Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناسا با انتشار تصاویری در صفحه اینستاگرام خود از کاربران پرسید: آیا می‌توانید حدس بزنید کدام سه شهر از شهرهای لیگ برتر بیسبال در میان این عکس‌های ثبت شده از فضا قرار دارند؟

به گزارش ایران اکونومیست، ناسا در ادامه نوشت: این تصاویر تنها بخش کوچکی از تصاویر ثبت شده از ایستگاه فضایی بین‌المللی توسط فضانوردان ناسا برای جشن گرفتن روز افتتاحیه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویر اول توسط "راجا چاری" از استادیوم تیم مورد علاقه‌اش ثبت شده است و دو تصویر دیگر توسط "تری ویرتز" (Terry Virts)، فضانورد سابق ناسا به عنوان بخشی از مجموعه "ISSPlayBall" گرفته شده‌اند. "ویرتز" که یک هوادار مادام‌العمر بیسبال بوده است، در حالی که در مدار حدود ۲۵۰ مایلی بر فراز زمین می‌چرخید، از تمام ۲۸ شهر با استادیوم لیگ برتر بیسبال (MLB) در طول حضور خود در فضا طی ماموریت‌های اکسپدیشن ۴۲ و ۴۳ عکس گرفت.

ثبت این نماهای فوق‌العاده از زمین به لطف اتاقک دیداری ایستگاه فضایی بین‌المللی موسوم به "کوپولا" (Cupola) امکان‌پذیر شده است. "کوپولا" یک پنجره‌ی ۳۱ اینچی (۷۹ سانتی‌متر) ‌و بزرگ‌ترین پنجره در فضا تا کنون است که "ویرتز" از آن برای ثبت این تصاویر استفاده کرده است.

"کوپولا" تنها برای ثبت تصاویر جذاب از فضا استفاده نمی‌شود. خدمه ایستگاه فضایی با استفاده از دوربین‌های دستی از این پنجره برای گرفتن تصاویری برای تحقیقات "Crew Earth Observations"  استفاده می‌کنند که تغییرات سیاره ما در طول زمان را ثبت می‌کند و از تحقیقات علمی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر آن به نظارت بر رویدادهای پویا مانند طوفان، سیل و فوران‌های آتشفشانی کمک می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: لیگ بیسبال ، ناسا ، ایستگاه فضایی بین المللی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: لیگ بیسبال ناسا ایستگاه فضایی بین المللی ایستگاه فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان

دادستان عمومی و انقلاب شهر قوچان گفت: شامگاه سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت حادثه انفجار یک منزل مسکونی در شهر قوچان منجر به فوت یک نفر شد.

حسن همتی‌فر، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در تشریح این حادثه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: یک واحد منزل مسکونی در خیابان شهید واقفی شهر قوچان در پی بروز حادثه انفجاری تخریب شده است.

وی با بیان اینکه در نخستین لحظات بروز این حادثه نیروهای آتش‌نشانی در صحنه حاضر شده و آتش حاصل از انفجار را مهار کردند، افزود: نیروهای خدماتی در حال حاضر در حال آواربرداری از محل حادثه هستند.

دادستان عمومی و انقلاب شهر قوچان با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، گفت: متأسفانه در پی بروز این حادثه یک نفر ساکن منزل مسکونی فوت کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک کشته و 3 مصدوم در انفجار منزل مسکونی در خرمشهر انفجار منزل مسکونی در شیراز با یک کشته و سه مصدوم

دیگر خبرها

  • شاید ما در حال حاضر در یک جنگ جهانی هستیم!
  • ناسا پس از نیم‌قرن نقشه آبی زمین را دوباره ترسیم کرد/ عکس
  • چرا حضور مجدد انسان در ماه سخت است؟
  • یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • ناسا یک پیام از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین دریافت کرد
  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • انتقال پیام صوتی به قمر مشتری به شکل موج‌های بصری
  • تصاویر تلسکوپ فضایی وب از یک سحابی در فاصله ۱۳۰۰ سال نوری
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود