Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-تولیت آستان قدس رضوی به منظور عرض تسلیت در منزل شهید حجت الاسلام دارایی حضور یافت و با خانواده این روحانی جهادگر دیدار و گفت‎گو کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس‌، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی شامگاه پنجشنبه 18 فروردین ماه در دیدار خانواده شهید حجت الاسلام محمد صادق دارایی دومین طلبه شهید واقعه جنایت عناصر تکفیری در حرم مطهر رضوی، با بیان اینکه جرم این جهادگر شهید تنها محبت نسبت به اهل بیت(ع) بود، اظهار داشت: در طول تاریخ شیعیان فراوانی در راه محبت امیرالمؤمنین(ع) و اولاد طاهرینش به شهادت رسیدند، شهید اول و شهید ثانی دو عالم بزرگ جهان تشیع هستند که هنوز کتاب‌هایشان در حوزه‎های علمیه تدریس می‎شود و به جرم محبت نسبت به اهل بیت(ع) شهید شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شهیدان حجج‌الاسلام اصلانی و دارایی، شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم را شهیدان راه اهل بیت(ع) خواند و تصریح کرد: این روز‌ها جزو سخت‌ترین ایام زندگی بنده است، در این مدت همواره جویای حال این شهید بودم و تأکید کردم هر امکانات پزشکی مورد نیاز است تأمین خواهیم کرد و خدا می‎داند اگر برادرم بود از این بیشتر کاری نمی‌توانستم انجام دهم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: به حدی بنده از این واقعه اندوهگین هستم که موضوع شهادت شهید دارایی را به مرور طی چند ساعت به بنده اعلام کردند؛ چه مرگی از این زیباتر که انسان در راه اهل بیت(ع) و در صحن و سرای رضوی شهید شود؟ از امام رضا(ع) خواسته‌ام مرگ مرا در راه اهل بیت(ع) و در صحن و سرای رضوی مقدر فرماید.

تولیت آستان قدس با خانواده دومین شهید جنایت تروریستی حرم مطهر رضوی دیدار کردشعر جدید افشین علا برای شهید حریم رضوی/ "گیرد سرش را تا رضا بر روی زانو‌ در حرم"شهادت دومین طلبه حادثه تروریستی حرم رضوی/ حجت‌الاسلام دارایی هم آسمانی شد + فیلم و تصویر

وی در ادامه با تجلیل از روحیه‌ی بالا و صبر خانواده‌ی شهیدان این حادثه، ابراز کرد: صبر خانواده‌های شهیدان اصلانی و دارایی اعجاب برانگیز است، این دو خانواده‌ در مقابل شهادت عزیزانشان، بهترین و زیباترین صبر را به خاطر خدا نشان دادند، در برابر این صبر و گذشت سر تکریم فرود می‌آوریم و با مشاهده شما عزیزان، روحیه‌ی مضاعف می‌گیریم.

‌مروی با اشاره به دو فرزند یک و سه ساله شهید دارایی‌ گفت: قطعا این واقعه برای همسر شهید بسیار سخت و ناگوار است، اما بدانید آن روحانی جهادگر در خانه امام رضا(ع) شهید شد و قطعا فرزندان و خانواده او مورد عنایت ویژه حضرت ثامن الحجج(ع) خواهند بود.

وی ابراز کرد: سفاک تکفیری که در حرم مطهر رضوی مرتکب این جنایت شد، از نسل فکری منصور دوانیقی و رقم‌زنندگان واقعه عاشوراست، این‌ها از حضرت علی(ع) و اولاد طاهرینش کینه به دل دارند و با به شهادت رساندن محبان آن حضرات کینه خود را نشان می‎دهند.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان اظهار کرد: از خداوند متعال مسئلت می‌کنیم این دو شهید عزیز را با حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) و حضرات معصومین(ع) محشور گرداند و خانواده‎های معزز این شهدا را مشمول باران الطاف و برکات خود فرماید.

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولیت آستان قدس رضوی حرم مطهر رضوی حجت الاسلام اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان انتظار ۴۲ساله خانواده شهید در اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر مطهر شهید جواد مراثی از رزمندگان لشکر مقدس ۱۴ امام حسین (ع) با تلاش گروه‌های تفحص از طریق پلاک هویت شناسایی و انتظار ۴۲ ساله خانواده این شهید پایان یافت.

خبر شناسایی پیکر مطهر این شهید والامقام عصر امروز توسط جمعی از فرماندهان نظامی و مدیران شهری به خانواده وی اعلام شد.

شهید مراثی سال ۱۳۳۸ در اصفهان متولد شد و سرانجام در تاریخ ۱ اسفندماه سال ۱۳۶۰ در چذابه به شهادت رسید و پیکر مطهرش بازنگشت.

پیکر مطهر این شهید والامقام روز شنبه ۱۵ اردیبهشت همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در اصفهان تشییع و در گلستان شهدا به خاک سپرده خواهد شد.

جزئیات بیشتر از مراسمات وداع و تشییع این شهید والامقام متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

کد خبر 6093499

دیگر خبرها

  • اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع)
  • پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال وارد بوشهر شد
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • ورود پیکر شهید دفاع مقدس به بوشهر پس از ۴۰ سال
  • شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • پیکر شهید عباس رمضانی پس از ۳۸ سال شناسایی شد
  • تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی 
  • پیکر مطهر شهید اصفهانی بعد از ۴۲ سال شناسایی شد
  • پایان انتظار ۴۲ساله خانواده شهید در اصفهان