Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گمرک ایران گفت: براساس تکالیف قانون بودجه ۱۴۰۱ یکی از اتفاقاتی که مربوط به گمرک است، تغییر مبنای ارزش گذاری کالا برای دریافت حقوق ورودی از ۴۲۰۰ به ۲۳ هزار تومان است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته رئیس کل گمرک ایران از کاهش و تعدیل  سود بازرگانی و حقوق گمرکی سایر کالاها، انجام محاسبات  کما فی السابق تا ابلاغ موارد جدید به گمرک و اخذ ضمانت نامه از وارد کنندگان به جای دریافت نقدی، به عنوان چهار اقدام دولت برای ممانعت از شوک قیمتی در کالاهای وارداتی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرود عسگری معاون فنی گمرک ایران در خصوص زمان اجرای کاهش حقوق گمرکی و سود بازرگانی گفت: براساس تکالیف قانون بودجه سال 1401، مبنای محاسبه ارزش کالا برای تعیین حقوق ورودی تغییر پیدا کرده است و قرار شده از 4200 تومان به 23 هزار تومان افزایش پیدا کند. ما دو تجربه دیگر نیز در خصوص تغییر مبنای ارزش‌گذاری حقوق ورودی در دهه 80 و سال 1390 را داریم.
براساس تجربیات گذشته باید متناسب با افزایش مبنای محاسبه تعدیلاتی در خصوص سود بازرگانی و حقوق گمرکی انجام شود. در حال حاضر کمیسیون ماده یک دو جلسه تشکیل داده است و امیدوار هستیم ظرف همین هفته مصوبات دولت در ارتباط با کاهش سود بازرگانی به گمرک ایران ابلاغ شود. همچنین در خصوص حقوق گمرکی در ستاد اقتصادی دولت تصمیم‌گیری شده که احتمالا در هفته جاری به گمرک ایران ابلاغ خواهد شد.

لازم به ذکر است، در روزها گذشته خبرگزاری تسنیم پیشنهاد‌های عملیاتی را برای جلوگیری از آثار و تبعات منفی جهش نرخ ارز محاسباتی در گمرک را مطرح کرده بود.

گزارش تسنیم|حذف نرخ ارز 4200 کالاهای وارداتی در گمرک کلید خورد/ هشدار درباره افزایش شدید هزینه تولید و 5 پیشنهاد عملیاتی به دولت

معاون فنی گمرک ایران تصریح کرد: در این قسمت که تقریباً 15 و یک دهم میلیارد دلار واردات سال گذشته ما بود و 28 و 4 دهم درصد کل واردات کشورمان را در سال گذشته تشکیل داد‏ ما تقریباً تغییرات چندانی نخواهیم داشت، چون اکثراً یا معافیت مالیاتی دارند یا معافیتشان به یک درصد تا پایان سال 1401 تمدید شد.

عسگری افزود: برای سایر کالا‌ها بنا به نیاز و اهمیت آن‌ها در تولید و مایحتاج کشور، کمیسیون ماده یک تبعات مختلف تعرفه‌ها را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی گفت: عمدتاً در بخش مواد اولیه، تجهیزات و خطوط تولید کاهش‌های خوبی را در سود بازرگانی شاهد خواهیم بود و بحث حقوق گمرکی که جزو اختیارات مجلس است در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تصمیم گیری خواهد شد‏، که جلسات آن برگزار و نهایی می‌شود.

عسگری با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در ابلاغ بودجه سال 1401، تکلیف کالاهای اساسی را مشخص کرده است و حقوق گمرکی کالاهای اساسی از چهار درصد به یک درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: در نتیجه اکثر کالاهای اساسی از معافیت‌های مالیاتی برخوردار هستند. در بحث کالاهای اساسی تقریباً 15.1 میلیارد دلار واردات سال گذشته بود که 28.4 درصد کل واردات کشورمان را در سال گذشته تشکیل داد‏. در این مورد تقریباً تغییرات چندانی نخواهیم داشت، چون اکثراً یا معافیت مالیاتی دارند یا معافیتشان به یک درصد تا پایان سال 1401 تمدید شد.
برای سایر کالا‌ها بنا به نیاز و اهمیت آن‌ها در تولید و مایحتاج کشور، کمیسیون ماده یک تبعات مختلف تعرفه‌ها را مورد بررسی قرار خواهد داد.

معاون فنی گمرک ایران گفت: عمدتاً در بخش مواد اولیه، تجهیزات و خطوط تولید کاهش‌های خوبی را در سود بازرگانی شاهد خواهیم بود و بحث حقوق گمرکی که جزو اختیارات مجلس است در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تصمیم گیری خواهد شد‏، که جلسات آن برگزار و نهایی می‌شود.

وی در خصوص تغییر نرخ محاسبه حقوق گمرکی از 4200 تومان به نرخ سامانه الکترونیکی بانک مرکزی (ETS) و اقداماتی که در قانون تعدیل قیمت پیگیری خواهد شد، گفت: به طور کلی حقوق ورودی از سود بازرگانی و حقوق گمرکی تشکیل می‌شود.

عسگری افزود: تعیین سود بازرگانی در اختیار دولت قرار دارد و در حال حاضر در حال بررسی آن هستیم. تعیین حقوق گمرکی در اختیار مجلس قرار دارد و در خصوص کالاهای اساسی تعدیل انجام شده اما برای سایر کالاها نیز لازم است که تدبیری صورت بگیرد در نتیجه این مسئله در ستاد اقتصادی دولت بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گمرک اقتصاد گمرک اقتصاد کالاهای اساسی سود بازرگانی اقتصادی دولت حقوق گمرکی حقوق ورودی گمرک ایران سال گذشته سایر کالا خواهد شد سال 1401

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۴۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت

ایتنا - سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.
هش‌ریت که تحت عنوان هش‌پرایس نیز شناخته می‌شود و میانگین درآمد ماینرها به‌ازای هر تراهش را نشان می‌دهد، معیاری کلیدی برای سودآوری استخراج بیت‌کوین است. این شاخص پس از چهارمین رویداد هاوینگ که هفته گذشته به پایان رسید، به پایین‌ترین سطح بی‌سابقه‌ای سقوط کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در واقع استخراج‌کنندگان بیت‌کوین پس از چهارمین رویداد هاوینگ برای حفظ سودآوری خود با مشکل مواجه هستند زیرا قیمت هش بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

چنین نرخ هش‌ریت قبل از فروپاشی صرافی اف تی ایکس نیز مشاهده شد. قیمت هش در روز جمعه ( ۲۶ آوریل) به ۵۷.۰۹ دلار کاهش یافت که این کاهش شدید قیمت هش پس از هاوینگ اخیر بیت‌کوین در ۲۰ آوریل رخ داده است.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، هش ریت به‌طور پیچیده‌ای با نوسانات قیمت بیت‌کوین و حجم کارمزد تراکنش مرتبط است، اما با تغییر در سختی استخراج بیت‌کوین، به‌طور معکوس حرکت می‌کند. در نتیجه، کاهش اخیر در قیمت هش، زمان چالش برانگیزی برای ماینرها که اکنون با افزایش هزینه‌های عملیاتی و کاهش جریان درآمد مواجه هستند را نشان می‌دهد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۸۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۳۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۵ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۷۳ میلیارد دلار است که ۱۸.۹۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۳۷ میلیارد دلار است که  ۸.۳۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۰.۱۹ میلیارد دلار است که ۹۲.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۲ هزار و ۹۶۹.۰۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵۰ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۱۱۶.۸۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۰۳ درصد افزایش
۳- تتر
قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۵۹۲.۹۹  دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۹ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۶.۴۲ درصد افزایش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۳۶.۴۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۹ درصد کاهش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۵۱۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۴۵ درصد افزایش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۴۶۲ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۷۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۸۹ درصد کاهش
۹ – تون کوین
قیمت: ۵.۲۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۰.۵۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۲.۷۰ درصد کاهش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۲۰.۴۵۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۸۶ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است