Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@05:10:09 GMT

پیشرفت ۸۴درصدی پروژه راه‌آهن اردبیل به میانه+عکس

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۸۹۰۱

پیشرفت ۸۴درصدی پروژه راه‌آهن اردبیل به میانه+عکس

صدیف بدری از پیشرفت ۸۴ درصدی فاز بهره‌برداری کل پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما، صدیف بدری ظهر امروز در جریان بازدید میدانی از پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی زیرسازی کل مسیر حدود ۹۱ درصد و فاز بهره‌برداری کل پروژه حدود ۸۴ درصد است و این بازدید با هدف تعیین برنامه زمان‌بندی دقیق برای اتمام پروژه انجام گرفته و موارد لازم به پیمانکاران قطعات توصیه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل را اولویت‌دار ترین مطالبه مردم استان بیان کرد و گفت: در بازدید قبلی پیشرفت مناسبی را شاهد نبودیم اما خوشبختانه با پیگیری‌هایی که داشتیم این دغدغه‌ها رفع شده و وزارت راه و شهرسازی قول مساعد داده تا پایان امسال بحث زیرسازی و ریل‌گذاری پروژه را به اتمام برساند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه مصوبات خوبی در سفر ریاست جمهوری در ارتباط با راه‌آهن اردبیل داشتیم، افزود: در سفر هیئت دولت به استان حدود ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شد و در کنار تلاش برای جذب اعتبار از سایر منابع، از دولت خواسته‌ایم تا این پروژه حتما پس از پایان به سمت پارس‌آباد تداوم یابد تا شاهد اتصال خط ریلی جنوب به شمال کشور از مسیر استان اردبیل باشیم.

سید حامد عاملی استاندار اردبیل  در حاشیه بازدید از بخشهای مختلف راه آهن اردبیل میانه با تشریح تحولات مرتبط با این پروژه در ماههای اخیر گفت: قبل از عید شرایط پیشرفت پروژه نامناسب بود به طوری که کار در برخی قطعات تقریبا تعطیل شده بود و یک سری نقاط بحرانی داشتیم و مقداری وضعیت راه آهن نگران کننده بود.

 وی افزود: بحمدلله در سفر ریاست محترم جمهوری پروژه راه آهن اردبیل بعنوان یکی از پروژه‌های مهم  مورد تصویب قرار گرفت و برای تامین مالی پروژه تصمیمات خوبی انجام شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: قرار بود قبل از عید بخشی از منابع مالی به پرژوه تزریق شود بحمدالله این کار صورت گرفت حتی بیشتر از منابعی که در نظر گرفته شده بود به صورت پول نقد و نه به صورت اوراق به پروژه تزریق شد و در بازدیدی که امروز در خدمت آقای خادمی(معاون وزیر راه و شهرسازی) و آقای بدری نماینده مردم اردبیل داشتیم تقریبا کل پروژه فعال است و نقاط بحرانی در حال برطرف شدن است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پروژه راه آهن اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۸۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: تمایل حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های مشارکتی، موجب شده ۳۱ پروژه در این منطقه باکاربری های مختلف اجرا شود که در حال حاضر بالاترین تعداد پروژه‌های مشارکتی را بین مناطق برخوردار است.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت ورود بخش خصوصی برای پروژه‌های شهری اظهار کرد: سالیانی است که شهرداری اصفهان تجربه همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در پروژه‌های خود را داشته و دلایل مختلفی موجب ادامه این روند در مدیریت‌های مختلف شهری بوده است.

وی افزود: کاهش هزینه یکی از راهکارهای بخش خصوصی است که از طرفی دیگر به‌دلیل نبود موانع پیش روی شرکت‌های خصوصی، سرعت اجرای پروژه بالا رفته، با تورم کمتری روبه‌رو شده و مقرون به صرفه است، ارتقای کیفی و به کار بردن خلاقیت‌ها و ایده‌های به روز پروژه‌ها از راهکارهای دیگری است که منافع عمومی را در پروژه‌ها به همراه خواهد داشت؛ همین موضوع موجب شده مدیران شهری پروژه‌های خود را با مشارکت بخش خصوصی همراه سازند.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به تعداد پروژه‌های مشارکتی تصریح کرد: در این منطقه ۳۱ پروژه مشارکتی با کاربری‌های تجاری، اداری، پارکینگ و مسکونی در دست اقدام دارد به‌صورتی که ۱۲ پروژه فعال، ۱۲ پروژه در مرحله اتمام، ۲ پروژه در مرحله صدور پروانه ساختمانی و ۵ پروژه در مرحله انعقاد قرارداد در دست دارد.

محمدحسینی ادامه داد: سال جاری ۶ پروژه مشارکتی با کاربری مسکونی در نظر گرفته شده که آماده معرفی به سرمایه‌گذاران است و با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران در این منطقه، روند جذب سرمایه‌گذار به سرعت انجام و پروژه‌ها عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه مشارکتی میخک گفت: این پروژه در محله خانه اصفهان خیابان شهید دوران واقع شده و در زمینی به مساحت ۹۰۲ با زیربنای ۳۸۷۹ مترمربع در حال احداث است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: با طراحی خوب این پروژه ۲۱ واحد مسکونی در نظر گرفته شده که پیشرفت ۵۵ درصدی داشته است.

کد خبر 748300

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است