Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@12:30:23 GMT

تصویب ممنوعیت واردات نفت روسیه در کنگره آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۷۳۰۰

به گزارش ایسنا، لایحه ممنوعیت واردات نفت روسیه با ۱۰۰ رای موافق و بدون هیچ آرای مخالفی در سنا و با ۴۱۳ رای موافق در برابر ۹ رای مخالف، در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد و اکنون باید توسط رئیس جمهور آمریکا امضا شود.

این لایحه واردات نفت خام، گاز، زغال سنگ، فرآورده های نفتی و هر گونه محصولات انرژی دیگر از روسیه را ممنوع می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ۸ مارس با صدور فرمانی، واردات نفت روسیه به آمریکا را ممنوع کرده بود. اگرچه تلاش جدی برای تبدیل این ممنوعیت به قانون وجود داشت اما سنا از آن زمان سرگرم مرور جزییات مربوط بود.

لایحه دیگری برای تعلیق روابط تجاری عادی هم با ۱۰۰ رای موافق در سنا و بدون هیچ مخالفتی تصویب شد و به رئیس جمهور آمریکا اجازه می دهد تعرفه های بالاتری روی واردات روسیه اعمال کند تا اقتصاد این کشور بیش از پیش ضعیفتر شود.

این ممنوعیت تنها شامل نفت نیست و LNG و زغال سنگ را هم دربرمی گیرد. آمریکا حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز نفت و فرآورده های نفتی روسیه را وارد می کند. این ممنوعیت احتمالا به تحریمهای خودخواسته بیشتر از سوی سایرین منجر می شود.

اقدامات مجلس و سنای آمریکا نخستین تدابیر تصویب شده از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین است که برای امضا به کاخ سفید ارسال می شود. تاکنون کاخ سفید برای مجازات روسیه بر سر اقداماتش در اوکراین، به اقدامات رئیس جمهور متکی بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، سازمان ملل متحد هم به تعلیق روسیه از شورای حقوق بشر  رای داده است.

منبع: الف

کلیدواژه: واردات نفت رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۷۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی

آکسیوس گزارش کرد قانونگذاران آمریکایی در حال تدوین پیش‌نویس لایحه‌ای هستند که برای تلافی از دیوان کیفری بین‌المللی در صورت صدور حکم بازداشت برای مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام جنایات جنگی در غزه طراحی شده است.

به گزارش ایسنا، این لایحه که در حال تدوین است شامل تحریم‌هایی علیه مقام‌های دیوان کیفری بین‌المللی است.

به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته تا در هرگونه حکم بازداشت احتمالی علیه مقام‌های این رژیم مداخله کرده و جلوی ‌آن را بگیرد.

اوایل روز دوشنبه کاخ سفید اعلام کرد دیوان کیفری بین‌المللی هیچ صلاحیتی ندارد و واشنگتن از تحقیقات این دیوان حمایت نمی‌کند.

پیشتر در روز دوشنبه، رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام اسرائیلی مطلع گزارش دادند که دیوان کیفری بین‌المللی ممکن است حکم بازداشت نتانیاهو، یوآو گالانت، وزیر جنگ و دیگر مقامات ارشد رژیم صهیونیستی را در اوایل این هفته صادر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی