Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فاطمه اسدی ترکمان روز شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا افزود: ۲۳.۹ درصد از افراد در گروه سنی پنج تا ۱۲ سال دُز اول و ۹ درصد دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور این گروه سنی در مدارس، پایین بودن سن این افراد و نبود امکان و انتظار رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی آنان، درخواست می شود که تزریق واکسن توسط این گروه سنی الزامی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: وضعیت تزریق واکسن توسط بانوان باردار مطلوب بوده و از تزریق دُز نخست توسط ۶۵ درصد این افراد به ۱۰۰ درصد رسیده ایم.

اسدی ترکمان گفت: با توجه به کاهش آمار مراجعه افراد برای تزریق واکسن به منظور کاهش بار مالی ناشی از بازگشایی مراکز تجمیعی واکسیناسیون درخواست می شود نسبت به برچیده شدن شماری از این مراکز موافقت لازم صورت گیرد.

وی افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته شمار مراجعان به مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی از هفتم بهمن سال گذشته کاهشی بود اما از چهارم فروردین امسال این آمار افزایشی بوده است. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی و عادی انگاری بیماری در جامعه، رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در بیشتر مدارس، اهمال کاری در رعایت بهداشت فردی به ویژه زدن ماسک توسط دانش آموزان، عدم وجود پنجره در برخی از مدارس غیر انتفاعی به منظور تهویه صحیح از جمله چالش ها است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: آمارهای به دست آمده گویای این است که بیماران سرپایی و بستری در استان رو به افزایش است.

محمد مهدی مجذوبی افزود: برخی علل افزایش مراجعه به اورژانس بیمارستان ها را تعطیلی مطب ها و بخش خصوصی در تعطیلات نوروزی عنوان کردند که با بازگشایی مطب ها انتظار می رود از این هفته شمار مراجعات کاهش یابد.

وی اضافه کرد: بازگشایی مدارس اتفاق خوبی بوده اما نیازمند مراقبت و حساسیت است در غیر اینصورت مجبور به اخذ تصمیمات جدید برای مدارس خواهیم بود.

مجذوبی ادامه داد: آموزش و پرورش و دانشگاه ها نسبت به واکسیناسیون فعال و هدفمند اقدام کرده همچنین صنوف نسبت به تزریق دُز سوم واکسن همت کنند.

رییس سازمان نظام پزشکی شهرستان همدان نیز گفت: بخش خصوصی و مطب ها در ایام نوروز نیز فعال بوده تا شهروندان هیچگونه دغدغه ای در زمینه دریافت خدمات پزشکی نداشته باشند.

علیرضا مدرکیان افزود: ۲۰۰ عمل جراحی، ۲ هزار سونوگرافی، ۱۵۰ مورد خدمت دندانپزشکی و ده ها هزار ویزیت عمومی، در نوروز امسال توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان استان همدان واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان استان همدان واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان استان همدان واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی تزریق واکسن استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۴۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری

مصطفی گل شکن ، معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان  گفت:  بهداشت و درمان رسالت اول دانشگاه علوم پزشکی است.‌


 معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۱۲۰۰ نیرو پیمانی دارد گفت: در پرداخت حقوق این دانشگاه از بین ۶۷ دانشگاه رتبه ۱۱ کشور رل دارد.‌

 گل شکن افزود: ۱۶۸ پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در دست اجرا دارد که از این مجموع۴۳ پروژه افتتاح شد و ۸۱ پروژه آماده افتتاح است و با حضور ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد.‌ ‌ 

وی با بیان اینکه پروژه عمرانی بهداشت و درمان بسیار است، خاطر نشان کرد: برای ۸۱ پروژه ۳۱۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.‌


 معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان به  بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی لاکان رشت اشاره و خاطر نشان کرد : این بیمارستان   ۸۶ درصدپیشرفت فیزیکی دارد.

گل شکن  اظهار داشت: با راه اندازی این بیمارستان ۱۳۰۰ نفر نیرو جدید جذب خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان