Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@11:30:36 GMT

ابراز خرسندی نواز شریف از حکم دادگاه عالی پاکستان

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۰۰۰۳

ابراز خرسندی نواز شریف از حکم دادگاه عالی پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر، نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان در تماس تلفنی با روزنامه الریاض در محل اقامتش در لندن گفت:حکم دادگاه که انتظارش طول کشید، به جنجالی پایان داد که دولت عمران خان به پا کرده و قانون اساسی را دستکاری کرده و دولت را ربوده بود.

شریف ادامه داد: به مردم پاکستان به خاطر پیروزی بر کسانی که می خواستند کار دموکراتیک را خراب کنند و توانایی ها و دستاوردهای کشور را نادیده بگیرند، تبریک می گوییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مرحله آتی آسان نخواهد بود، ادعا کرد که «بعد از سلب اعتماد دولت عمران خان و دستیابی مخالفان به رای اعتماد مجلس، برادرش شهباز شریف مرحله آتی را به عنوان نخست وزیر پاکستان اداره خواهد کرد».

از سوی دیگر مولانا فضل الرحمان رهبر حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل الرحمان، شهباز شریف رییس حزب اتحادیه اسلامی و برادر نواز شریف و بیلاوال بوتو زرداری، رهبر حزب مردم پاکستان دیروز در اظهاراتی در گفتگو با شبکه های ماهواره ای پاکستانی، از تصمیم دادگاه عالی استقبال و تاکید کردند که «دادگاه عالی، دموکراسی و قانون اساسی را به مسیر درست آن بازدگردانده است».

مخالفان دولت پاکستان امروز(جمعه) با شادی پراختند و امروز را جمعه شکر برشمردند.

گفتنی است دولت عمران خان، نخست وزیر پاکستان روند تحقیقات درباره فساد رهبران سیاسی این کشور را از زمان رسیدن به نخست وزیری در سال ۲۰۱۸ تسریع کرد. در همین راستا نواز شریف و برادرش شهباز در پرونده های فساد تحت تعقیب قرار گرفتند.

دادگاه عالی پاکستان که بزرگترین نهاد قضایی در این کشور محسوب می شود و تصمیمات آن الزام آور است، دیروز (پنج شنبه) تصمیم جلسه پارلمان مبنی بر لغو رای عدم اعتماد به عمران خان نخست وزیر این کشور که سوم آوریل جاری گرفته شد را باطل کرد.

دادگاه عالی پاکستان به این امر بسنده نکرد و تصمیمات عارف علوی رئیس جمهور این کشور مبنی بر انحلال دولت و پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام را که به پیشنهاد نخست وزیر ارائه شده بود، باطل دانست. دادگاه همچنین تصمیم گرفت فردا(شنبه) جلسه مجلس را برای طرح موضوع رای اعتماد به دولت عمران خان تشکیل دهد.

ناظران، تصمیم دادگاه عالی پاکستان را ضربه بزرگی به عمران خان و حزبش(جنبش انصاف) توصیف می کنند که نه تنها منجر به رای عدم اعتماد به دولتش می شود بلکه احتمال شکستش در انتخابات زودهنگام را که مطمئنا در پایان سال جاری برگزار می شود، تقویت می کند.

کد خبر 5462158

منبع: مهر

کلیدواژه: عمران خان نواز شریف پاکستان اوکراین روسیه جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین عراق فلسطین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا لبنان عربستان سعودی ایران سوریه ترکیه دادگاه عالی پاکستان دولت عمران خان نواز شریف نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۰۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بابک پورقهرمانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در دیدار با هادی خرسندی، رئیس جدید جهاد کشاورزی شهرستان مراغه با معرفی ظرفیت‌های کشاورزی، دامی و شیلات این واحد دانشگاهی اظهار کرد: واحد مراغه با دارا بودن ۵۰ هکتار اراضی دیم، ۸ هکتار اراضی آبی، ۱۲ هکتار باغ و حدود ۳ هکتار مجتمع دام‌پروری آماده مشارکت در اجرای طرح‌های خلاقانه، دانش‌بنیان، فراسودمند و ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات است.
 
وی با ابراز خرسندی از وجود مرکز تحقیقات دیم در این شهرستان عنوان کرد: فعالیت چنین مراکزی با محور مدیریت جهاد کشاورزی در کنار مراکز آموزش عالی می‌تواند راهگشای اصلاح و بهینه‌سازی ارقام محصولات کشاورزی منطقه باشد.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه بیان کرد: سرای نوآوری محصولات فراسودمند کشاورزی و دامی این واحد دانشگاهی با پشتوانه استادان در گروه کشاورزی و دام‌پروری با تکیه‌بر سند تحول و تعالی دانشگاه از دانش‌آموختگان این حوزه برای مشارکت در طرح‌های نوین این حوزه دعوت به همکاری کرد.

دانشگاه آزاد پل ارتباطی بین تولیدکنندگان علوم و فعالان حوزه کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه نیز با مؤثر خواندن وجود رشته‌های تحصیلی کشاورزی، باغبانی و دام‌پروری در دوره تحصیلات تکمیلی گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی مراغه می‌تواند پل ارتباطی بین تولیدکنندگان علوم و فنون به‌روز این حوزه با کشاورزان و دامداران منطقه بوده و در ترویج یافته‌های جدید دانشمندان و محققان نقش مؤثری ایفا کند.
 
هادی خرسندی تعامل و بین دانشگاه، حوزه کشاورزی و صنعت را لازمه پیشرفت و توسعه شهرستان عنوان کرد و همکاری بیش‌ازپیش این حوزه‌ها را خواستار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارسال نامه پیشنهادی شورای عالی تشکل‌های ورزشی به رئیس جمهور+عکس
  • حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است
  • استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات
  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • شیرازی‌ها به دادگاه عالی ورزش شکایت می‌کنند/ تیم مهمان نباید تاوان برگزار نشدن بازی را بدهد