Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@02:07:39 GMT

ضرورت حضور دانش آموزان در مدارس

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۳۳۸۲

ضرورت حضور دانش آموزان در مدارس

آذرکیوان امیرپور گفت: در روز نخست بازگشایی مدارس، تعدادی از خانواده‌ها به شکل محدود تجمع کرده بودند، اما پس از اقناع آن‌ها مشکل برطرف شد، دانش‌آموزان در مدرسه حضور دارند و آرامش برقرار است و مشکل خاصی نداریم.

او تنها مشکل جدی از زمان بازگشایی مدارس را دغدغه خانواده‌ها برای سرویس مدرسه دانست وگفت: این مشکل در حال پی‌گیری است و اولیا مدارس در حال ثبت‌نام برای استفاده از سرویس هستند بنابراین تا هفته آینده برنامه سرویس مدرسه مهیا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کیون امیر پور درباره ایمنی مدارس پرجمعیت و درخواست زوج و فرد شدن مدارس در برخی استان‌ها، گفت: اجرای طرح‌هایی مانند زوج و فرد یا گروه‌بندی در مدارس غیرممکن است، چون بازگشایی مدارس با تصمیم ستاد کرونا انجام شده و مدیرکل آموزش و پرورش در هیچ استانی نمی‌تواند تصمیمی برای محدودیت آموزش حضوری بگیرد.

حضور دانش‌آموزان در مدارس برای تکمیل ساعت‌های آموزشی در این سال تحصیلی ضروری است، چون این دستور ستاد کرونا است که باید آموزش کاملاً به شکل حضوری انجام شود و موضوعی به نام زوج و فرد و گروه‌بندی در کلاس‌ها نداریم.
فعالیت ۹۵ گروه بازرسی از مدارس
او تهویه مطلوب هوا را یکی از توصیه‌های جدی برای پیشگیری از شیوع ویروس در فضا‌های آموزشی دانست و گفت: با توجه به شروع فصل بهار، مدارس می‌توانند به راحتی و با باز کردن پنجره‌ها جریان هوا را در کلاس ایجاد کنند تا تهویه کافی انجام شود همچنین بیش از ۹۵ گروه بازرسی هر روز در مدارس بازدید می‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اصفهان از بازدید روزانه ۴۵۰ تا ۵۰۰ مدرسه در استان برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خبر داد و گفت: تا شب گذشته از حدود یک هزار و ۹۰۰ مدرسه بازدید شد که هیچ مشکلی در این واحد‌های آموزشی از نظر اجرای ضوابط بهداشتی وجود نداشته است.

او از خانواده‌ها خواست در کنار سلامت جسمی به سلامت روح و روان و آموزش فرزندان خود اهمیت دهند و گفت: ستاد کرونای کشور با در نظر گرفتن تمام جوانب، تصمیم به برگزاری کلاس‌های حضوری گرفته و وزیر بهداشت نیز دبیر کارگروه ستاد کرونا است، بنابراین این طور نیست که آموزش و پرورش یا دانشگاه‌ها به تنهایی تصمیم به بازگشایی فضا‌های آموزشی گرفته باشند، اگر خانواده‌ها اعتماد کنند، کلاس‌ها بدون چالش و مشکل ادامه پیدا می‌کند و در صورت وجود مشکل یا آسیب، بازرسان موضوع را پی‌گیری خواهند کرد، زیرا سلامت کودکان و نوجوانان در اولویت قرار دارد.


منبع:ایمنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش بازگشایی مدارس آموزش حضوری خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۳۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش درس زندگی به دانش آموزان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدرسه‌ای در یزد با رویکرد تحول و نوآوری، علاوه بر تعلیم و تربیت درس زندگی نیز به دانش آموزان می‌آموزد.

همه برنامه‌های این مدرسه به سمتی پیش می‌رود که دانش آموزان را با زندگی بهتر آشنا کند.
نظافت این مدرسه با خود دانش آموزان است وهر دانش آموز خودش را مسئول زیبایی مدرسه می‌داند.
در خیلی از برنامه‌ها همه‌ی کار‌ها به دست خود دانش آموزان انجام می‌شود و اداره برنامه‌ها و کار‌ها را بچه‌ها با همکاری یکدیگر انجام می‌دهند.
نکته قابل توجه این است که در برنامه‌های این مدرسه دانش اموزان حق انتخاب دارند تا با سلیقه خود انتخاب کنندومعلمان مدرسه در همه برنامه‌ها با دانش اموزان همکاری و مشارکت دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • اجبار دانش‌آموز برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • ضرورت طرح مسئله برای دانش آموزان در موضوع آب
  • ممنوعیت‌های تازه به سبک دهه ۶۰ در مدارس
  • نسخه‌پیچی و ممنوعیت‌های عجیب به سبک دهه ۶۰ در مدارس دخترانه | دانش‌آموزان را لجباز نکنید!
  • تکرار سختگیری دهه ۶۰ در مدارس
  • اهدای ۱۴۶ بسته معیشتی به مدرسه استثنایی پارسا در سنندج