Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@22:47:17 GMT

هوای کهگیلویه و بویراحمد برای گروه‌های حساس ناسالم است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۷۴۱۱

هوای کهگیلویه و بویراحمد برای گروه‌های حساس ناسالم است

رضا کاکاوند در گفت.وگو با خبرنگار فارس در یاسوج گفت: با بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۴۸ ساعت آینده وزش باد( گاهی متوسط تا شدید) و گرد و غبار پدیده‌های غالب جوی در سطح استان است.

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی این مدت کاهش دید افقی و افزایش ذرات معلق در جو و کاهش کیفیت هوا ناسالم پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با توجه به شرایط ناسالم و خطرناک به ویژه طی امروز پرهیز از حضور در فضای باز برای همه افراد به ویژه سالمندان، خردسالان و افراد دارای سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی توصیه می‌گردد.

این مسئول عنوان کرد: طی روز شنبه در برخی مناطق مرتفع و کوهستانی استان احتمال رگبارهای خفیف بهاری دور از انتظار نیست.

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس وضعیت جوی استان دمای هوا گروه های حساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد

آفتاب‌‌نیوز :

«علی کرمی» در خصوص جزئیات ورود سامانه بارشی به استان گفت: این سامانه از بعدازظهر روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت شروع و تا صبح روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳در کل استان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طی این سامانه بارشی، رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، صاعقه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، در نقاط مستعد گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها، خسارت به سازه‌های موقت، اختلال در تردد ناوگان عمومی، احتمال سقوط و ریزش تگرگ و آسیب خسارت به محصولات کشاورزی از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است.

کرمی تصریح کرد: توصیه می‌شود از سفر‌های غیرضروری پرهیز شود، دستگاه‌های اجرایی و امدادی جهت اتخاذ تدابیر لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی آمادگی داشته باشند، از توقف و اتراق در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود، از کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود، کانال‌ها و جداول لایه روبی شوند، بدلیل احتمال ریزش تگرگ تدابیر لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به محصولات کشاورزی اتخاذ شود و استحکام تاسیسات کشاورزی، گلخانه‌ها و سایر سازه‌های موقت کنترل شود.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهر لِنده با بیشینه دمای ۲۹.۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر مارگون با کمینه دمای ۶.۸ درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • ورود سامانه جدید بارشی به کهگیلویه و بویراحمد/ هواشناسی هشدار زرد صادر کرد
  • وضعیت «ناسالم» هوا در هندیجان
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • سفر گروه فوق تخصصی جراحی ابن سینا به یاسوج
  • هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم شد
  • هوای مشهد ناسالم شد
  • هوای تهران در وضعیت پاک قرار گرفت