Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سازمان خدمات ملی درمان انگلیس در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که در بازه زمانی ۲۸ مارس (۸ فروردین) تا ۳ آوریل (۱۴ فروردین) حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر از کادر درمانی این کشور به دلیل ابتلا به کرونا خانه‌نشین شدند. آخرین باری که آمار غیبت نیروی درمانی انگلیس به اوج رسید، ژانویه گذشته بود که ویروس اومیکرون شایع شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال گفته می‌شود که در یک هفته گذشته حدود ۹ هزار و ۹۰۰ آمبولانس برای تحویل بیماران به بخش اورژانس بیش از یک ساعت معطل ماندند. گزارش‌ها از هجوم بیمارانی که از علایم جدید کرونا رنج می‌برند، به بخش اورژانس بیمارستان‌ها حکایت دارد. سازمان خدمات درمان انگلیس اخیرا ۹ نشانه را به فهرست علایم ابتلا به کرونا اضافه کرد.

مسئولین سازمان خدمات درمان انگلیس از خانواده‌ها خواسته‌اند تا برای کمک به ‌آن‌ها بستگان خود را حتی اگر به کرونا مبتلا هستند از بیمارستان‌ها ترخیص کنند، «زیرا خدمات بهداشتی این کشور با یک طوفان ناشی از تقاضای شدید، کمبود نیرو و موارد فزاینده ابتلا به کرونا مواجه است.» آن‌ها تصریح کردند که بیمارستان ها و خدمات آمبولانس در سراسر انگلیس تحت "فشار شدیدی" قرار دارند.

دکتر "لیلا مک‌کی"، مدیر سیاست‌گذاری سازمان خدمات ملی درمان انگلیس در این باره گفته که «وضعیت به‌قدری جدی شده است که "همه بخش‌ها" در بیمارستان‌ها تحت فشار هستند و این وضعیت "تأثیر مستقیمی" بر ارائه خدمات در بخش اورژانس و مراقبت‌های فوری و اضطراری گذاشته است».

عصر دیروز (چهارشنبه) اوضاع در منطقه «همپشایر و آیل‌آف‌وایت» به حدی حاد شد که عالی‌ترین مقام پزشکی این منطقه از بستگان بیماران خواست تا سریعاً بیماران خود را مرخص کنند - حتی اگر هنوز تست کرونای آنها مثبت باشد.

این درحالیست که دکتر "درک سندمن"، از سازمان مراقبت و درمان منطقه «همپشایر و آیل‌آف‌وایت» فاش کرد که تقریباً ظرفیت تمام بیمارستان‌ها در این منطقه تکمیل است و در عین حال ۲ هزار و ۸۰۰ نیروی شاغل در مراکز درمانی این منطقه مریض هستند که نیمی از غیبت ها به دلیل ابتلا به کرونا است. سندمن گفت با توجه به آمار بالای غیبت کادر درمان، افزایش موارد ابتلا به کرونا و تعداد بسیار بالای افرادی که نیاز به درمان دارند، با یک طوفان کامل روبرو هستیم -

در همین حال خدمات آمبولانس مرکزی جنوب انگلیس (SCAS)، که 7 میلیون نفر را در سراسر برکشایر، باکینگهام‌شایر، همپشایر، آکسفوردشایر، ساسکس و ساری تحت پوشش قرار می‌دهد، پس از افزایش تقاضاها و «فشارهای شدید» که این سازمان را مجبور به اولویت‌بندی بیماران کرد، اوضاع را بحرانی اعلام کرد.

همچنین شش بیمارستان در سراسر منطقه یورکشایر به مردم هشدار دادند که به جز در مواردی که پای مرگ در میان است از مراجعه به بخش‌های اورژانس خودداری کنند.

لیلا مک‌کی گفت: «با وجود نزدیک به ۲۰ هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در انگلیس، این حوادث نشان می دهد که چگونه بار دیگر فشار بر خدمات بهداشتی ما در حال افزایش است. آمبولانس‌ها، اورژانس و تمام بخش‌های سازمان خدمات ملی درمان زیر فشار سنگینی قرار دارند.»

سافرون کوردری معاون اجرایی یکی از نهادهای تابعه سازمان خدمات ملی درمان انگلیس هم گفت که تمام مراکز درمانی سراسر انگلیس به دلیل فشار ناشی از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، تعداد اشغال تخت‌های بیمارستان و غیبت کادر درمان تحت فشار شدیدی قرار دارد.

این تحول درحالی صورت می‌گیرد که وزارت بهداشت انگلیس هفته گذشته آخرین محدودیت‌های کرونایی در این کشور را لغو و برای تظاهر به پایان وضعیت همه‌گیری، توزیع رایگان آزمایش کرونا را نیز که طی دو سال گذشته هزینه سنگینی روی دوش دولت گذاشته است، متوقف کرد.

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان خدمات ملی درمان ابتلا به کرونا درمان انگلیس بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۴۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: CT اسکن مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت با همکاری و مشارکت گروه مپنا در نیمه دوم فروردین امسال راه اندازی شده و بهره برداری از آن، سطح ارائه خدمات درمانی را در این مرکز تخصصی و فوق تخصصی ارتقا داده و موجب افزایش رضایت مندی مردم و دریافت کنندگان خدمت شده است.

او افزود: پیش از راه اندازی CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت، بیماران مرکز به ناچار باید به مراکز آموزشی درمانی مستقر در شهر ارجاع می‌شدند که این مسئله علاوه بر معطلی و طولانی کردن روند درمان، خطراتی را متوجه بیماران و کار را بر کادر درمان در دیگر مراکز آموزشی درمانی مرکز استان مضاعف می‌کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: از ابتدای راه اندازی آزمایشی CT اسکن این مرکز تاکنون بیش از ۴۰ بیمار خدمات تصویربرداری مورد نیاز را دریافت کرده اند؛ این در حالی است که این بخش هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده و یقینا در آینده نه چندان دور نیاز بسیاری از مراکز درمانی را نیز پاسخ خواهد داد.

به گفته دکتر آشوبی، در حال حاضر قیمت دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در بازار حدود ۱۳ میلیارد تومان است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان تنها یک میلیارد تومان برای آماده کردن فضا و تجهیزات هزینه کرده است.

او تصریح کرد: نصب و راه اندازی دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت به عنوان یک مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمان کودکان در استان گیلان، یکی از جلوه‌های برون‌سپاری و بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در تهیه و ارائه بسته‌های خدمتی سلامت به مردم است که علاوه بر خدمت با کیفیت و ارزان، هزینه تمام شده برای دولت را نیز کاهش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت