Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به بلاتکلیف بودن تعداد کمی از دانشجویان اخراجی گفت: پرونده‌ دانشجویان اخراجی رشته پزشکی توسط تیم حقوقی کمیسیون "موردی" بررسی می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست از زنجان، مشکلات تقلب در کنکور رشته پزشکی و دعوت مجدد برخی از دانشجویان برای آزمون مجدد طی چند ماه اخیر حواشی زیادی را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته مشکل اکثر این دانشجویان با ورود کمیسیون اصل 90 و تغییراتی که در سازمان سنجش رخ داد حل شده ولی همچنان مشکل حدود 100 دانشجو در اقصی نقاط کشور به قوت خود باقی مانده است.

البته این دانشجویان معتقد هستند که سازمان سنجش هیچ گونه ابزار تقلبی را از آنان نگرفته و حتی هیچ گونه صورتجلسه‌ای مبنی بر انجام تقلب صورت نگرفته است؛ از سوی دیگر این دانشجویان بر این باور هستند اگر سازمان سنجش معتقد است که برخی دانشجویان تقلب کرده‌اند پس چرا اجازه ثبت نام و ادامه تحصیل به افراد متقلب داده است.

با تمام این‌ها، این دانشجویان برای پیگیری حل مشکلاتشان شکایت خود را از سازمان سنجش به کمیسیون اصل نود مجلس در سال گذشته ارائه کردند و کمیسیون هم تحقیقات خود را برای حل این مشکل آغاز کرد.

در همین راستا حجت‌الاسلام حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: متأسفانه این مشکل از سازمان سنجش دولت قبل به وجود آمده و همین موضوع سبب شده که بسیاری از دانشجویان رشته پزشکی در کشور با مشکل مواجه شوند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: طبق ماده 11 قانون ، سازمان سنجش اجازه ندارد به دلیل تقلب و یا احتمال تقلب در کنکور 'دانشجویان' را با رای هیـأت بدوی به آزمون مجدد دعوت کند؛ البته سازمان سنجش فقط در صورتی می‌تواند افراد را به خاطر تقلب به آزمون مجدد دعوت کند که آن‌ها داوطلب باشند و هنوز تحصیل خود را آغاز نکرده باشند.

وی با بیان اینکه برخی از دانشجویان پزشکی که حتی برخی از آن‌ها پنج ترم از حضور آن‌ها در دانشگاه می‌گذرد و به خاطر احتمال تقلب در کنکور پزشکی، به آزمون مجدد دعوت شدند، گفت: با وزیر علوم و سازمان سنجش چندین بار در سال گذشته جلساتی برگزار شد و مسئولان مربوطه خصوصاً رئیس سازمان سنجش وعده حل مشکل این دانشجویان را داد.

حجت‌الاسلام شجاعی تأکید کرد: این مشکل برای دانشجویان اخراجی و حتی خانواده‌هایشان استرس، اضطراب و نگرانی به وجود آورده و باید هرچه سریعتر این مشکل حل شود. اگر سازمان سنجش ابزاری را برای تقلب دانشجویان دارد باید هرچه سریعتر ارائه دهد و در غیر اینصورت مشکل دانشجویان مابقی را حل کند.

وی در ادامه از تشکیل تیم حقوقی کمیسیون اصل نود برای پیگیری مشکل دانشجویان خبر داد و گفت: این تیم حقوقی موظف است پرونده دانشجویان را موردی بررسی و نتیجه را به کمیسیون ارائه دهد. امیدواریم این مشکل هرچه سریعتر حل و فصل شود.

البته چندی پیش عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش در خصوص این موضوع به خبرنگار گفت: تمام مواردی که شبهه وارد شده بود بررسی و حل شد و تعدادی معدود که محکوم شده به دلیل دلایل محکم و یا افرادی هستند که سال‌های قبل محکوم شده و دیوان هم محکوم کرده است و بنابراین این تعداد در حوزه تصمیم‌گیری نیست و عمدتاً دچار تخلف قطعی هستند.

س

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کمیسیون اصل نود مجلس دانشجویان اخراجی رئیس کمیسیون سازمان سنجش رشته پزشکی آزمون مجدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۰۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است

دکتر سیدمجید غضنفری گفت: البته در سال های قبل شماری افراد مبتلا به مالاریا در غرب خراسان شناسایی شده بودند که خوشبختانه با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.

اخیرا رییس اداره کنترل بیماری‌های منتقله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته بود که برای اولین بار مواردی از مالاریا در استان‌های همدان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، محدوده دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در غرب خراسان رضوی و برخی دیگر از مناطق پاک کشور، ثبت شده است که همگی مالاریای وارده و غیربومی بوده‌اند و همگی مسافرت‌های مرزی به مناطق جنوب شرقی داشته‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می شود.

وی افزود: این بیماری می تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.

وی گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه موارد فوق در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی از جمله رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی و... به این مناطق رفت و آمد می کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر غضنفری یادآوری کرد: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.

وی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.

 دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیش از هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۶ بیمارستان، ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، همچنین ۱۹۵ خانه بهداشت به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • تقلب در کنکور سراسری صفر است 
  • تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • رییس سازمان سنجش : برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند
  • خبر عجیب رییس سازمان سنجش: کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: برخی ابزار‌های جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند
  • بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی