Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی با هدف گسترش تعاملات علمی، آموزشی و پژوهشی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این تفاهم‌نامه در جریان نشست آنلاین با حضور "حسین قناعتی" رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، "علی اصغر محمدی" سفیر ایران در مالزی، پروفسور Dzulkifli Abdul Razak رئیس دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی، "محمدحسین آیتی" معاون بین‌الملل دانشگاه، "محمدحسین نکوفر" مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه، "محمد نظام حلیمی" دبیر اول و کاردار سفارت مالزی در ایران و" امید سبزواری" مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی مالزی و سنگاپور امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با ابراز خرسندی از ایجاد فرصتی برای گسترش همکاری‌های مشترک با دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی، گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه فصل تازه‌ای از روابط دو مجموعه در زمینه‌های آموزش، پژوهش، تکنولوژی و تبادل اطلاعات ایجاد خواهد کرد.
"حسین قناعتی" همچنین با اشاره به تحریم‌های ظالمانه ضد ایران و تأثیر آن بر دسترسی به امکانات و تجهیزات موردنیاز علوم پزشکی تاکید کرد: در این راستا تاکنون تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز از جمله دوربین اسکن هسته‌ای قلب، دستگاه‌های جراحی، دستگاه رهیابی عصبی (Neuronavigation) در داخل تولید و حتی به برخی کشور‌ها نیز صادر شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: همکاری‌های بین المللی میان کشور‌های اسلامی بهترین ابزار برای رشد و اعتلای قابلیت‌ها و توانمندی‌های موجود است.
"حسین قناعتی" در بخش دوم این نشست و در دیداری رو در رو با دبیر اول و کاردار سفارت مالزی در ایران، شهر علم شهید سردار قاسم سلیمانی را با نمایش ماکت معرفی کرد و گفت: با راه اندازی این شهر امکان تبادل اطلاعات در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی میان دانشمندان و متخصصان ایرانی و مالزیایی وجود دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران در برخی موضوع‌ها مانند داروسازی، پیوند کبد و کلیه و Neurointerventional Radiology موفق عمل کرده است که امکان برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و برنامه‌های تبادل استادان با دانشگاه‌های مالزیایی در این زمینه‌ها وجود دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران رئیس دانشگاه بین المللی تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۳۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امیر سلطانی‌محمدی اظهار کرد: با توجه به پتانسیل خوب اعضای هیات علمی و دانشجویان در دانشکده مهندسی آب دانشگاه شهید چمران اهواز، تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با هدف حل چالش‌های بسیار محیط زیست منعقد شده است.

وی با بیان اینکه همکاری در این تفاهم‌نامه دوطرفه خواهد بود، ادامه داد: استفاده مطلوب از توانایی علمی دانشکده برای حل مشکلات و انجام تحقیقات کاربردی، ایجاد فرصت مطالعاتی برای اعضای هیات علمی، طراحی و برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی - پژوهشی، استفاده متقابل از بانک اطلاعاتی و کتابخانه‌ها، حمایت از پروژه‌های تحصیلات تکمیلی دانشجویان، استفاده از امکانات تحقیقاتی دانشگاه، ارائه خدمات مشاوره‌ای در موضوعات زیست محیطی و همکاری برای ارتقای سطح تحصیلی کارکنان محیط زیست از مفاد این تفاهم‌نامه است.

رئیس دانشکده مهندسی آب و محیط زیست دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: همکاری برای پیشبرد اهداف دو طرفه، چاپ مقالات و کتب علمی، پذیرش دانشجویان برای گذراندن دوره کارآموزی و کارورزی، همکاری در راه‌اندازی نشریات علمی و کمک برای ترجمه متون علمی، برگزاری نشست‌های سه‌جانبه میان صنایع، دانشگاه و محیط زیست برای شناسایی مشکلات، بررسی و ارائه راهکار از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: دانشکده مهندسی آب دانشگاه شهید چمران اهواز، تنها دانشکده تخصصی آب کشور است. در این دانشکده چهار گروه تخصصی آبیاری و زهکشی، سازه‌های آبی، مهندسی محیط زیست و هیدرولوژی و منابع آب فعال هستند و در مقطع کارشناسی یک رشته، در مقطع ارشد ۱۰ رشته گرایش و در مقطع دکتری تخصصی نیز سه رشته گرایش تدریس می‌شوند. در این دانشکده، تمرکز روی گسترش دوره تحصیلات تکمیلی است.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است