Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، گفت: به نظر من ۷۰ الی ۸۰ درصد ایراد‌های قبلی قانون و اجرای مالیات بر ارزش‌افزوده با شفاف‌سازی در قانون جدید رفع شده است. احمد غفارزاده در گفت‌وگو با میزان، در خصوص اصلاحات جدید قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، گفت: هدف از اصلاحات قانون مالیات بر ارزش‌افزوده رفع ایرادها در این قانون بود و به نظر می‌رسد که در اغلب موارد در قانون جدید این ایرادها رفع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفتهٔ وی در قانون پیشین مالیات بر ارزش‌افزوده در بحث تاریخ مالیات پیچیدگی‌هایی وجود داشت و برای مؤدیان در پرداخت مالیات ایجاد مشکل می‌کرد که در قانون فعلی اصلاح شد.
مشاور مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که در بحث معافیت‌های مالیاتی در قانون جدید معافیت‌ها نسبت به قانون پیشین جامع‌تر شده است و برای پرداخت مالیات از سوی مؤدیان اصل بر خود اظهاری است، گفت: با اجرایی شدن سامانه مؤدیان و ثبت‌نام و بارگذاری صورت‌حساب مؤدیان در این سامانه درصورتی‌که مؤدی متخلف شناخته نشود سازمان امور مالیاتی اجازه ورود و حسابرسی نخواهد داشت که این مورد یکی از نکات مهم اصطلاحات قانون مالیات بر ارزش‌افزوده بوده است.
غفار زاده ادامه گفت: در بخش جرائم دادرسی مالیاتی، فروش‌های نسیه، تجمیع نرخ مالیات نیز اصلاحات خوبی در قانون جدید مالیات بر ارزش‌افزوده صورت گرفته است.
به عقیدهٔ این کارشناس امور مالیاتی مورد بسیار مهم دیگر که در اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده اتفاق افتاده است حذف معافیت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در قانون جدید است.
وی در پایان در خصوص تأثیر اصطلاحات جدید قانون مالیات بر ارزش‌افزوده در پرداخت مالیات از سوی مؤدیان، گفت: به نظر من ۷۰ الی ۸۰ درصد ایرادهای قبلی قانون و اجرای مالیات بر ارزش‌افزوده با شفاف‌سازی در قانون جدید رفع شده است.   بیشتر بخوانید: دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده تحمیل هزینه اضافه بر مصرف‌کننده است

 

  انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی مالیات بر ارزش افزوده اصلاحات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مالیات بر ارزش افزوده اصلاحات مالیات بر ارزش افزوده قانون مالیات قانون جدید رفع شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر پورمختار عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پرداخت عوارض ارزش افزوده در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ در آذربایجان غربی ۹۰ درصد افزایش داشت.

وی اضافه کرد: میزان عوارض پرداختی در سال ۱۴۰۱ در آذربایجان غربی حدود ۶۵۰ میلیارد ریال بود که در سال گذشته، این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی ادامه داد: از این میزان در سال ۱۴۰۲ نزدیک به هشت هزار میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

پورمختار اظهار کرد: همچنین سه هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش افزوده به دهیاری ها، ۲۳۹ میلیارد ریال به فرمانداری‌ها و ۳۸۶ میلیارد ریال به عشایر اختصاص یافت.

وی گفت: سال گذشته بیش از سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان ارومیه اختصاص یافت که ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال سهم شهرداری‌ها بود.

پورمختار افزود: بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال سهم دهیاری ها، بیش از ۸۶ میلیارد ریال سهم فرمانداری و بیش از ۶۲ میلیارد ریال سهم عشایر این شهرستان در سال گذشته بود.

کد خبر 6092613

دیگر خبرها

  • معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود