتحاد و انسجام تلاش لازم را در جهت پیشرفت و ارتقاء منطقه بکار ببندند و به سمت جذب سرمایه چه در حوزه معادن و منابع و چه در حوزه نیروی انسانی حرکت کنند تا این شهر را به جایگاه تاریخی و فرهنگی خود برسانند، دستگاه قضایی نیز به نوبه خود با همه توان از اقداماتی که در راستای توسعه منطقه و استان باشد حمایت می کند البته در این خصوص می بایست تمامی موضوعات زیست محیطی رعایت شود.

عتباتی در پایان از رئیس دادگستری و دادستان جدید تکاب خواست در خدمت به مردم منطقه کوشا باشند و تمامی برنامه های تحولی ابلاغی از مرکز را به نحو مطلوب اجراء نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی امام جمعه تکاب نیز در این مراسم ضمن تجلیل از خدمات رئیس دادگستری سابق تکاب به صفت انصاف اشاره و گفت، که بنا به فرموده پیامبر اکرم (ص) صفت انصاف سید اعمال بوده و لازم است این صفت در بین مردم و مسئولین توسعه پیدا کند.

در ادامه مراسم حیدری آزاد فرماندار تکاب هم ضمن خیر مقدم گویی به رئیس دادگستری استان به اهمیت دستگاه قضایی پرداخت و اقتدار قوه قضاییه را برطرف کننده بسیاری از مشکلات کشور برشمرد.

در ابتدای مراسم رحمان برخورداری رئیس دادگستری تکاب ضمن خیر مقدم ، گزارشی از عملکرد دادگستری تکاب در زمان تصدی خود به عنوان رئیس دادگستری تکاب ارائه نمود و در پایان مراسم نیز احکام رئیس و دادستان جدید تکاب توسط دکتر عتباتی به ایشان ارائه و از تلاشهای رئیس و دادستان سابق با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد و سپس بابا مرادی و تقی زاده به بیان برنامه های خود در حوزه های مختلف پرداختند.


انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: دادستان دادگستری کل آذربایجان غربی جذب سرمایه دادگستری استان دادگستری تکاب رئیس دادگستری دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۳۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان بر ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری امروز (۱۰ اردیبهشت ماه) در اولین نشست مشترک هیأت مدیره کانون و مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان که با حضور رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، رئیس مرکز کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان، رئیس کانون وکلای قوه قضائیه در استان و رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در استان سمنان برگزار شد با اشاره به جایگاه وکیل و کارشناس در نظام قضایی ایران، اظهار کرد: وکیل و کارشناس باید در انجام وکالت و کارشناسی صداقت، تقوی، امانتداری، سرعت و دقت را رعایت کند تا زمینه ارتقای رسیدگی‌های قضایی در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه در استان فراهم شود.

وی گفت: بسیاری از مراجعه‌کنندگان به دادگستری از توان علمی چندانی برخوردار نیستند تا بتوانند از حق و حقوق خود دفاع کنند. وکیل دادگستری و کارشناس رسمی باید درباره طرح دعاوی، شکایت‌ها یا دفاع از دعاوی و شکایت‌ها یاری کنند.

اکبری با اشاره به ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان، بیان کرد: گزارش‌های ارائه‌شده حاکی از آن است که اعمال نظارت‌ها مثمر ثمر بوده است و اندک افرادی در این مجموعه دچار لغزش شده‌اند. وکلا و کارشناسان نباید مرتکب مفاسدی از جمله وکالت تضمینی، گرفتن وجه غیرقانونی و نامتعارف، ارتباطات نامتعارف و موارد تخلفات مندرج در قوانین شوند. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: وکلا و کارشناسان می‌توانند در مسیر اجرای عدالت و چارچوب قانون به دستگاه قضایی استان کمک کنند تا خدمت‌رسانی به مردم به بهترین وجه اتفاق بیفتد. 

در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی، معاون قضایی رئیس کل و مسؤول نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان به بیان گزارش عملکرد پرداخت و گفت: با توفیق‌های بسیار خوبی که تاکنون در مسیر نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان اتفاق افتاده، دادگستری سمنان در زمره استان‌های پیش‌رو و برتر در حوزه انجام تکالیف است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد