Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@02:55:30 GMT

بایدن: روسیه جایی در شورای حقوق بشر سازمان ملل ندارد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۶۶۷۶

بایدن از اقدام سازمان ملل در تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر تمجید کرده و گفت: مسکو هیچ جایی در این شورا ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا از نزدیک با متحدان و شرکایش در سراسر جهان برای به ثمر نشستن این رای گیری همکاری کرده چون روسیه دست به نقض‌های گسترده و شدید حقوق بشری می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای روسی مرتکب جنایت‌های جنگی شده‌اند.

وی ادامه داد: روسیه هیچ جایگاهی در شورای حقوق بشر سازمان ملل ندارد. پس از این رای گیری تاریخی، روسیه دیگر نمی‌تواند در فعالیت‌های این شورا یا اشاعه و انتشار اطلاعات نادرستش همزمان با فعالیت کمیسیون تحقیقات شورای حقوق بشر درباره نقض‌ها و سوءاستفاده‌های روسیه در زمینه حقوق بشر در اوکراین ادامه دهد.

اوایل روز پنجشنبه، مجمع عمومی سازمان ملل عضویت روسیه را در شورای حقوق بشر با ۹۳ رای موافق در مقابل ۲۴ رای مخالف و در واکنش به اقدامات در بوچا، اوکراین تعلیق کرد؛ ۵۸ کشور به این اقدام رای ممتنع دادند.

این اقدام در تعلیق عضویت روسیه از سوی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین مورد استقبال قرار گرفت.

وی در توئیتی نوشت: تعلیق عضویت فدراسیون روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل یک گام مهم است. این یک مجازات دیگر برای روسیه است. از بابت همبستگی شرکا سپاسگزارم. ما باید به فشارهای هماهنگ علیه روسیه در سطح بین‌المللی ادامه دهیم. بیایید روسیه را مجبور کنیم تا به صلح بپردازد.

در این میان، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر این باورم که روند نادرست اکنون درست شده است. ما شاهد افزایش اقدامات وحشیانه روسیه علیه قوانین بین‌المللی و حقوق بشر در اوکراین به ویژه تخریب و کشته شدن غیرنظامیان در بوچا، ایرپین و ماریوپل هستیم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شورای حقوق بشر سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۶۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق عضو شورای یک شهر به اتهام دزدیدن شهردار!

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری بندرامام خمینی (ره)، عزیز مراد حسین‌پور اظهار کرد: با توجه به ارجاع پرونده عضو شورای شهر به شعبه ۱۰۲ کیفری بندر امام خمینی (ره) مبنی بر اتهام آدم‌ربایی (ربودن شهردار)، صدور قرار نظارت قضایی با موضوع منع اشتغال به فعالیت عضویت در شورای شهر و موارد نظیر آن برای متهم صادر شد.

به گزارشوی افزود: امنیت روانی جامعه خط قرمز دستگاه قضایی است و القاب و عناوین افراد به هیچ وجه مانع اجرای قانون در مورد آنان نخواهد شد.



کد خبر 848723 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه وزارت دادگستری شورای شهر شهردار استان خوزستان

دیگر خبرها

  • خواهان بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در سازمان ملل هستیم
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • تعلیق عضو شورای یک شهر به اتهام دزدیدن شهردار!
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • ایران رئیس کمیته کشاورزی «اسمیک» شد
  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا
  • رمزگشایی از محرومیت ورزشی روسیه/ نوبت اسرائیل هم می رسد؟
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟