Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست فصلی منطقه‌ای قضات جنوب استان، با حضور مسئولین عالی قضایی استان در میاندوآب برگزار شد.

خبرگزاری میزان _ نشست فصلی منطقه‌ای قضات جنوب استان، با حضور مسئولین عالی قضایی استان در میاندوآب برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان در این نشست با تبریک حلول ماه مهمانی خدا، ماه بندگی و تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت، ضمن تقدیر از تلاش‌های کارکنان دستگاه قضایی استان گفت، حوزه‌های قضایی جنوب استان سختی‌ها و مشکلات خاص خود را دارند و همکاران با کار جهادی امور را پیش می‌برند و این سختی کار، لذت خدمت را مضاعف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصر عتباتی افزود: با بازدید‌هایی که از تمامی حوزه‌های قضایی صورت گرفته از نزدیک شاهد تلاش‌های یکا یک کارکنان خدوم و نیازمندی‌های آن‌ها بودیم و اگر نبود نگاه مسئولانه، متعهدانه و ولایت مداری و تعصب به اجرای عدالت تحمل سختی کار ممکن نبود و با وجود این تلاش‌ها در سنگر عدالت هست که هیچ وقفه‌ای در کار دستگاه قضایی بوجود نمی‌آید.

عتباتی ادامه داد، حرکت در هر مجموعه‌ای نیاز به یک برنامه و یک نقطه شروع و یک نقطه خاتمه است، بر این اساس برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۱ به مانند برنامه سال ۱۴۰۰ بر مبنای اسناد بالا دستی و سیاست‌های قوه قضاییه و برنامه‌های تحولی که توسط رئیس قوه قضاییه در نشست اخیر وی با شورای قضایی استان‌ها مورد تاکید واقع شد، تهیه و تدوین شده که به حوزه‌های قضایی ابلاغ می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد، امسال نیز می‌بایست محور عملکرد حوزه‌های قضایی بر مبنای برنامه عملیاتی ابلاغی باشد و ملاک ارزیابی و سنجش مدیران حرکت در مسیر این برنامه است، برنامه‌ای که هوشمند و قابل ارزیابی است و به همه ابعاد آن به صورت کارشناسانه پرداخت شده است.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه گفت، باید مدیریت ورودی پرونده را در دستور کار قرار داد و به سمت اقدامات پیشگیرانه حرکت کرد و از ظرفیت‌های موجود مانند تریبون‌های نماز جماعات، بسیج، شورای حل اختلاف، هسته‌های جهادی بخشایش، روسا و ریش سفیدان قبایل و افراد ذی نفوذ در آحاد مردم در جهت سوق دادن مردم به سمت فرهنگ سازی صلح و سازش بهره برد و سازش ۷۲ هزار  پرونده در سال گذشته با استفاده از این ظرفیت‌ها نشان دهنده تاثیر بسیار موثر استفاده از این ظرفیت‌ها است.

کوتاه کردن روند رسیدگی‌ها و جلوگیری از اطاله دادرسی، توجه جدی به مقوله کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان، توجه به اتقان آراء و صدور آرای قوی و متقن و قانع کننده طرفین پرونده، توجه خاص به اجرای احکام که نمود و بروز اجرای عدالت می‌باشند، مبارزه جدی، سریع و قاطع با فساد در عرصه‌های مختلفی همچون اقتصادی و توجه جدی به این موارد در قالب پرونده‌های خاص و رصد آنها، توجه به ارتباط با مردم و محدود نکردن این ارتباط به ملاقات‌های مردمی و حضور میدانی در محلات خصوصاً محلات کم برخوردار و محروم و بر پایی میز خدمت در این مناطق و رعایت اخلاق و تکریم مراجعین از دیگر مواردی بود که  عتباتی به عنوان سیاست‌های کاری دادگستری استان مورد تاکید قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان در جمع بندی سخنان خود توجه به تکمیل تحقیقات در دادسرا و تحقیقات مقدماتی، لزوم رعایت نظم و انضباط کاری، نظارت بر عملکرد شعبه و دفتر، انعکاس اخبار مهم به مرکز استان و اطلاع رسانی این اخبار از طریق روابط عمومی دادگستری استان، رصد پرونده‌های مهم و ورود دادستانی در این پرونده ها، تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوق، بازدید از واحد‌های تولیدی در عمل به فرمان مقام معظم رهبری در تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین و تقویت کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری و هماهنگی در برگزاری جشن گلریزان اشاره و مورد تاکید قرار داد.

در ادامه این نشست مجیدی دادستان مرکز استان نیز با اشاره به اولویت‌هایی که از سوی ریاست معظم قوه قضاییه و دادستانی کل کشور مطرح شده، به مواردی که لزوم رعایت آن‌ها ضروری است، از جمله لزوم نظارت بر ضابطین قضایی و بازدید مستمر از کلانتری‌ها، استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف و مددکاری‌های اجتماعی در کاهش ورودی پرونده ها، توجه به صلاحیت‌ها در ارجاع پرونده ها، توجه به احقاق حقوق عامه و حفاظت و صیانت از بیت المال و منابع طبیعی با پای کار آوردن دستگاه‌های متولی پرداخت و در این موارد راه‌کار‌هایی را ارائه کرد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین گل حسینی رئیس دادگستری میاندوآب حضور عتباتی، معاونین قضایی و قضات حوزه‌های قضایی جنوب استان را خیر مقدم و زارع معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان گزارشی از عملکرد حوزه‌های قضایی ارائه و سپس حجت الاسلام والمسلمین محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان، حاتمی رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، صمدی معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان، بخشی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، محمد علی‌نژاد معاون قضایی، محمد زاده معاون عمرانی، مالی و پشتیبانی دادگستری استان به بیان بخش دیگری از سیاست‌های استان در حوزه مسئولیت خود پرداختند و سپس بنائی رئیس دادگستری مهاباد و کشاوری رئیس دادگستری سردشت به عنوان نمایندگان قضات جنوب استان هر یک به بیان مشکلات و مسائل و نیازمندی‌ها پرداختند.

همایش قضات استان که با رعایت مسائل شرعی ماه صیام برگزار می‌شد پس از ۴ ساعت به پایان رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضاییه دادگستری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قوه قضاییه دادگستری رئیس کل دادگستری دادگستری استان حوزه های قضایی قضایی استان قوه قضاییه جنوب استان حل اختلاف پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۷۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در شورای معاونین (شورای برنامه ریزی) دادگستری کل استان کرمان گفت: شورا‌های حل اختلاف جنوب استان کرمان طی پارسال مجموعا به ۶۰ هزارو ۸۹۳ فقره پرونده رسیدگی کرده اند و درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شورا‌های حل اختلاف جنوب استان طی پارسال ۳۵ درصد است.

وی افزود: طی پارسال ۶۱ هزارو ۱۷۹ فقره پرونده به شعب شورا‌های حل اختلاف در ۹ حوزه قضایی جنوب استان کرمان وارد و ۶۰ هزار و ۸۹۳ فقره پرونده با سازش مختومه شده است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان کرمان به فعالیت شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و منوجان اشاره و بیان کرد: طی پارسال ۳۷۷ پرونده به این شورا‌های حل اختلاف وارد و ۳۸۰ پرونده مختومه شده که از این تعداد ۳۴۶ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: طی پارسال تعداد ۳۸ زندانی با کمک شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان از زندان‌های جنوب استان کرمان آزاد و ۱۱ فقره پرونده قتل به سازش منجر شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن اشاره به فلسفه تشکیل شورا‌های حل اختلاف، اولویت اول در نهاد مذکور را زمینه سازی برای اصلاح ذات البین اعلام و از تلاش صادقانه همکاران قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود