Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر بازگشایی کامل مدارس به صورت حضوری در حالی صورت گرفت که دانش آموزان دو هفته‌ای را در استراحت کامل نوروزی به سر برده و بیشتر خانوداده‌ها در سفرهای نوروزی بودند، همین امر در هفته اول ترس‌هایی از انتقال بیماری را به دنبال داشت.

خبرنگار ایسنا در این گزارش نظر برخی معلمان، والدین و دانش آموزان را درباره بازگشایی حضوری در سال جدید جویا و آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازگشایی حضوری؛ مزایا و معایب آن از زبان معلمان

معلمی می‌گوید بازگشایی مدارس از ۱۴ فروردین به صورت کاملا حضوری و با لغو گروهبندی کلاس‌ها قطعا ما معلمان را خوشحال کرد، چون از کلاس‌های ۴۰ دقیقه‌ای که در آن باید مطالب را با سرعت پیش می‌بردیم و حتی فرصتی برای احوالپرسی با دانش اموزان نبود راحت شده ایم، الان ما فرصت کافی برای ارائه مطالب درسی داریم و همچنین نیاز نیست انرژی مضاعف گذاشته و مطالب را برای یک پایه در دو گروه و دو کلاس ۴۰ دقیقه‌ای توضیح داد، گروهبندی کلاس‌ها مساله‌ای بود که ما معلمان را طی چند ماه اخیر بسیار خسته کرد، البته ناگفته نماند که نگران ابتلا به کرونا در این وضعیت شلوغی کلاس‌ها نیز هستم.

معلمی دیگر می‌گوید: من در مدرسه‌ای تدریس می‌کنم که تعداد دانش آموزان در کلاس حدود ۳۰، ۴۰ نفر است، و متراژ کلاس‌ها نهایتا ۱۲ متر است. ترس انتقال بیماری را دارم، چون متاسفانه درگیر بیماری زمینه‌ای هستم و بخاطر گرم شدن هوا، امکان بازگذاشتن درب و پنجره نیز وجود ندارد.

معلم سوم از طولانی بودن زمان کلاس‌ها گفته و ادامه می‌دهد: در این فصل از سال تحصیلی اصولا حجم خاصی از کتاب باقی نمانده و با توجه به اینکه فصل گرما و ماه مبارک رمضان نیز است، هم برای معلمان و هم دانش آموزان کلاس‌های ۸۰ دقیقه‌ای خسته کننده است، و با همکاران که صحبت می‌کنم همگی ۱۵ دقیقه اخر کلاس را اضافه می‌دانند.

دبیر چهارم از شرایط مدرسه‌ای که در آن تدریس می‌کند می‌گوید: ما در مدرسه‌ای تدریس می‌کنیم که قبل عید کابل‌های برق و همچنین شیر آب برده شده! حالا فرض کنید کلاس‌های ۴۰ نفره را در چنین شرایطی چطور می‌توان کنترل کرد؟

معلم پنجم از خلاص شدن از ساخت کلیپ و تولید محتوا گفته و ابراز خوشحالی می‌کند، این معلم ادامه می‌دهد: با اینکه هفته جاری تجربه اداره کلاس‌های ۴۰ نفره‌ای را داشتم که فقط دو نفر غایب داشت، ولی باز هم کاملا آن را به مجازی ترجیح می‌دهم.

معلم ششم می‌گوید: همین که گروهبندی کلاس‌ها حذف شده و فقط یکبار درس را ارائه می‌دهیم خیلی خوب است، من این چندماه تجربه حضوری را داشته ام و تجربه‌های تلخ و سختی از کلاس‌های گروهبندی شده دارم که قابل توصیف نیست. فقط نکته‌ای که باقی می‌ماند کنترل حدود ۳۰ نفر در یک کلاس سخت است.

بازگشایی حضوری؛ مزایا و معایب آن از زبان والدین

مادر زهرا می‌گوید: نگرانی من بابت حذف و لغو گروهبندی است، زیرا به یک بچه دبستانی می‌توان گفت ۲ ساعت چیزی نخور و ماسکت را از صورتت در نیاور، ولی الآن که بخاطر حذف گروهبندی ساعات طولانی در مدرسه هستند نمی‌توان از آن‌ها چنین درخواستی کرد.

مادر آوینا می‌گوید: من نگران هفته اول بازگشایی هستم و اجازه ندادم دخترم به مدرسه برود، همه مردم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسافرت بوده اند و احتمال اینکه ناقل باشند وجود دارد.

وی افزود:‌ای کاش مدارس را هفته سوم بازگشایی حضوری کرده بودند تا از وضعیت سلامتی مردم و دانش آموزان یقین حاصل می‌شد، من که این هفته به دخترم اجازه رفتن به مدرسه را نداده ام و در صورت شرایط مناسب مدرسه، هفته آینده او را خواهم فرستاد.

مادر ماهان نیز از نگرانی اش می‌گوید و اضافه می‌کند: من که پسرم را راهی مدرسه کرده ام، ولی راستش خیلی استرس دارم.

مادر پوریا نیز از مسافرت‌های مردم و نگرانی ابتلای دانش آموزان به بیماری می‌گوید و عنوان می‌کند:‌ای کاش مدرسه هفته سوم بازگشایی شده بود.

 بازگشایی حضوری؛ مزایا و معایب آن از زبان دانش آموزان

دانش آموزان نیز برگشت کامل به آموزش حضوری را چنین توصیف می‌کنند، یاسمن می‌گوید: از خوبی هایش دیدار با دوستان و معلمانمان، یادگیری بیشتر دروس، اعتماد بیشتر معلمان نسبت به ما، نبود مشکلات مربوط به اینترنت است، البته بدی‌هایی نیز مثل تایم زیاد کلاس‌ها که برای برخی دروس تایم ۷۰ یا ۸۰ دقیقه واقعا زیاد است، گرمای هوا و عدم خنک کردن کولرها، فشردگی امتحانات و ... است.

نجمه نیز اعتقاد دارد خوبی‌های بازگشایی بیشتر از بدی هایش تا الآن بوده است. کلا شوق و ذوقی که دیدن دوستانمان داریم به درس خواندن و تلاش کردنمان کمک می‌کند. 

او ادامه می‌دهد: دیگر نگران نیستیم تدریس مجازی باشد و امتحانات حضوری. البته امتحان‌های حضوری هم خیلی بهتر از مجازی هستند. اینکه در محیط کلاس هستیم خیلی به یادگیریمان کمک می‌کند. البته یکسری بدی‌هایی هم دارد مانند طولانی مدت بودن زمان کلاس ها، هوای گرم استان ما، و مصادف شدنش با ماه مبارک رمضان، و با خنده صف‌های صبحگاهی را بیان می‌کند.

مهسا می‌گوید: به نظر من بازگشایی حضوری یک نکته مثبتی که دارد این است که می‌توانی سوالت را حضوری بپرسی و اگر جایی مشکل داشتیم دوباره از دبیر می‌خواهیم برایمان توضیح دهد.
فاطمه از زمان طولانی کلاس‌ها شروع می‌کند و می‌گوید: باعث شده ما و دبیر خسته شویم، ولی حضوری بهتر یاد می‌گیریم، و معلم نیز بهتر می‌تواند ما را متوجه درس کند، و رفع اشکال کنیم، حتی خود ما دانش آموزان نیز بهتر می‌توانیم به هم کمک کنیم.

او ادامه می‌دهد: البته مجازی نیز این خوبی را داشت که می‌توانستیم درس را چندین بار گوش کنیم، ولی الآن نمی‌توانیم مرتب بگوییم موضوع را تکرار کنید، با دوبار توضیح دادن مشکلی نیست، ولی برخی دانش آموزان با دوبار هم یاد نمی‌گیرند و به تکرار و توضیح بیشتر نیاز دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مدارس بازگشایی حضوری ادامه می دهد دانش آموزان کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد

وحید فراهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته ۵۰ مدرسه در استان گلستان ساخته شد که از این تعداد ۴۹ مورد با مشارکت خیرین انجام شد.

وی افزود: با این تعداد پروژه توانستیم ۱۹۷ کلاس درس را تحویل دانش آموزان گلستانی دهیم.

مدیرکل توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس استان گلستان گفت: برای ساخت ۵۰ مدرسه در استان مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام دادیم سعی داریم طی ۶ ماه نخست امسال حدود ۴۰ پروژه دیگر به بهره برداری برسانیم و آنها را تحویل دانش آموزان گلستانی دهیم.

فراهی اظهار کرد: ۲۶ جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گلستان ۳۰ اردیبهشت با حضور مسؤولان کشوری و استانی در استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090474

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد