Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی جمعه شب در نشست محفل قرآنی که باحضور جمعی از اهالی روستای مردم احمد آباد برگزارشد، قرآن را ذکری از جانب خداوند در برابر غفلت دانست و افزود: قرآن کتاب زندگی و الهام بخش فرهنگ و تمدن بشریت است

وی با تاکید بر اینکه انسان غافل، از خدا بی خبر است، افزود: این نوع انسان دست به هر خطایی می زند اما اهل ذکر که با قرآن مانوس هستند، جز در مسیر توحید و هدایت حرکت نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تصریح کرد: ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است باید ماه تمرین و ممارست برای انس با قرآن بویژه در مساجد باشد زیرا ترویج قرآن باید مسجد محور باشد و مساجد جایگاه خود را به عنوان بزرگترین شبکه قرآنی در کشور به دست بیاورند.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند نقشی فراتر از وضع موجود برای مساجد از جمله آنها ایجاد کرسی های قرائت و تلاوت داشته باشد.

 وی یاد آورشد: همچنین باید استعداد جوانان خوش ذوق وخوش صدا را به سمت آواهای قرآنی سوق داد تا با قرائت زیبا و صوت والحان، هنر قدسی قرائت های حیرت انگیز را به نمایش گذارند.

امام جمعه ابرکوه در ادامه به فرایند عظمت ماه مبارک رمضان اشاره و خاطر نشان کرد: عظمت این ماه مربوط به نزول قرآن است و سپس روزه را شامل می شود، بنابراین باید از این فرصت برای اصلاح و بازسازی استفاده کرد.

در محافل های قرآنی بیش از هشت هزار نفر شرکت دارند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه نیر در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: از آغاز ماه مبارک رمضان تاکنون ۲۵۰ محفل انس با قرآن در مساجد، بقاع متبرکه، تکایا، محافل مذهبی و حتی در منازل مردم مومن این شهرستان دایر است.

حجت الاسلام شیخ حسین فلاح زاده با اشاره به گذشت ۲ سال از شیوع بیماری کرونا و سیر نزولی این بیماری افزود: در ماه مبارک رمضان امسال محافل و جلسات قرآنی رونق خاصی در این شهرستان به خود گرفته است.

رئیس تبلیغات اسلامی ابرکوه ادامه داد: در مجموع در این محافل و نشست های قرآنی بیش از هشت هزار و۲۰۰ نفر شرکت دارند.

این کارشناس قرآنی یاد آورشد: در ۳۰ مسجد تفسیر سوره های لقمان و حجرات  قرآن هم با شرکت ۵۰۰ نفر توسط روحانیان و ائمه جماعات مساجد برگزار می شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها هیئت مذهبی ابرکوه قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هیئت مذهبی ابرکوه قرآن کریم هیئت مذهبی ابرکوه قرآن کریم ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در اختتامیه یازدهمین همایش سراسری مسئولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر که امروز در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی شهر مقدس قم برگزار شد از سند راهبردی جامعه قرآنی عصر به‌عنوان مهم‌ترین سند بالادستی جامعه قرآنی عصر که باید فعالی‌ها منطبق با آن باشد رونمایی شد.

در مقدمه این سند آمده است که این سند بر اساس تعالیم قرآن و عترت و در راستای تحقق منویات امامین انقلاب اسلامی در مسیر اجرای اسناد بالادستی قرآنی همچون منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور طراحی و تدوین شده است در بخش آرمان این سند چنین بیان شده است که ایمان، انس و التزام عملی آحاد مردم به قرآن کریم در راستای تحقق جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی آرمان جامعه قرآنی عصر است.

جامعه قرآن عصر در این سند راهبردی مأموریت گفتمان‌سازی و بسترسازی برای نقش‌آفرینی مجموعه‌ها، گروه‌ها و عناصر قرآنی در راستای تسریع حرکت عمومی و تشکیل جبهه مردمی در عرصه قرآنی با محوریت جریان‌های حلقه‌های میانی را برای خود تعریف کرده است تا به چشم‌انداز تشکیل جبهه قرآنی متشکل از حداقل یک میلیون هسته قرآنی برای ده میلیون مخاطب در افق ۱۴۱۴ ایران اسلامی برسد.

راهبردهای سند جامعه قرآنی عصر شامل ترویج گفتمان حرکت عمومی با محوریت قرآن کریم، نگهداشت و تقویت شبکه فعالان، مجموعه‌ها و زیرساخت‌های پشتیبان زیست‌بوم قرآنی کشور برای پشتیبانی از حرکت عمومی و بسترسازی برای تشکیل گسترش و تقویت جریان‌های حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با محوریت جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی در عرصه قرآنی است.

سیاست‌هایی که در این سند تعریف شده است شامل ستادی عمل‌کردن و سازمانی نشدن، استمرار، اثرسنجی، خودسازی، آفت شناسی مستمر، پرداختن به اولویت‌ها و پیوست کار فرهنگی اجتماعی می‌شود که الزاماتی از جمله شناخت صحنه، جهت‌گیری تمدنی، امید آفرینی، راهکارهای عملی و تعامل و هم‌افزایی را به همراه دارد.

کد خبر 6089231 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • اعلام مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته جاری‌
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • تاکنون ۱۰۰ هزار جلد مصحف شریف در طرح ملی نورباران جمع آوری شده است