Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@05:25:11 GMT

نکات بسیار مهم در مورد سحر و افطار ورزشکاران!

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۶۹۲۸

نکات بسیار مهم در مورد سحر و افطار ورزشکاران!

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مقوله روزه‌داری و ورزش همواره به عنوان یک مسئله مهم برای برخی ورزشکاران در ماه رمضان مدنظر قرار دارد و در رابطه با توقف یا عدم توقف فعالیت ورزشی مسائل مختلفی مطرح می‌شود.

بر اساس این مطلب که از سوی اسکند رحیمی، رییس کمیته تغذیه هیات پزشکی ورزشی استان فارس تهیه شده و در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است: تصوری مبنی بر این وجود دارد که اگر در ماه رمضان فعالیت ورزشی مدنظر قرار گیرد رفتاری غلط است و با مشکل مواجه می‌شویم اما باید بدانیم این روند مشکلی ایجاد نمی‌کند اما باید به برخی موارد توجه ویژه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با انتخاب برنامه غذایی مناسب ورزشکاران می‌توانند روزه بگیرند و تمرین‌های ورزشی خود را دنبال کنند. وعده افطاری حتما باید با صرف مایعات همراه باشد و مقدار کالری افطار نباید زیاد باشد و بیش از ۳۰۰ کیلو کالری پس از اتمام فعالیت ورزشی باشد و پیشنهاد می‌شود این در این وعده غذایی حتما درشت مغذی‌ها و ریزمغذی‌ها مورد استفاده قرار گیرد. همچنین در وعده سحر نیز ورزشکاران باید سعی کنند قند بدن را با استفاده از مواد حاوی کربوهیدرات تامین کنند.

قهرمانان باید بدانند قطع تمرینات ورزشی آنان را از کسب موفقیت دور می‌کند و ورزشکاران می‌توانند با مشاوره کارشناسان تغذیه ورزشی تمرینات خود را دنبال کنند.

در این رابطه همچنین لاله حاکمی، نایب رییس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی در رابطه با انجام فعالیت ورزشی در ماه رمضان، به ایسنا گفت: ورزش فواید بسیاری دارد و تطابق‌های زیادی از تطابق‌های قلبی و عروقی، عضلانی و اسکلتی ایجاد می‌کند و تاثیرات مثبت بسیاری روی روان افراد خواهد گذاشت. در ماه رمضان باید همچنان از فواید ورزش بهره‌ برد و تطابق‌های به وجود آمده را حفظ کرد و در ماه رمضان تاکید بر این است که فعالیت‌های فیزیکی ادامه یابد تا سلامت افراد و ورزشکاران تامین شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان طرح ترافیک 1401 دعای روز ششم رمضان ورزشکاران ماه رمضان افطار سحر ماه رمضان طرح ترافیک 1401 دعای روز ششم رمضان قیمت گوشی فعالیت ورزشی ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۶۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مشاور استاندار بوشهر در ترویج امور قرآنی و مدیران عامل صنعت آب و برق، ظهر یکشنبه در آئین تجلیل از قرآن آموزان و روزه اولی‌های فرزند همکاران شرکت‌های تابعه صنعت آب و برق استان بوشهر اظهار کرد: شرکت‌های آب و برق استان بوشهر علیرغم ترافیک کاری بالا، اهتمام ویژه ای به مسائل فرهنگی و قرآنی دارند.

علیرضا یزاف خاطرنشان کرد: وزارت نیرو همواره یکی از دستگاه‌های شاخص در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی بوده است و حمایت مدیران عامل شرکت‌های تابعه این وزارتخانه در استان بوشهر از امور فرهنگی قابل تقدیر است.

وی افزود: همه اتفاقات فرهنگی و دینی که در شب‌های ماه مبارک رمضان و دیگر ایام سال رقم می‌خورد باعث می‌شود تا ارزش خدمت رسانی تخصصی دستگاه‌ها به مردم دوچندان شود.

امام جماعت شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در نمازخانه کوی آبشیرین کن در طول ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: با برنامه ریزی مناسب و تشکیل جلسات پیش از ماه مبارک رمضان، اقدامات متنوعی جهت همکاران صنعت آب و برق و خانواده‌های ایشان در نمازخانه کوی آبشیرینکن انجام شد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مطلق گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن ویژه فرزندان همکاران، بیان احکام و مسائل دینی، اقامه نماز جماعت و برگزاری جلسات قرائت قرآن از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین احیا شب‌های قدر و استفاده از ظرفیت ائمه جماعت صنعت آب و برق در راستای مشاوره امور دینی و فرهنگی از دیگر اقدامات این حوزه است.

در ادامه این برنامه گروه نمایشی «عمو سید و خرگوش ناقلا» به اجرای تئاتر با هدف انتقال آمیزه‌های دینی پرداختند و از روزه اولی‌ها و فعالین مراسم قرآنی و نماز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6091044

دیگر خبرها

  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند