Web Analytics Made Easy - Statcounter

یدالله موحد در دیدار نوروزی از مجموعه زندان‌ها در نشست مشترک با مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: ماهیت کار زندانبانی، سخت و دردناک است و توان مدیریتی می‌تواند امور را در شرایط مختلف سامان داده و از ایجاد بحران جلوگیری کند.

او با اشاره به این مطلب که ورودی مددجویان به زندان‌ها افزایشی است، می گوید: تاکید ریاست قوه قضاییه براین است افراد با قرار تامین وارد زندان‌ها نشوند و در این حوزه برای جرایم سبک می‌توان از ارفاقات قانونی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای قضایی استان کرمان گفت: حل مشکلات زندان‌ها نیاز به حرکت‌های ملی و هدفمند دارد تا نرخ ورود مجدد به زندان‌ها کاهش یابد.

به گفته موحد ،  ۶۰ تا ۷۰ درصد مددجویان زندان‌های استان مربوط به مواد مخدر هستند که متاسفانه ماندگاری بالایی در زندان‌ها دارند.

او با اشاره به این مطلب که همه باید در راستای کاهش ورودی به زندان‌ها تلاش کنند، گفت: همه در حال کار هستند تا با استفاده از تسهیلات قانونی، کمک‌های ستاد دیه، توسعه صلح و سازش ،  جمعیت کیفری زندان‌ها کاهش یابد و از سوی دیگر باید در راستای جلوگیری از ورود افراد به زندان‌ها اقدام شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز گفت: زندان‌های استان کرمان در سال گذشته از نظر امنیتی در وضعیت بسیار خوبی قرار داشته اند.

به گفته سید مجتبی حسینی ،با پیگیری‌های انجام شده، اعتبارات استانی و سازمانی خوبی برای مجموعه زندان‌های استان کرمان جذب شده است و پیش ببنی می‌شود امسال تمامی پروژه‌های نیمه تمام زندان‌ها را بر اساس برنامه زمانبندی تکمیل شود.

او می گوید: سعی می‌شود در سالجاری از تعریف پروژه‌های نیمه تمام تا حد امکان خودداری کنیم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان با تاکید بر این مطلب که شرایط کنونی زندان‌های استان خوب است، گفت: در پایان سال گذشته اعتبارات خوبی در زمینه بهداشت و سلامت زندانیان جذب شده است.

حسینی بر توسعه صدور احکام پابند‌های الکترونیک از سوی مراجع قضایی تاکید کرد و گفت: تیمی متشکل از اداره قضایی تشکیل شده که با حضور در داخل بندها، افراد واجد شرایط استفاده از تاسیسات حقوقی را احصا می‌کنند و تلاش می‌شود‌که پیگیری‌های لازم برای این افراد انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زندان ها جمعیت کیفری زندان های استان استان کرمان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۳۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ، سردار حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف وضبط  163 کيلوگرم ترياک و دستگيری دو باندمواد مخدر در در 48 ساعت گذشته خبر داد .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
دریافت فیلم

دیگر خبرها

  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • پلیس در تعقیب همدست ال چاپو | سلطان مواد مخدر اکوادور چه کسی است؟
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی