Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام صبح شنبه در شورای فرهنگ عمومی استان فارس بیان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان باید با همکاری با حوزه هنری انقلاب اسلامی زمینه توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری اجتماعی اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: شهرداری شیراز باید به تعهدات خود در قبال فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی عمل کند ولی می‌توان از سرفصل‌های بودجه‌های فرهنگی در دستگاه‌های اجرایی در سایر زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: مدیریت فرهنگی در جمهوری اسلامی را پیشتر مورد بررسی قرار داده ام و این مهم پس از بیان مقام معظم رهبری مبنی بر فعالیت اعضای خبرگان صورت گرفته است لازم به ذکر است که مدیریت فرهنگی در کشور به سه قسمت تقسیم می‌شود.

وی افزود: در سال ١٣٩٠ نقشه مدیریت فرهنگی داشته تا بتوانیم مدیریت راهبری در این حوزه داشته باشیم اما طی ١٠ سال گذشته سازوکار لازم برای اجرایی کردن این اسناد را نداشته ایم این درحالی است که رویکرد دولت قبل کاملاً در مخالفت با این اسناد بوده است.

آیت الله دژکام تاکید کرد: وقتی رهبری ١٠ سال قبل سند راهبردی برای فرهنگ ترسیم کرده اند باید تمامی ارکان نظام سازوکارهای لازم برای اجرایی کردن اسناد را فراهم کند البته برنامه ریزی ها باید به گونه‌ای باشد که اگر در طول اجرای برنامه‌ها دچار مشکلات شدیم باید بتوان تصمیم گیری لازم به صورت فعالانه صورت گرفته تا دچار عقب گرد نشویم.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان فارس باید در حوزه فرهنگی به جایگاهی دست یابیم که همچون قدرت نظامی نظام جمهوری اسلامی با جهان صحبت کرد.

امام جمعه شیراز متذکر شد: زمانی که در خصوص امنیت اخلاقی در جامعه صحبت می‌کنیم با نگاهی ژرف داشته تا بتوان زمینه فعالیت‌های اثرگذار را در جامعه فراهم کرد این در حالی است که نمی‌توان با نگاهی سطحی به دنبال حل اساسی مشکلات بود.

آیت الله دژکام عنوان کرد: باید وحدت رویه نیز در حوزه مشکلات اجتماعی وجود داشته باشد تا امکان هم افزایی میان دستگاه‌های مختلف برای حل مشکلات وجود داشته باشد.

به گفته وی مهم‌ترین اصلی که در استان فارس باید اجرایی شود تحقق شعار سال و پیاده سازی فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

کد خبر 5462562

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری شیراز امام جمعه شیراز لطف الله دژکام بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه ماه رمضان 1401 خراسان رضوی مشهد آمار کرونا ماه مبارك رمضان خطبه های نماز جمعه گرد و غبار آلودگی هوا سفر استانی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۴۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم

محمدمهدی اسماعیلی روز شنبه -هشتم اردیبهشت- در حاشیه نشست با مدیران و دبیران جشنواره بیست و یکم امام رضا (ع) در جمع خبرنگاران بدون ذکر نام کارگردان فیلم سینمایی «اقبال لاهوری» شاعر ملی و مشهور پاکستانی اظهار داشت: کارگردان در حال آماده‌سازی فیلم‌نامه است، تا قرارداد بسته نشود، اسمش را نمی‌آورم. بنیاد سینمایی فارابی در حال منعقد کردن قرارداد آن است و تا آخر سال و یا اوایل سال آینده اثر ساخته می‌شود، می‌خواهیم یک فیلم با کیفیت و خوب بسازیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر پیگیری ویژه برنامه‌های زبان فارسی ادامه داد: ما ۶ خانه فرهنگ در پاکستان از جمله لاهور، کراچی و کویته و دیگر شهرها داریم که باید تقویت شود. در این سفر، آقای رئیس جمهوری عنایت ویژه‌ای روی بحث گسترش فرهنگی در پاکستان داشتند و ان‌شالله این کار را به سرانجام می‌رسانیم.

وی گفت: در سریلانکا هم با استقبال بسیار بالای هنرمندان و اهالی فرهنگ آنجا روبه‌رو بودیم. چهار تفاهم‌نامه همکاری از پنج تفاهم دو کشور در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه‌های رسانه‌ای، سینما، فرهنگی به معنای خاص خود و همچنین در زمینه تعاملات میان هنرمندان و برگزاری اجلاس‌های مشترک بود.

اسماعیلی اظهار داشت: در حال تجربه فضای ویژه‌ای در حوزه بین‌الملل هستیم، شاید برای اولین بار است که همزمان با حرکت در حوزه حل مسائل فرهنگی در داخل کشور، این دیپلماسی فرهنگی را به صورت برجسته پیش می‌بریم.

سفر به دو کشور همسایه در روزهای آینده

اسماعیلی گفت: در روزهای آینده نیز دو سفر به کشورهای منطقه خواهیم داشت، مقصد احتمالا جمهوری آذربایجان و یکی دیگر از کشورهای آسیای مرکزی است که برنامه‌های آن را هماهنگ می‌کنند.

دیگر خبرها

  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • نظریه پزشکی قانونی یکی از ارکان اساسی رأی قاضی است
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی