Web Analytics Made Easy - Statcounter

در قالب یک نظرسنجی، پیش‌بینی ۱۰ کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار و شاخص کل بورس در هفته پیش رو گردآوری شده است.

در قالب سوالی سه گزینه‌ای از ۱۰ کارشناس  بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش رو که منتهی به چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ است، نظرسنجی صورت گرفت.

سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل بورس در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثبت. افزایشی

۲. بدون تغییر چشمگیر (کمتر از ۱ درصد)

۳. منفی. کاهشی

شما مخاطبان ایران اکونومیست می‌توانید نتیجه این نظرسنجی را در نمودار زیر مشاهده کنید.

همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است. 

نام کارشناس توضیحات کورش آسایش گزینه دوم. وضعیت بازار در هفته‌های گذشته بهتر و ارزش معاملات افزایش پیدا کرده است. همچنین اخبار مثبتی نیز روانه بازار شده بود، اما بازار یک مقدار نیاز به استراحت دارد تا بتواند به رشد خود ادامه دهد. فردین آقابزرگی گزینه دوم. افزایش عرضه سهام به دلیل شناسایی سود و کسب بازده کوتاه مدت را شاهد هستیم. اکبر ادهم گزینه اول. به علت در پیش بودن فصل مجامع، بالارفتن قیمت ارز، قیمت جهانی کامودیتی‌ها و افزایش حجم معاملات نسبت به هفته‌های گذشته، روند هفته آتی مثبت پیش‌بینی می‌شود. آرتا اسدی گزینه سوم. به سبب این که بازار رشد داشته و اکنون باید اصلاح داشته باشد. علیرضا تاجبر گزینه اول. شرایط سهام بسیار مناسب است. به خصوص در گروه‌های خودرو، پالایشی و فلزات اساسی. اصلاح قیمتی در هفته گذشته، روند صعودی این گروه‌ها را تسهیل کرده است. ندا رضایی گزینه دوم. با توجه به افزایش عرضه‌ها در روز چهارشنبه و شناسایی سود توسط برخی از معامله گران و رشد شاخص در هفته گذشته، انتظار اصلاح در روزهای اول هفته و جبران آن در اواخر هفته پیش‌بینی می‌شود. بابک سالاروند گزینه اول. آنچنان نقدینگی قابل توجهی وارد بازار نشده اما واکنش‌ها به اخباری که پیرامون خودرویی‌ها (واگذاری سهام به بخش غیر دولتی) می‌باشد. همچنین نرخ‌های جهانی و پیش‌بینی گزارش‌های خوب صنایع کامودیتی محور می تواند روند مثبت و افزایشی را برای شاخص کل متصور سازد. محمد خبری زاد گزینه دوم. بعد از رشد روزهای اخیر، نیاز به یک استراحت موقت در شاخص وجود دارد.  حسین مریدسادات گزینه دوم. با توجه به روند معاملاتى در روز چهارشنبه، مى‌توان ابتداى هفته را پر عرضه پيش‌بينى كرد. از سوى ديگر شاخص كل به محدوده مقاومتى معتبرى رسيده و بايد منتظر تقابل بين خريداران و فروشندگان در روز شنبه باشيم. علی ملک لی گزینه دوم. با توجه به ضعف شاخص در صعود و همچنین رسیدن آن به مقاومت تکنیکالی، انتظار نوسان کمی را در هفته آینده داریم.

با توجه به انتخاب ۶۰ درصدی گزینه دوم (بدون تغییر چشمگیر) و ۳۰ درصدی گزینه اول (مثبت، افزایشی) به احتمال زیاد بازاری متعادل و همراه با مثبت‌های اندکی را به ویژه در روزهای پایانی هفته شاهد باشیم.

لازم به ذکر است نتایج این نظرسنجی و تحلیل کارشناسان، نظر ایران اکونومیست نبوده و سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گزینه دوم گزینه اول پیش بینی شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۹۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هم اکنون در بازار آزاد ارز در میدان فردوسی تهران، معامله‌گران دلار را با قیمت ۶۱۵۰۰ از مردم خریداری می‌کنند و با قیمت ۶۲۵۰۰ تومان می‌فروشند.

معامله‌گران ارز می‌گویند نرخ ارز یک هفته است نزولی شده و بازار ارز از روند صعودی خارج شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد و ترس کاهش قیمت دلار، دارندگان ارزهای خانگی را روانه بازار کرده تا قبل از افت بیشتر قیمت‌ها اقدام به فروش کنند.

دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟

در همین حال در کانال‌های تلگرامی و در معاملات موسوم به فردایی، قیمت فروش دلار به ۶۱۴۰۰ تومان هم رسیده است.

فعالان بازار ارز با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار غیررسمی ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته است، پیش‌بینی کردند که همین روند کاهشی در هفته جاری ادامه داشته باشد.

کد خبر 847439 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟
  • توقف رشد صنایع بزرگ؟
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس