Web Analytics Made Easy - Statcounter

در گفتگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با «نیکلا سلاکوویچ» وزیر امور خارجه صربستان موضوعاتی مورد اهتمام مشترک دوجانبه ، منطقه و جهان از جمله روند بحران اوکراین و مذاکرات وین مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

 به گزارش ایران اکونومیست، حسین امیرعبداللهیان در این گفت و گوی تلفنی  ضمن تبریک برگزاری انتخابات موفقیت آمیز پارلمان و ریاست جمهوری در صربستان، انتخاب مجدد آقای«الکساندر ووچیچ»  را به دولت و ملت صربستان تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: روابط دو کشور ایران و صربستان تحولات مثبت و سازنده ای را پشت سر گذاشته است و امیدوار هستیم که با برگزاری کمیسیون اقتصادی دو کشور زمینه ارتقا وگسترش بیش از پیش مناسبات فراهم آید.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین حضور دانشجویان ایرانی در صربستان را گامی مهم در راستای توسعه همکار های علمی آموزشی دو کشور خواند.

 وی توجه بیشتر به موضوع گردشگری میان دو کشور را  با توجه به ظرفیت های موجود حائز اهمیت خواند.

 امیرعبداللهیان با اشاره به تحریکات ناتو و وجود جنگ در اوکراین ، مسیر دیپلماتیک و گفت و گو و جلوگیری از تداوم و گسترش جنگ را راه حل واقعی برای حل و فصل این موضوع دانست و مخالفت خود را با جنگ و اعمال تحریم های یک جانبه ابراز داشت.

نیکلا ساکوویچ وزیر امور خارجه صربستان نیز با تشکر از تبریک صمیمانه بابت پیروزی رئیس جمهور کشورش در انتخابات این کشور، همچنین تبریک ماه مبارک رمضان و نوروز به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران، هشتادمین سالگرد برقراری روابط دو کشور را گرامی داشت.

وزیر امور خارجه صربستان خاطر نشان کرد: در زمینه توسعه همه جانبه و ارتقای مناسبات دو کشور از جمله در زمینه کشاورزی و افزایش همکاری در ارائه تسهیلات برای دانشجویان ایرانی حداکثر تلاش از سوی دولت صربستان به عمل خواهد آمد.

وزیر امور خارجه صربستان ضمن سوال از نتایج مذاکرات وین ، ابراز امیدواری کرد مذاکرات وین هر چه سریع تر به نتیجه مطلوب برسد.

نیکلا ساکوویچ با تشریح موضع کشورش در خصوص کوزوو و همچنین بحران اوکراین، بر حفظ تمامیت ارضی اوکراین و استفاده از مسیر دیپلماتیک برای حفظ و  گسترش صلح در منطقه تاکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان در مورد مذاکرات وین نیز  گفت: جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار مصمم است. طرف آمریکایی باید بجای زیاده خواهی، ایجاد کندی و مانع در مسیر کار ، با رویکردی واقع بینانه رفتار کند.

وزیر خارجه کشورمان مواضع چین، روسیه و سه کشور اروپایی را در مسیر رسیدن به توافق سازنده خواند.

 امیرعبداللهیان نقش اتحادیه اروپا بویژه تلاش های جوزب بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مورا مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا را فعال خواند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: حسین امیرعبداللهیان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه صربستان حسین امیرعبداللهیان مذاکرات وین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم

استفان سژورن، وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار روز سه شنبه در اورشلیم با هدف چاپلوسی و جلب رضایت مقامات صهیونیستی به همتای اسرائیلی خود یسرائیل کاتز گفت که فرانسه قصد دارد در نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در ماه مه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران پیشنهاد کند.

وزیر امور خارجه فرانسه که همواره از حامیان حملات اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق بوده، در این دیدار ضمن لفاظی علیه ایران گفت: «ما با تمام توان خود در نشست ماه آینده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اعمال تحریم‌های هسته‌ای، موشکی و پهپاد‌ها علیه ایران تلاش خواهیم کرد تا ثابت کنیم که فشار‌ها در حال افزایش است». 

مقامات همچنین در مورد "تلاش‌ها برای جلوگیری از به رسمیت شناختن کشور فلسطین" گفتگو کردند.

طبق گزارش کانال ۱۲، تقریباً در همان زمان، وزیر امور خارجه فرانسه به نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل توصیه کرد که "حمله اسرائیل به رفح ایده بدی است و چیزی را حل نمی‌کند. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور