Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@15:15:40 GMT

جنایت در مشهد تا مجازات همه مسببان پیگیری می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۶۶۴۵

جنایت در مشهد تا مجازات همه مسببان پیگیری می‌شود

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام احمد مروی شب گذشته، پنجشنبه در پیامی به مناسبت شهادت دومین روحانی جنایت تروریستی حرم امام هشتم(ع)، افزود: با اندوه فراوان دومین طلبه مجروح در واقعه جنایت عناصر تکفیری حرم مطهر رضوی، حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق دارایی، علی رغم تلاش شبانه روزی کادر پزشکی به همسنگر شهیدش پیوست و مهمان حضرت امام الرئوف(ع) شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این طلبه جهادی و مردمی جزو عناصر جوان و تلاشگری بود که در مناطق حاشیه شهر مشهد مقدس علاوه بر فعالیت های گسترده فرهنگی و تبلیغی، خدمات جهادی متعددی را به نام مبارک حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به مردم و نیازمندان ارائه می کرد و در نهایت توسط یکی از عناصر منحرف وابسته به تفکرات تکفیری و در ماه میهمانی خدا، در حریم نورانی حضرت ثامن الحجج(ع) به فیض شهادت نائل آمد.

تولیت آستان قدس گفت: اینجانب در جوار مضجع منور رضوی شهادت این طلبه انقلابی و پرتلاش را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، عموم مسلمین، روحانیت معزز به ویژه خانواده محترم آن شهید تسلیت عرض نموده و علو درجات را برای مجاهدان شهید این واقعه را از خدای متعال مسالت می‌ کنم.

حجت الاسلام صادق دارایی یکی از مجروحان حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی که در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید کامیاب مشهد بستری بود، عصر دیروز پنجشنبه به مقام والای شهادت نایل شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

یک فرد تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند از فعالان و ساکنان حاشیه شهر مشهد در منطقه شهرک شهید رجایی (قلعه ساختمان) بودند.

حجج اسلام پاکدامن و دارایی پس از جراحی در بخش مراقب‌های ویژه بستری شدند که حال عمومی حجت الاسلام پاکدامن به وضعیت پایدار رسید و سپس به بیمارستان رضوی انتقال یافت اما حجت‌الاسلام اصلانی یکی دیگر از روحانیون مضروب بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

آیین تشییع حجت الاسلام اصلانی روز گذشته با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسوولان از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی برگزار شد و پیکر مطهر آن شهید در صحن جمهوری و در کنار شهدای انفجار حرم مطهر رضوی در سال ۷۳ به خاک سپرده شد.

آیین تشییع پیکر حجت الاسلام دارایی نیز امروز جمعه ساعت ۱۱ ظهر از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان طرح ترافیک 1401 دعای روز ششم رمضان تولیت آستان قدس رضوی حرم امام رضا جنایت عناصر تکفیری ماه رمضان طرح ترافیک 1401 دعای روز ششم رمضان قیمت گوشی حرم مطهر رضوی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۶۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفسنجان به عطر شهید گمنام دیگری عطرآگین می‌شود 

ایسنا/کرمان دبیر ستاد استقبال از شهید گمنام در رفسنجان گفت: پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد.

سرهنگ محسن جمال‌زاده عصر ۱۰ اردیبهشت در نشست خبری با تشریح برنامه‌های حضور شهید گمنام در رفسنجان و انار اظهار کرد: پیکر مطهر شهید گمنام پس از حضور در یادواره شهدای انار و مراسم دعای ندبه کوهبنان، عصر روز جمعه ۱۴ اردیبهشت مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد.

وی افزود: اولین مکان حضور پیکر مطهر به میزبانی هیأت دانش‌آموزی دختران حاج قاسم در محل حسینیه شهید زینلی رفسنجان است و یادواره‌های شهدای لطف‌آباد انار و شهر کشکوییه نیز عصر همان روز به عطر شهدا عطرآگین می‌شود.

دبیر ستاد استقبال از شهید گمنام در رفسنجان بیان کرد: تجمع هیئت‌های مذهبی در محل امامزاده سید غریب رفسنجان به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، یادواره شهدای عیش آباد و مراسم عزای امام صادق علیه‌السلام در روستای داوران نیز جمعه شب میزبان پیکر مطهر شهید گمنام خواهند بود.

جمال‌زاده بیان کرد: پیکر مطهر شهید جمعه‌شب در محل حسینیه نخل قرار دارد و در این مکان ویژه برنامه‌های مناجات‌خوانی توسط هیأت کربلا در نظر گرفته شده است.

وی افزود: صبح روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه مردم شهیدپرور خطه نوق در مسیر کاروان صادقیه و امامزاده سید جلال الدین اشرف پذیرای پیکر مطهر خواهند بود.

جمال‌زاده یادآور شد، مراسم تشییع پیکر شهید گمنام عصر روز شنبه از ساعت ۱۵ از محل میدان شهید سلیمانی به سمت میدان ابراهیم برگزار و پیکر مطهر در جوار حسینیه نخل به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • نشست تخصصی اقتصاد اسلامی، مبارزه با نئولیبرالیسم در حرم مطهر رضوی؛ 12 اردیبهشت
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • شناسایی پیکر مطهر شهید جهانگیر بیات پس از ۴۱ سال
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد
  • رفسنجان به عطر شهید گمنام دیگری عطرآگین می‌شود 
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • جنایت هولناک در ویلای زیبا!