Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-04@08:19:45 GMT

رونمایی از مجموعه هشت‌جلدی «ایران من»

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۳۹۴۸

رونمایی از مجموعه هشت‌جلدی «ایران من»

مراسم رونمایی از مجموعه‌ هشت‌جلدی «ایران من» تازه‌ترین اثر رضا منصوری دوشنبه ۲۲ فروردین‌ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

به‌گزارش ایران اکونومیست، در این مراسم، در کنارِ نویسنده، ناصر فکوهی و محمدرضا اجتهادی هم سخنرانی خواهند کرد.

مردی که تمامی آثارش با نامِ ایران گره خورده‌است، درباره جدیدترین اثرش می‌نویسد: «چون ایران خانه من است، متعلق به من است، ایرانِ من است، زیستن‌ام در آن معنی داشته و لذتم در دیدن آرامش و رفاه ساکنان آن بوده- شهروندان خانه من! برای آن‌ها نوشته‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این‌ها را رضا منصوری به‌عنوان دیباچه‌ای بر تازه‌ترین اثرش نوشته‌است. فیزیکدان‌، کیهان‌شناس، استاد بازنشسته‌ دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف که سال‌هاست در زمینه گرانش، نسبیت عام و کیهان‌شناسی پژوهش می‌کند.

جدیدترین اثر منصوری مجموعه‌ای‌ست با نام «ایرانِ من» که در هشت جلد توسط نشر دیبایه منتشر شده. دوره نخست کتاب‌ها با نام‌های ایران ۱۴۲۷، واژه‌گزینی در ایران و جهان و چهارسال در وزارت عتف، بیان تصور منصوری از ایران گذشته و آینده، نقش زبان فارسی در توسعه ایران و تجربه اجرایی در زمینه علم و پیچیدگی اجرای ایده‌های توسعه‌ای آن در عالی‌ترین سطح‌ در ایران است.

سه عنوانِ دیگرِ این مجموعه با نام‌های معماریِ علم، سندرم دوره نقل (در دو جلد) و مبانی علم و طراحی مفهومی دانشگاه در ایران و مبانی تفکر در علوم فیزیکی نتیجه تأملات نویسنده در این دوره است.

به اعتقادِ خود نویسنده، همه گزاره‌هایی که در این کتاب‌ها نوشته شده زمانی به‌خوبی درک می‌شود که خواننده از مبانی تفکر در علوم مدرن و به‌ویژه علوم فیزیکی مطلع باشد. حضور در این مراسم که ساعت ۱۸ به کوششِ کتابخانه‌ مرکزی دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود برای عموم آزاد است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: رضا منصوری ، دانشگاه شریف ، کتاب ایران من

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رضا منصوری دانشگاه شریف کتاب ایران من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۳۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور در اولین دوره اعطای جایزه «شیخ مفید»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، هدف از برگزاری مراسم تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور، تقدیر از استادانی است که در راستای فرهنگ شاگردپروری اهتمام داشته و به نوعی در کنار مساله آموزش به امر تربیت و پرورش هم توجه ویژه داشته اند.

این استادان در قالب یک طرح غیرفراخوانی که از شش ماه قبل آغاز شده از طریق دانشجویان دانشکده های برتر کشور انتخاب شده‌اند. در این راستا، از ۲۰ هزار دانشجو از ۵۰ دانشکده کشور اعم از دانشکده‌های فنی مهندسی، پزشکی، علوم پایه و علوم انسانی نظرسنجی شده و نهایتا اساتیدی که بیشترین آرا را در میان دانشجویان کسب کرده اند، برای تقدیر در این مراسم دعوت شده اند.

این مراسم از ساعت ۱۹ تا ۲۱ به همت بنیاد ملی نخبگان در هتل بین المللی اسپیناس برگزار خواهد شد.

کد خبر 6094218 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • تصاویر پربازدید از شمایل جدید دانشگاه شریف + عکس
  • مسابقات برنامه‌نویسی و رباتیک کودکان و نوجوانان در دانشگاه شریف
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند
  • «شمع محفل» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد در نخستین دوره اعطای جایزه شیخ مفید
  • تاریخ رونمایی بازی کالاف دیوتی ۲۰۲۴ مشخص شد؟
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور در اولین دوره اعطای جایزه «شیخ مفید»
  • بزرگداشت روز خلیج فارس و رونمایی از ارج نامه محمدباقر وثوقی
  • تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران