Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@17:38:31 GMT

دومین معدن مرزن‌آباد پلمب شد/روایتی از آشوب در شهر اکسیژن

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۷۱۰۰

دومین معدن مرزن‌آباد پلمب شد/روایتی از آشوب در شهر اکسیژن

به خبرگزاری فارس چالوس، تا حالا از نزریک درد طبیعت را دیدی؟ دردهایی مثل ریختن زباله در جنگل را که حتما دیدید! ولی من دردهایی را سراغ دارم که مثل یک تومور ریشه می‌زنند، دردهایی که اگر هزار دست برای کمک بیایند جایش تا ابد درمان نمی شود!

از دور دست نمایی از خاک به چشم می‌آمد، کمی جلوتر غول‌های آهنین، شاید هم سنگ‌ها پودر می‌شوند، زیر پاهای‌مان می‌لرزد چند ثانیه در آن مکان بمانیم سنگ همانند باران می‌بارد؛ چندین کیلومتر آن طرف‌تر و در فراز و فرود جاده، کوه‌ها به حال هم گریانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از هر جا و هر دیاری که باشی اسم شمال به گوشَت خورده یا حداقل یک باری در جنگل‌ها و کوه‌های آن خاطره داری؛ می‌خواهم در این روایت چند دقیقه قاضی باشید تا شاید کوه‌های شمال دیگر دچار دردهای ریشه‌ای نشوند.

چند دقیقه تصور کن دیگر کوهی نیست، این موهبتی که اسمش هم به جان‌مان سنجاق شده است؛ این درد، خیلی تلخ‌تر از آنچه فکرت، تاب تحملش را داشته باشد، توی رگ‌ها خزیده و مُسری‌وار در حال سرایت به زندگی مردم است.

بازوی تنومند

در معادن خبری از آرامش نیست، اینجا حتی خبری از درخت و کوه نیست و همه مفهوم در دستگاه‌هایی خلاصه می‌شود که بازوی تنومند کوه را همانند گندم پودر کنند تا صدایی از طبیعت دیگر به گوش نرسد.

 اینجا، همه چیز، تلخ است!

صدای غول‌های آهنین بر طبیعت قالب است، قهر طبیعت این بار با پراکندگی گرد و خاک بالا زده و در پی بی‌فکری انسان‌هایی که شب را بدون وجدان می‌گذرانند، کوه‌ها را می‌بلعد و سرمایه منابع طبیعی را با خاک یکسان می‌کنند.

 

زمین خاک و آسمان تیره؛ حیوانات دیده نمی‌شوند و پریشانی پرندگان در آسمان تاریک عذاب آور است، چه کسی به کمک طبیعت می‌آید...؟

دومین معدن در مرزن‌آباد پلمب شد

علی قاسمی فرماندار چالوس در ادامه بررسی وضعیت نامناسب برداشت از کوه از پلمب دومین معدن در مرزن‌آباد خبر داد و اظهار کرد: ریخته شدن سنگ و خطرآفرینی برای خودروهای در حال عبور و نداشتن مجوز لازم از مهم‌ترین دلایل این پلمب بوده است.

وی افزود: این واحد معدنی نیز تا تعیین وضعیت و مرتفع شدن مشکل، تعطیل خواهد بود.

شهر مرزن‌آباد که مملو از روستاهای خوش آب و هوا، طبیعت بکر و باغ‌های گسترده و حیوانات است به دلیل تجمع عظیمی از معادن در منطقه و آسیب زدن به طبیعت آن باعث شد که مردم شهر و روستاها بخش  مدت‌هاست نسبت به معادن معترض هستند و آستین همت مسؤولان می‌تواند نجات بخش این شهر باشد.

انتهای پیام/۸۶۰۶۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: پلمب معدن حفظ منابع طبیعی علی قاسمی فرماندار چالوس ریزش و رانش مرزن آباد کوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 

علیرضا فاضلی ثانی گفت: در راستای جلوگیری از فعالیت واحد‌های تولید زغال شهرستان، پس از تخریب ۱۵ دهنه کوره سنتی زغال در اراضی روستا‌های وهن آباد، حکیم آباد و علی آباد در هفته گذشته، دو واحد صنعتی تولید زغال فاقد هرگونه تمهیدات زیست محیطی در پروسه تولید در روستا‌های کیکاور و انجم آباد این شهرستان نیز پلمب شدند.

وی با بیان اینکه طی شکواییه‌های واصله به این اداره مبنی بر فعالیت آلاینده چندین واحد صنعتی تولید زغال، کارشناسان این اداره ضمن بررسی و شناسایی این واحد‌ها نسبت به ابلاغ اخطاریه برای رفع آلودگی اقدام کردند، افزود: با توجه به اینکه در اخطاریه‌های صادره مهلت مناسب به منظور رفع آلایندگی یا تعطیلی در صورت عدم رفع معضلات زیست محیطی به مسئولان این واحد‌ها ابلاغ شده بود، بر همین اساس نظر به عدم توجه به موارد اعلام شده، این اداره نسبت به اخذ حکم قضایی برای این واحد‌های آلاینده اقدام کرد و با همکاری عوامل نیروی انتظامی انجم آباد پلمب شدند.

فاضلی با تاکید بر اینکه اینگونه واحد‌ها تهدیدی علیه بهداشت عمومی و محیط زیست هستند، اظهار داشت: تولید گاز‌های سمی حاصل از دود مواد شیمیایی در کوره‌های زغال، احتراق و دود زغال، ذرات معلق، دی‌اکسید کربن و سایر ترکیبات مضر حاصل از فعالیت این کوره‌ها که به هوا رها می‌شوند، می‌توانند ضمن کاهش شدید کیفیت هوا، محیط زیست و هوای اطراف را آلوده و به سلامتی شهروندان آسیب جدی برسانند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کردیم در پایان خاطرنشان کرد: این اداره در راستای اجرای وظایف سازمانی خود با هرگونه واحد آلاینده محیط زیست که حقوق شهروندی را نادیده می‌گیرد برابر قانون اقدام خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • اعلام محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد