Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@03:28:06 GMT

ثبت بزرگترین زمینلرزه‌ها در "گتوند" خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۱۴۶۵

ثبت بزرگترین زمینلرزه‌ها در 'گتوند' خوزستان

در هفته گذشته گتوند استان خوزستان با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ لرزید.

به گزارش ایران اکونومیست، در هفته گذشته گتوند استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ را تجربه کرد و فین استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ و سالند استان خوزستان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۸ لرزیدند.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۱۳ فروردین

در شوقان استان خراسان شمالی زلزله ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷، در قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله ۲.۹ و در خوسف استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

یکشنبه ۱۴ فروردین

فارغان استان هرمزگان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۳ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۶ کیلومتری فارغان، ۳۴ کیلومتری فین و ۴۹ کیلومتری سرگز این استان بوده است.

ازگله استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۷ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۳ کیلومتری ازگله و ۳۴ کیلومتری تازه آباد این استان گزارش شد.

در خضری دشت بیاض استان خراسان جنوبی زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۴ کیلومتری خضری دشت بیاض و ۲۰ کیلومتری نیمبلوک استان خراسان جنوبی و ۱۷ کیلومتری کاخک استان خراسان رضوی گزارش شد.

در لیسار استان گیلان زلزله ۲.۶ و در کنارتخته استان فارس زلزله ۲.۹ رخ داد.

دوشنبه ۱۵ فروردین

در بیضای استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۲.۹ و در زرآباد استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۶ و ۲.۵ گزارش شد.

در نهبندان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داده است و کانون آن در ۱۵ کیلومتری بیضا، ۲۹ کیلومتری رامجرد و ۳۰ کیلومتری کامفیروز  این استان گزارش شد.

سه‌شنبه ۱۶ فروردین

در سطر استان کرمانشاه زلزله ۲.۶، در ساوه استان مرکزی زلزله ۲.۵، در جیرفت استان کرمان زلزله ۲.۶ و در بهاباد استان یزد زلزله ۲.۹ رخ داد.

چهارشنبه ۱۷ فروردین

شنبه استان بوشهر با زلزله ۲.۵، بیضای استان فارس با زلزله ۲.۷ و رازقان استان مرکزی با زلزله ۲.۵ لرزیدند.

پنجشنبه ۱۸ فروردین

در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۹ رخ داد.

گتوند استان خوزستان با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید وکه کانون آن در ۱۲ کیلومتری گتوند، ۱۸ کیلومتری سالند و ۲۶ کیلومتری چغامیش این استان بوده است.

در سالند استان خوزستان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد که کانون آن در ۱۵ کیلومتری سالند، ۱۷ کیلومتری گتوند و ۲۸ کیلومتری چغامیش این استان گزارش شد.

فین استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۴ کیلومتری را تجربه کرد که کانون آن در ۲۴ کیلومتری فین، ۴۴ کیلومتری قلعه قاضی و ۴۵ کیلومتری فارغان این استان بوده است.

جمعه ۱۹ فروردین

در بهاباد استان یزد زلزله ۲.۵، در میداود استان خوزستان زلزله ۲.۵، در صالح‌آباد استان ایلام زلزله ۳.۷ در عمق 9 کیلومتری زمین، در کشیت استان کرمان زلزله ۳.۲ در عمق ۵ کیلومتری زمین و در قطور استان آذربایجان غربی زلزله ۳.۸ در عمق ۶ کیلومتری زمین به ثبت رسید.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: زمین لرزه ، رخدادهای لرزه‌ای در هفته گذشته ، خوزستان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: زمین لرزه رخدادهای لرزه ای در هفته گذشته خوزستان زلزله ای به بزرگای ۳ عمق ۱۰ کیلومتری استان خوزستان استان خراسان خراسان جنوبی کانون آن ۵ کیلومتری ۴ کیلومتری هفته گذشته زلزله ۲ ۵ زلزله ۲ ۹ زلزله ۲ ۶ گزارش شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۱۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید

حجت الااسلام فتحی نیا، امام جمعه گتوند گفت: اگر آرامش، لذت و خوشحالی حقیقی را بخواهیم باید مسیری را برویم که شهدا رفتند، برگزاری یادواره شهدا نیاز ماست و ما نیاز داریم به زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا 

سردار حاجتی مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: ابرقدرت‌های دنیا به خاک ما حمله کردند، و فرزندان این آب و خاک در عملیات‌های مختلف مثل والفجر ۸ آنها را زمین زدند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک این سرزمین را جدا کنند.

در ۳۱ شهریور سال ۵۹ ارتش بعث عراق آمده بود که سه ساعته خرمشهر را تصرف کند و گفته بودند آمده‌ایم که بمانیم، سه روزه خوزستان را تصرف خواهیم کرد و ۷ روزه جمهوری اسلامی را ساقط، ولی کاری از پیش نبردند، چون خدا خواست که این کشور و انقلاب بماند.

یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز شهرستان گتوند شامگاه سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، با حضور سردار حاجتی مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های اسلامی خوزستان، امام جمعه و فرماندار شهرستان گتوند، بخشدار مرکزی و بخشدار بخش عقیلی مسئولان ادارات، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مردم شهید پرور شهرستان گتوند در محل ناحیه مقاومت گتوند برگزار گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • زلزله این استان را لرزاند
  • سومین یادواره ۳۵۷ شهید گتوند برگزار گردید
  • کرمان باز هم لرزید | زلزله ۴.۷ ریشتری در فاریاب
  • فاریاب کرمان لرزید
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب را لرزاند
  • زمین لرزه ۴.۷ ریشتری در فاریاب استان کرمان
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند
  • وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید
  • زلزله سیرچ را لرزاند؛ اعزام ۲ تیم امدادونجات به منطقه
  • یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید