Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@22:34:53 GMT

فعالیت مراکز واکسیناسیون در ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۲۸۷۷

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همه مراکز واکسیناسیون کرونا در سراسر کشور در ماه مبارک رمضان فعال هستند و مردم می‌توانند برای واکسینه شدن در برابر کووید ۱۹ به این مراکز مراجعه کنند.

خبرگزاری میزان _ ایرنا نوشت: محمد هاشمی گفت: با توجه به اینکه تزریق این واکسن بر روزه‌داری مردم تاثیر ندارد و روزه آن‌ها را باطل نمی‌کند، به همین منظور مراکز واکسیناسیون در ماه مبارک رمضان همچنان به خدمت‌رسانی ادامه می‌دهند تا روند واکسیناسیون شتاب گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: برای اطمینان بیشتر مردم و مشکل نداشتن تزریق واکسن کرونا در ماه مبارک رمضان از برخی مراجع عظام تقلید، فتوا‌هایی گرفته شده است که از سوی این مراجع اعلام شد انواع آمپول‌های دارویی، تقویتی یا بی‌حسی که به صورت عضلانی تزریق می‌شوند همچنین تزریق عضلانی واکسن برای افراد روزه‌دار اشکال ندارد، اما تزریق آمپول‌ها و سرم‌های وریدی که در رگ تزریق می‌شود جایز نیست.

هاشمی ادامه داد: برخی دیگر از این مراجع نیز درباره حکم تزریق آمپول و سرم در حین روزه‌داری اینگونه معتقد هستند که واکسن و تزریق آمپولی که به جای دارو استعمال می‌شود یا عضو را بی‌حس می‌کند اشکال ندارد، احتیاط واجب آن است که روزه دار از استعمال آمپولی که به جای غذا به کار می‌رود، خودداری کند.

وی تصریح کرد: همچنین نظر دیگر مراجع عظام تقلید این است که تزریق آمپول و سرم مطلقا مبطل روزه نیست و از نظر دیگر مراجع عظام تقلید، تزریق آمپول به نوع آن بستگی دارد؛ تزریق آمپول‌های مغذی، روزه را باطل می‌کند، اما اگر آمپول غیرغذایی و دارویی باشد روزه باطل نمی‌شود.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: با توجه به اینکه حدود ۲ هفته تعطیلات نوروزی را پشت سر گذاشته‌ایم و همه مردم در دید و بازدید‌های عید نوروز بوده‌اند امکان اینکه آمار مبتلایان به کرونا در میان افراد واکسینه نشده بیشتر شود، وجود دارد پس ضروریست این افراد برای تزریق واکسن در ماه مبارک رمضان اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون همه مراکز واکسیناسیون با روند قبل از ماه مبارک رمضان به قوت خود فعال هستند و هیچ مشکلی برای روزه‌داری افراد با تزریق واکسن وجود ندارد.

هاشمی اضافه کرد: به مردم پیشنهاد می‌شود از این فرصت ماه مبارک رمضان برای تزریق واکسن کرونا استفاده کنند تا آمار واکسیناسیون افراد واکسینه شده افزایش یابد، چون متاسفانه پس از تعطیلات نوروزی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز تا حدودی روند کاهشی داشته و همین امر ممکن است به روند افزایشی شدن آمار مبتلایان منجر شود.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: مردم نباید تصور کنند که، چون در این ایام به نوعی هم پروتکل‌های بهداشتی را کمتر رعایت کردند و هم ضمن دید و بازدید‌های نوروزی، موضوع کرونا برای آن‌ها جنبه عادی پیدا کرده، دیگر کرونا نیست؛ این تصور کاملا اشتباه است و باید برای واکسیناسیون خود در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: چند توصیه برای روزه‌دارانی که واکسن کرونا تزریق می‌کنند/ مبتلایان به کرونای خفیف می‌توانند روزه بگیرند انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: واکسن واکسن کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واکسن واکسن کرونا سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت مراکز واکسیناسیون ماه مبارک رمضان تزریق آمپول تزریق واکسن واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۲۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مشاور استاندار بوشهر در ترویج امور قرآنی و مدیران عامل صنعت آب و برق، ظهر یکشنبه در آئین تجلیل از قرآن آموزان و روزه اولی‌های فرزند همکاران شرکت‌های تابعه صنعت آب و برق استان بوشهر اظهار کرد: شرکت‌های آب و برق استان بوشهر علیرغم ترافیک کاری بالا، اهتمام ویژه ای به مسائل فرهنگی و قرآنی دارند.

علیرضا یزاف خاطرنشان کرد: وزارت نیرو همواره یکی از دستگاه‌های شاخص در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی بوده است و حمایت مدیران عامل شرکت‌های تابعه این وزارتخانه در استان بوشهر از امور فرهنگی قابل تقدیر است.

وی افزود: همه اتفاقات فرهنگی و دینی که در شب‌های ماه مبارک رمضان و دیگر ایام سال رقم می‌خورد باعث می‌شود تا ارزش خدمت رسانی تخصصی دستگاه‌ها به مردم دوچندان شود.

امام جماعت شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در نمازخانه کوی آبشیرین کن در طول ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: با برنامه ریزی مناسب و تشکیل جلسات پیش از ماه مبارک رمضان، اقدامات متنوعی جهت همکاران صنعت آب و برق و خانواده‌های ایشان در نمازخانه کوی آبشیرینکن انجام شد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مطلق گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن ویژه فرزندان همکاران، بیان احکام و مسائل دینی، اقامه نماز جماعت و برگزاری جلسات قرائت قرآن از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین احیا شب‌های قدر و استفاده از ظرفیت ائمه جماعت صنعت آب و برق در راستای مشاوره امور دینی و فرهنگی از دیگر اقدامات این حوزه است.

در ادامه این برنامه گروه نمایشی «عمو سید و خرگوش ناقلا» به اجرای تئاتر با هدف انتقال آمیزه‌های دینی پرداختند و از روزه اولی‌ها و فعالین مراسم قرآنی و نماز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6091044

دیگر خبرها

  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد