Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، مجید مختاری عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به این سوال که آیا روزه‌داری منعی برای واکسیناسیون کرونا ایجاد می‌کند و چه نکاتی را باید برای آن رعایت کنیم گفت: عمده مراجع عظام تقلید در تهران و قم اعلام کرده اند که روزه داری منعی برای واکسیناسیون ایجاد نمی‌کند و سبب ابطال روزه نمی‌شود و از لحاظ پزشکی هم منعی در این رابطه وجود ندارد و نیازی نیست افراد روزه دار در ساعات خاصی برای دریافت واکسن کووید مراجعه می‌کنند و می‌توانند در هر ساعتی این اقدام را انجام دهند فقط باید ۲ تا ۳ روز قبل از تزریق واکسن از انجام فعالیت‌های بدنی سنگین خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در خصوص روزه‌داری مبتلایان به امیکرون اظهار کرد: افراد بیمار و به ویژه آن‌هایی که دچار بیماری‌های ویروسی نظیر امیکرون هستند بسیار زیاد احتیاج به مایعات دارند و باید در طول روز مقادیر زیادی آب و مایعات مصرف کنند و از این رو نمی‌توانند روزه بگیرند و برای بیماران تنفسی و آن دسته اشخاصی که دچار علائمی نظیر سرفه، تب، بی حالی، سوزش گلو، بدن درد، آبریزش بینی و عطسه هستند، روزه گرفتن مناسب نیست.

این فوق تخصص ریه و فلوشیپ مراقبت‌های ویژه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چند روز پس از پایان علائم امیکرون می‌توان روزه گرفت، توضیح داد: این امر به علائم بیمار بستگی دارد، بسیاری از بیماران پس از بهبودی نسبی برای چند هفته با بدن درد، احساس تشنگی و سوزش گلو مواجه هستند و یک گروه ۳۵ درصدی هم هستند که ممکن است تا ۱۲ هفته همچنان علائم داشته باشند و اگر علائم بیماری به طور کامل برطرف شود و افراد در شرایط سنی و بدنی مناسبی قرار داشته باشند منعی برای روزه داری بهبود یافتگان امیکرون وجود ندارد.

کد خبر 668364 برچسب‌ها ماه رمضان كرونا در ايران واکسیناسیون واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ماه رمضان كرونا در ايران واکسیناسیون واکسن کرونا روزه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد

به گزارش خبرآنلاین، علائم بالقوه زیادی برای تومورهای مغزی وجود دارد، اما فردی که تومور مغزی دارد بعید است که همه این علائم را داشته باشد. همچنین، بسته به محل رشد تومور در مغز و بزرگی آن، علائم متفاوت است.

علائم تومور مغزی چیست؟

علائم تومورهای مغزی بسته به نوع، اندازه و محل دقیق مغز متفاوت است. برخی از علائم هشدار دهنده تومور مغزی شامل موارد زیر است:

۱)تشنج

تومورهای مغزی می‌توانند بر ساختارهای مغز فشار وارد کنند. این اتفاق می‌تواند با سیگنال‌های الکتریکی بین سلول‌های عصبی تداخل کند و منجر به تشنج شود.

تشنج گاهی اوقات اولین علامت تومور مغزی است، اما ممکن است در هر مرحله‌ای رخ دهد. حدود ۵۰ درصد از افراد مبتلا به تومور مغزی حداقل یک تشنج را تجربه می‌کنند.

۲)تغییرات شخصیتی یا تغییرات خلقی

تومورها می‌توانند عملکرد مغز را مختل کنند و بر شخصیت و رفتار شما تأثیر بگذارند. آنها همچنین می‌توانند باعث تغییرات خلقی در شما شوند. مثلاً اینکه شما یک دقیقه آرام و خوشحال هستید و لحظاتی بعد، بدون هیچ دلیلی شروع به بحث و مشاجره می‌کنید.

این دسته از علائم تومور مغزی می‌توانند زود هنگام بروز پیدا کنند، اما ممکن است در اثر شیمی‌درمانی یا سایر درمان‌های سرطانی نیز ظاهر شوند.

تغییرات شخصیتی یا نوسانات خلقی می‌توانند ناشی از اختلالات روانی یا سایر اختلالاتی که مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهند نیز باشند.

۳)اختلالات حافظه

مشکلات حافظه می‌تواند به دلیل وجود تومور در هر نقطه از مغز باشد، به خصوص اگر لوب پیشانی یا تمپورال را تحت تاثیر قرار دهد. توموری که بر لوب فرونتال یا جداری تأثیر می‌گذارد نیز می‌تواند عملکرد استدلال و تصمیم‌گیری را مختل کند. برای مثال، ممکن است: تمرکز کردن برایتان سخت باشد و به راحتی حواستان پرت شود، اغلب در مورد مسائل ساده گیج شوید یا نتوانید چند کار را انجام دهید و در برنامه‌ریزی مشکل داشته باشید. گاهی نیز ممکن است حافظه کوتاه‌مدت شما با مشکل مواجه شود و به درستی کار نکند.

این علائم می‌تواند همزمان با بروز تومور مغزی در هر مرحله اتفاق بیفتد. همچنین ممکن است یک عارضه جانبی ناشی از شیمی درمانی یا پرتودرمانی باشد.

مشکلات شناختی خفیف می‌تواند به دلایل مختلفی به جز تومور مغزی رخ دهد؛ از جمله کمبود ویتامین، مصرف داروها یا سایر شرایط سلامت روان.

۴)خستگی مفرط

خستگی مفرط با خستگی معمولی متفاوت است. نشانه‌های خستگی مفرط در ادامه ذکر شده است:

شما در اکثر مواقع یا تمام اوقات کاملاً خسته هستید.

به طور کلی احساس ضعف می‌کنید و اندام شما حس سنگینی دارد.

اغلب در وسط روز، خواب به سراغتان می‌آید.

توانایی تمرکز خود را از دست می‌دهید.

تحریک‌پذیر و بی نظم می‌شوید.

خستگی می‌تواند ناشی از وجود یک تومور مغزی سرطانی باشد، اما اولین علامت نیست.

۵)تهوع و استفراغ

ممکن است در مراحل اولیه تومور، حالت تهوع و استفراغ داشته باشید زیرا تومور باعث عدم تعادل هورمونی یا افزایش فشار در مغز می‌شود. در طول درمان تومور سرطانی، حالت تهوع و استفراغ می‌تواند از عوارض جانبی شیمی درمانی یا سایر درمان‌ها باشد.

*البته ممکن است به دلایل مختلف دیگری از جمله مسمومیت غذایی، آنفولانزا یا بارداری نیز دچار حالت تهوع و استفراغ شوید.

استفراغ ناشی از تومور مغزی معمولاً شدید است و با استفراغ دوران بارداری، مسمومیت غذایی یا آنفولانزا بسیار متفاوت است.

۶)ضعف و بی‌حالی

احساس ضعف عمومی می‌تواند فقط به این دلیل باشد که بدن شما در حال مبارزه با تومور است. برخی از تومورهای مغزی باعث بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن دست‌ها و پاها می‌شوند.

ضعف یا بی‌حسی عضلانی فقط در یک طرف بدن اتفاق می‌افتد و می‌تواند نشان‌دهنده وجود تومور در قسمت‌های خاصی از مغز باشد.

منبع: healthline

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901046

دیگر خبرها

  • کودکان هم در اصفهان فهمیدند شهر در خطر فرونشست است/ مسوولان هنوز نفهمیدند یا نمی‌توانند جلوی برداشت‌های بی‌رویه آب را بگیرند (فیلم)
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور