Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از رسانه‌ها گزارش‌هایی را منتشر کردند که در آنها گفته شده که شماری از نیروهای قطری در میدان هوایی بین‌المللی کابل جابجا شده اند.

حکومت طالبان می‌گوید، برای تأمین امنیت میدان هوایی بین‌المللی کابل به هیچ نیروی خارجی نیاز ندارد.

رسانه‌ها این ادعا را بر بنیاد یک ویدیو مطرح کرده اند.

در این ویدیو گروهی از نظامیان که ممکن شمارشان بیش از ۲۰ تن باشد، در حال تمرین دیده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویدیو در شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیسبوک به شکل گسترده‌ همرسانی شده و بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند، طالبان باید در این‌باره وضاحت دهند که آیا این شکلی از اشغال است یا خیر؟

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان می‌گوید هیچ نیروی خارجی در هیچ نقطۀ افغانستان به شمول میدان هوایی کابل نیست.

مجاهد گفت، نیروهای امنیتی حکومت طالبان وظیفه دارند تا امنیت تمام افغانستان به شمول میدان‌های هوایی کابل را تأمین کنند: "من استقرار نیروهای قطر در میدان هوایی کابل را رد می‌کنم و ویدئوی منتشر شده را نیز تأیید نمی‌کنم چون نمی‌دانم از چه زمانی است، و امنیت تمام افغانستان از جمله میدان هوایی کابل متعلق به طالبان است. نیازی نیست که نیروهای هیچ کشوری برای حفظ امنیت به اینجا بیایند."

اما یک مقام ارشد در ادارۀ هوانوردی ملکی طالبان به شرط فاش نشدن نامش گفته که نیروهای قطری از پنج ماه پیش در میدان هوایی کابل حضور داشتند و مسئولیت آنها تأمین امنیت کارمندان ‌تخنیکی قطر مستقر در میدان هوایی بین‌المللی کابل است.

این منبع شمار نیروهای قطری را ۵۰ تن اعلام کرد و گفت که آنها در محلی در میدان هوایی کابل که تیم فنی کمکی قطر در آن مستقر است، حضور دارند.

این در حالی است که طالبان قبلاً به هرگونه حضور نیروهای خارجی به منظور تأمین امنیت میدان هوایی بین‌المللی کابل مخالفت شدید نشان داده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان میدان هوایی کابل امنیت نیروهای خارجی میدان هوایی کابل نیروهای قطری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت بر اساس فرمان ملاهبت‌الله که برای از بین بردن کشت و قاچاق خشخاش صادر شده است، جلوگیری از کشت خشخاش در تمام افغانستان جریان دارد.

مجاهد گفت در شماری از شهرستان‌های ولایت بدخشان خشخاش کشت شده که برنامه تخریب آن آغاز گردیده است تا این پدیده ضد انسانی و قاچاق آن از بین برده شود و هیچ منطقه‌ای از این حکم مستثنی نیست.

وی افزود متاسفانه شماری از متخلفین علیه نیروهای امنیتی که مشغول مبارزه با کشت خشخاش هستند، حمله کرده و باعث ایجاد حوادث ناگواری شدند.

سخنکوی طالبان گفت با هدف بررسی دقیق حوادث متذکره هیئتی به ریاست فصیح‌الدین فطرت رئیس ستاد ارتش، از سوی نخست‌وزیری طالبان تعیین شده تا حادثه را بررسی همه جانبه نموده و گزارش کامل آن را به دفتر نخست‌وزیری ارائه نماید.

گفتنی است که سال گذشته نیز در جریان تخریب مزارع خشخاش در شهرستان درایم، میان کشاورزان خشخاش و نیروهای طالبان درگیری رخ داده و منجر به کشته‌شدن چندین تن از ساکنان محلی این منطقه شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • وقوع انفجار در کابل
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟