Web Analytics Made Easy - Statcounter

قغال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با شعارهای دولت رئیسی و القابی که برای آن مطرح می شود مثل «دولت محرومان» اظهار کرد: اداره کشور به فضایی رقابتی احتیاج دارد و چنانچه این فضا بین احزاب، گروه ها و سازمان ها بوجود بیاید طبیعی است که کارآمدترین افراد در یک نظام رقابتی برای سیستم اجرایی کشور مشخص و به کار گرفته شوند ولی وقتی فضای رقابتی در کشور بسته شود، طبیعی است که بستر چاپلوسی، تملق و ظاهر اندیشی در نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیرنده بوجود می آید و خود به خود، بستر ناکارآمدی را در نهاد اجرایی و دولت بوجود می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در دولت نهم و دهم در دوره معجزه هزاره سوم بحث یک دست شدن نهادهای قدرت را در کشور شاهد و ناظر بودیم و عوارض آن دوره را در طول چندین سال گذشته دیدیم که تبعات بسیاری را برای کشور به بار آورد. ما آن یکدستی را در دولت سیزدهم شاهد هستیم و بخش بزرگی از کارگزاران این دولت در دولت های نهم و دهم ایفای نقش کرده اند. می بینیم که این دولت حتی از دولت های نهم و دهم نیز ناکارآمدتر است و از نظر اجرایی ضعیف تر ظاهر شده است.

انصاری تاکید کرد: اگر امکان نقد و کنش گری بین عناصر سازنده کشور را از بین ببریم طبیعی است که روز به روز به ناکارآمدی اضافه می شود و شرایطی در کشور ایجاد می‌شود که روز به روز شاهد آن هستیم. کشور ما از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است اگر زمینه رقابت در کشور به وجود بیاید و امکان حضور افراد توانمند در فعالیت های اجرایی فراهم شود، امکان حل مشکلات کشور در میان مدت فراهم می شود و شرایط مطلوبی در جامعه بوجود می آید.

بیشتر بخوانید:

ایمن آبادی : مردم از عملکرد دولت رئیسی در عذاب هستند /کسانی که انتخابات را مهندسی کردند، اکنون پاسخگو باشند فعال سیاسی : مهم‌ترین چالش دولت سیزدهم بی‌برنامگی است / وعده هایی مثل محو فقر مطلق ، گویای نبود برنامه است

او ادامه داد: بخش عمده اقدامات دولت دوم روحانی مشکل زا بود چون تصمیمات جای دیگری گرفته می شد و اجازه کنشگری داده نمی شد. در مساله برجام علی رغم اینکه کار آماده امضا بود و دولت پیش می توانست، توافق را امضا کند اما بسیاری از نیروها و ابن الوقت هایی که منتظر گرفتن دولت سیزدهم بودند، می خواستند این امتیاز را در اختیار خود بگیرند و در آینده سیاسی خود مطرح کنند از این رو چوب لای چرخ دولت آقای روحانی گذاشتند و اجازه ندادند، برجام به نتیجه برسد. امروز وضعیتی به دلیل عدم امضای برجام در کشور بوجود آمده است که ناکارآمدی را دو چندان کرده است.

این چهره سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: نیروهایی چون ظریف و عراقچی را که کارآمدی خود را در جریان برجام نشان داده بودند کنار زدند و کسانی را وارد تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم کردند که الفبای اولیه مذاکرات را بلد نیستند و حتی می خواستند نام برجام را عوض کنند اما بعد سقف مطالباتشان شد همان برجام آقای روحانی و سقف آرزوی دولتمردان سیزدهم، همان برجام دولت تدبیر و امید است. اگر قبل از جنگ روسیه بر علیه اوکراین برجام امضا شده بود می شد امروز از ظرفیت بسیار خوب برجام استفاده کرد اما ابن الوقتی و سوزاندن فرصت ها، موجب شد امروز برجام از اولویت کشورهای غربی خارج شود و تبعات آن نصیب کشور خواهد شد.

او در پایان گفت: دولت فعلی بیشتر دولتی شعاری و متکی به شعار و ظرفیت های پوپولیستی است؛ دولت دوم روحانی را می توان دولت محرومان نامید.

217

کد خبر 1619930

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اصلاح طلبان سیدابراهیم رئیسی حسن روحانی دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده مقاومت رئیسی برای عزل وزیر اقتصاد /همین افاضات برای برکناری آقای وزیر کافی نیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا، در واکنش به فیلم منتشر شده از صحبت های احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد که گفته بود: یکسری نارضایتی های مقطعی در اقتصاد وجود دارد که با روی کار آمدن دولت فعال و برنامه‌ریز و با یک حرکت علمی و جهادی بزرگ تا شش ماه قابل رفع است، نوشت:

مطالب بالا را آقای احسان خاندوزی، چندهفته قبل از آنکه از سوی آقای رئیسی به سمت وزارت اقتصاد منصوب شود، سروده است!

بیان این جملات، از سه حال خارج نیست:

۱- بازی سیاسی به نمایندگی از جناحی که الان از بانیان وضع موجود است

۲- توهم

۳- تحلیل و پیش بینی نادرست

هریک از این سه، دلیل بر تصمیم رئیس جمهور برای برکناری اش نیست؟

اگر می بینید کنار گذاشته نمی شود، علتش را در سود کسانی ببینید که اجازه تصمیم درست به رئیس جمهور نمی دهند.

فیلم کامل صحبت های خاندوزی را در ادامه ببینید:

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899029

دیگر خبرها

  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • دولت سیزدهم انتصاب یک چهره دولت قبل در پست پایین دولت فعلی را تحمل نکرد
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • پشت پرده مقاومت رئیسی برای عزل وزیر اقتصاد /همین افاضات برای برکناری آقای وزیر کافی نیست؟
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد