Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@11:58:40 GMT

وقتی پای دانش به تولیدات و بازار باز می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۲۱۴۶

وقتی پای دانش به تولیدات و بازار باز می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی با تاکید بر نقش دانش در تولیدات، گفت: در بخش مشاغل خانگی، جهاددانشگاهی مجری طرح ملی مشاغل خانگی شد که با هدف الگوی جدید برای استانداردسازی تولید محصولات و دسترسی بیشتر تولیدکنندگان مشاغل خانگی به بازارهای مختلف و سازماندهی آنها اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اضافه شدن واژه دانش بنیان به تولید و اشتغال آفرینی در شعار سال، مقوله‌ای بسیار هوشمندانه و حساب شده بوده و چندین سال است محوریت تولید قرار گرفته که در صورت گسترش و تامل در این موضوع می‌توان شاهد تولید انبوه و با کیفیت، متناسب با نیاز روز بازار و کاهش قیمت تمام شده باشیم.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد:  استفاده از واژه دانش بنیان در تعیین شعار سال  توسط رهبری، میزان توجه ویژه ایشان به مبحث دانشگاهی و دانش‌بنیان را نشان می‌دهد که با توجه به این موضوع شاهد خلاقیت و نوآوری در تولید محصول خواهیم بود.

وی ادامه داد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  و توسط جهاددانشگاهی به عنوان نهاد توسعه ای و مداخله گر در حوزه اشتغال در حال انجام است.

ابراهیمی تصریح کرد: در بخش مشاغل خانگی، جهاددانشگاهی مجری طرح ملی مشاغل خانگی شد که با هدف الگوی جدید برای استانداردسازی تولید محصولات و دسترسی بیشتر تولیدکنندگان مشاغل خانگی به بازارهای مختلف و سازماندهی آنها بود که البته به محصولات جدید و ترکیبی دست یافتیم که مورد اقبال بازار قرار گرفته و متناسب با نیاز بازار و مبتنی بر مطالعات بوده که این روند هم همچنان در حال جریان است.

وی بیان کرد: هدف در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که الگویی از شکل گیری فعالیت‌های شبکه‌ای در کسب و کارهای خرد و کوچک بوده، این است که با انجام فعالیت‌های شبکه‌ای تمامی اجزای زنجیره ارزش هریک از مشاغل مزیت دار خانگی استان که در این طرح هستند، نقشی را ایفا کرده و دلال و واسطه‌ها از این حوزه حذف شوند.

ابراهیمی یادآور شد: سعی می‌کنیم با مبنای دانش در تولیدات پیش رویم؛ این دانش صرفا مختص تولید نیست و در طراحی و شناخت بازار و جامعه هدف نیز همچون گذشته متمرکز خواهیم شد تا تولید با کیفیت مبتنی بر مطالعات شکل گرفته و به اشتغال بیشتری در حوزه مشاغل خانگی برسیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ايسنا جهاددانشگاهی خراسان جنوبی دانش بنیان تولیدات بومی مشاغل خانگی طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۲۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی

معصومه مهربان گفت: درحال حاضر فرآورده‌های غذایی بدون گلوتن در کشور به میزان بسیار محدود تولید می‌شود، بیماران مبتلا به سلیاک در صورت مصرف نان و کیک و سایر مواد غذایی دارای گلوتن دچار حملات این بیماری خواهند شد.

وی با بیان اینکه امروزه امنیت غذایی یکی از ارکان پیشرفت و توسعه در دنیا است، تصریح کرد: از همین رو گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار به ویژه در حوزه فرآورده‏‌های حاصل از غلات و شبه غلات (کینوا) کم آب‌بر، برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی عنوان کرد: آرد بدون گلوتن مخصوص بیماران سلیاکی غنی از فیبر و پروتئین، امگا ۳ و امگا ۶ و آنتی‌‏اکسیدان‏‌های طبیعی است که برای سایر افراد از جمله کودکان، نوجوانان، سالمندان، ورزشکاران و ... نیز توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی